Spring naar bijdragen

Zondag 28 augustus 2011

Yvette

Aanbevolen berichten

Jopie, dat verhaal van 15.42 van je, ik vraag me af of daar wel dat verschil in zit wat jij schets,
een pedofiel of dat soort afwijkend gedrag schijnt toch zeer moeilijk van af te komen zijn en maakt
ook dat de impuls sterker is dan de vrije wil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 214
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik heb hoofdpijn

Will, je uitspattingen heb je zelf in de hand. Je hoeft er niet persé op te wachten..
Je wilt drinken, dat is ok. Je hebt uitspattingen, dat is ook ok. Je drinkt onder de noemer minderen, is ook ok.
Mij stoort het alleen, maar dat weet je, dat je er zo nonchalant over doet. Zo lees ik het toch een beetje.
Voor mij is adb het tegenovergestelde van nonchalant omgaan met. Het gaat over controle..
Je controleert je gedrag in de zin dat je je uitspattingen gedoseerd zijn, maar niet de alcohol inname.
Dat vind ik spijtig. Het genot moet je juist halen uit die paar eerste glaasjes, niet uit het volgende dozijn.
Maar ik bewonder ook je kracht, de moed en de uitdaging die je keer op keer aangaat.

Ik vind het nog steeds spijtig te lezen dat minderaars weinig binding voelen met het forum op één of andere manier maar ik begrijp het ook wel.
Iedereen heeft er een bepaald idee rond. Ik ook natuurlijk anders had ik bovenstaande niet geschreven. Ik ben niet zozeer geïnteresseerd in hoeveel ze gedronken hebben (min of meer) en waar maar wel in het proces dat ze door gaan. Hun plan, het inzicht, maar vooral ook de gedrevenheid en vastberadenheid om adb te zijn.
Minderen zal voor mij altijd meer zijn dan alleen minder drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
fruitvlieg

Ik vind dat er een groot verschil zit tussen mensen die vooraf zeggen ik wil gaan minderen en die dat dan ook doen en mensen die zeggen ik wil volledig stoppen omdat bladiebladiebla maar dan toch in de loop van tijd weer beginnen onder het mom van minderen.

In beide gevallen kan het onder het mom zijn van niet willen loslaten. Dat alleen kan de persoon in kwestie weten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb als mindderraar nog nooit 1x het gevoel gehad dat ik
geen binding heb met de mensen van het forum Fleur
Als er al sprake is van geen binding dat is het meer omdat er een discussie gaande
is die al zo vaak gevoerd is, das het enige waar ik wel is een beetje moe van kan worden
Terwijl ik aan de andere kant heel goed begrijp dat je als nieuwkomer ook irritaties hebt
en voor die groep is de discussie dan weer nieuw...
Maar af en toe in de leesstand is ook niet verkeerd vind ik;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan ik heel goed begrijpen vliegje. Ik denk wel dat ik het zou kunnen, ik kon het eerder. Maar hoe langer ik niet drink, hoe groter de 'angst' wordt dat ik een stap terug zou doen. Minderen is niet niets..het vraagt veel energie.

Daar heb je een punt. Het gaat allemaal een beetje hand in hand denk ik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dhen. er zijn geloof ik maar twee soorten driften, agressie en sexualiteit. Misschien is een verslaving toch iets anders. Zouden we eens aan tactive kunnen vragen. Ga het meteen doen.
Waarom? Omdat daar dan uit kan komen dat als het inderdaad onder een drift valt, het zo ontzettend moeilijk is om er vanaf te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
witte

Ik heb als mindderraar nog nooit 1x het gevoel gehad dat ik

geen binding heb met de mensen van het forum Fleur

Als er al sprake is van geen binding dat is het meer omdat er een discussie gaande

is die al zo vaak gevoerd is, das het enige waar ik wel is een beetje moe van kan worden

Terwijl ik aan de andere kant heel goed begrijp dat je als nieuwkomer ook irritaties hebt

en voor die groep is de discussie dan weer nieuw...

Maar af en toe in de leesstand is ook niet verkeerd vind ik;)

Ik heb nooit beweerd dat minderaars geen binding voelen met bepaalde mensen van het forum, wel dat ze geen binding voelen met het forum an sich door ondermeer het algemene idee dat over minderen heerst.
Zo heb ik je ook altijd gezegd dat ik het spijtig vind dat jij nooit over je proces praat. Dat doe je bewust en is jouw keuze uiteraard. Voor zover ik me kan herinneren is het omdat je nieuwelingen niet op een verkeerd spoor wil brengen wat ik begrijp.
Anderzijds gaat er veel kennis verloren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Rae

quote:

Originally posted by:
dhen

Denk dat alcoverslaving toch ook wel een drift is, Bol

Stond op het punt hetzelfde te schrijven. Of toch op z'n minst alcoholverslaving als bevrediging van een drift. Kleine schakering.

Ah ja idd, goede nuance
Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
bolletje

Dhen. er zijn geloof ik maar twee soorten driften, agressie en sexualiteit. Misschien is een verslaving toch iets anders. Zouden we eens aan tactive kunnen vragen. Ga het meteen doen.

Waarom? Omdat daar dan uit kan komen dat als het inderdaad onder een drift valt, het zo ontzettend moeilijk is om er vanaf te komen.

Bolletje, bij mij is het inderdaad allebei...Sex en alco:$:(
Dit is al vanaf mijn vroege jeugd...
Ach ik kan er wel een trilogie over schrijven...
Ben benieuwd wat het antwoord is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
bolletje

Made bedoel je dat je nare ervaringen hebt gehad in je jeugd en die probeerd weg te drinken? Je hoeft niet te antwoorden hoor als het te pijnlijk is.
:sun:

Lieve Bol.
Ja ik heb een zeer heftige jeugd gehad.
Natuurlijk is dat geen excuus om je te verdoven, maar ik kan het bij tijd en wijle niet laten.
Ik heb het nooit verwerkt.
Ik heb 10 jaar op een internaat gezeten, de directeur was een pedo....
Jammer genoeg haalde hij mij eruit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
fleurtje

pfffffffff

drift: sterke neiging of wil

Haha, mag dat ook met 2 ll'een fleurtje ??

Ik bedoel het absoluut niet nonchalant hoor, maar hoe moet ik het anders schrijven ??

Ik ga er straks even dieper op in, eerst fritjes eten bij vriendin :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jopie, thanx voor je heldere uitleg!
Alweer heb ik daar bewondering voor.
Eigenlijk ben ik een beetje jaloers op je.
Je kunt het zo helder en rustig omschrijven.
Zelf ben ik een opgewonden standje, daarom mijn reacties soms.
Ik probeer te leren, dus hoop ik ooit zo te kunnen reageren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...