Spring naar bijdragen

Maandag 23 mei 2011


Yvonne

Aanbevolen berichten

Kirky zal vast blij zijn dat er nog zo over hem gepraat wordt. Ik zag net een programma op uitz gemist dus ik besta. Wij mensen vinden het heel belangrijk wat anderen van ons vinden. En daar doen we heel veel moeite voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 292
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:


Originally posted by:
Jaap

Wij mensen vinden het heel belangrijk wat anderen van ons vinden. En daar doen we heel veel moeite voor.



:D
Soms vinden we het te belangrijk wat anderen van ons vinden, mensen die eigenlijk zelfs geen meerwaarde brengen in ons bestaan.

*zin klopt niet en nog steeds niet :huh:. Nu ja zolang ik maar weet wat ik bedoel :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor de slapers welterusten.

Fleur, ja soms wel, maar het is een heel basale menselijke eigenschap. Meestal ben je er niet eens bewust mee bezig. Jouw onderschrift sluit wel aan bij het programma aan. We zijn slechts rollen.

En verder kwam aan bod. We (de mensen) zijn in huizen gaan wonen omdat we met te veel zijn. Daardoor kunnen we het allemaal niet meer bijbenen wat we van al die anderen vinden. En ondertussen zetten we op internet alle luiken weer open. Gekke wereld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Jaap

Voor de slapers welterusten.




Fleur, ja soms wel, maar het is een heel basale menselijke eigenschap. Meestal ben je er niet eens bewust mee bezig. Jouw onderschrift sluit wel aan bij het programma aan. We zijn slechts rollen.




En verder kwam aan bod. We (de mensen) zijn in huizen gaan wonen omdat we met te veel zijn. Daardoor kunnen we het allemaal niet meer bijbenen wat we van al die anderen vinden. En ondertussen zetten we op internet alle luiken weer open. Gekke wereld.




Klopt volledig maar is toch vreselijk absurd niet? Gaat vast terug naar onze oertijd.
Denk dat als je zoiets kan loslaten en je enkel richt tot het geven om wat mensen die je belangrijk vindt, het al meer dan genoeg is.

Ja daar zeg je iets :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We moeten naar boven
Lenie slacht een makreel en
het bloed loopt langs de trap....

Jeetje Lenie wat een werk aan 1 makreeltje...
Ik hoop maar dat hij super lekker zal smaken
want dat verdien je wel na zo een slachtproces van uren:D



Mooi gezegd Fibo
ODAT

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fibo,

Ik ervaar het ook als een opluchting dat ik niet meer drink. Een paar weken geleden iets meer dan nu, maar nog toch nog wel. Ik ben pas 12 weken onderweg dus echt iets gebracht heeft het me nog niet. Wel kleine positieve effectjes, maar dat terzijde.

Gek he hoe lang je kan ontkennen terwijl je het wel weet, dit gaat niet goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik overweeg zelf terug tot minderen over te gaan.
Ik ben alleen een beetje het zicht kwijt op het waarom ik dat overweeg.
Ik kan dan enerzijds denken aan mijn dochter. Zij zou het absoluut niet fijn vinden. Niet dat ze bang heeft van me als ik gedronken heb. Dat denk ik niet. Heeft ze er last van, ja dat wel. Dat merk ik in kleine dingen.
Moeder zijn neemt een paar verantwoordelijkheden met zich mee maar ze allemaal dragen is wat moeilijk.
Waar blijf ik tussen al die verantwoordelijkheden? Hoeveel voorbeelden moet ik stellen?
Ik weet nog in het begin toen ik hier kwam mensen in mijn nek zaten en me wezen op hoe onverantwoordelijk ik was naar mijn dochter toe. Hoe zij zich moest voelen etc. Dat kwam aan als 'je houdt niet genoeg van je meid als je niet stoppen gaat'.
Ik hield daar niet van..
Ik hou daar nog steeds niet van..
Ik hou van mijn dochter. Ik voed haar alleen op, al jaren. Ik probeer met elk spook in mijn hoofd af te rekenen grotendeels voor haar. Zodat ze sterk wordt..
Maar hoeveel moet een mens 'opgeven' om een 'goede' moeder te zijn in andermans ogen.
Hoe komt het dat ik zelf dat idee ergens heb meegenomen?

Tijd om te slapen.
Genoeg gepraat met mezelf vandaag



:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...