sunflower Geplaatst 5 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2013 Ik ga consuminderen tot 1 januari, daarna stop ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JosjeMike Geplaatst 5 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2013 Hallo sunflower, Het is inderdaad even wennen hoe dit forum werkt, maar je hebt nu je eigen 'draad'. Ik kom hier ook pas sinds afgelopen maandag en moet ook nog wennen hoe alles werkt. Links zie je 'Categorieën' staan en dan 'Alcoholdebaas': de onderwerpen eronder vond ik heel leerzaam om door te lezen. Er staan zoveel verhalen en tips en adviezen! Dat kan je erg van pas gaan komen op je weg naar minder of geen alcohol. Alle goeds gewenst en jij succes! Josje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Johanna01 Geplaatst 5 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2013 Hoi Sunflower, Goed dat je op het forum zit. Ik ben er pas op en ik vind het erg ondersteunend om de verhalen van de anderen te lezen. Dan ben je er niet zo alleen mee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 5 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2013 welkom Sunflower. je kunnen beheersen is een nobel streven, maar wel een moeilijke via minderen. een aanrader is vaak dan toch eerst een maand op 3 niets drinken omdat je van daaruit meer kans hebt van slagen. Maar ook dan is zelfbeheersing moeilijk, want we hebben vaak jarenlang juist met drank die zelfbeheersing niet gehad. Ikzelf heb te vaak dat vergeefs geprobeerd en ben nu heel tevreden dat ik niet meer hoef, niet matig, niet veel, niet jojo-en meer, de smaak trekt me niet meer, de roes niet en de katers en passiviteit en depri buien al helemaal niet meer. Wat jouw weg wordt? We gaan het lezen hopelijk; ik wens je er veel succes en kracht bij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Johanna01 Geplaatst 6 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2013 Hoi Sunflower, Wat Jane zegt geldt ook voor mij. Ik heb jaren geprobeerd matig te drinken, maar dat kan ik niet. Na een tijdje sluipt het er weer in en zit ik zo 6 glazen te drinken. Dat is niet matig, dat is weer veel. Ik ben er dan ook mee gestopt en ik ben er ook mee gestopt om te denken dat ik matig kan drinken. Niet drinken is gewoon gemakkelijker voor mij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 6 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2013 Dag Sunflower, Stoppen is gewoon veel gemakkelijker dan gecontroleerd proberen te drinken. Alcoholisten zijn nu juist die controle kwijt wat betreft drinken. Met mate drinken is voor de echte alcoholist onmogelijk. Ik wens je veel succes, hoe je het ook aanpakt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
librium Geplaatst 6 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2013 hoi Sun, ik wil niet lullig klinken maar ook ik moet de vorige reactie gelijk geven. Ik zit nog maar net op het forum maar ben al zo'n 8 jaar bezig te minderen/ tijdelijk stoppen. Heb 3 weken geleden de knop omgezet. NOOIT meer. Ga nu mn 16e dag in maar het feit dat ik niet hoef te twijfelen aan nix, een paar of toch maar weer gewoon mn flinke portie werkt rustgevend. Maar misschien is het wel beter je eigen plan te trekken. Ik geloofde de anderen ook nooit. anyway....dapper dat je er iets aan doet en veel succes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sunflower Geplaatst 6 oktober 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2013 Voor alle duidelijkheid, 1 januari gaat voor mij zowiezo de knop om... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sunflower Geplaatst 6 oktober 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2013 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 20 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 20 oktober 2013 @ Sunflower: Bij maatje gevraagd, vraagt Browneyes of je al een maatje hebt. Kom je nog wel hier? Ik geloof dat ik je een tijdje niet gezien heb, of heb ik je gemist? Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden