Spring naar bijdragen

Woensdag 7 september 2011


Marc

Aanbevolen berichten

Welkom Lilly!!! Fijn dat je de weg naar dit draadje al hebt gevonden!

Het is handig als je bij wie is wie een eigen topic aanmaakt, dan kun je misschien iets meer vertellen over jezelf.

Ook kunnen de mede forumleden dan op jou persoonlijk reageren.

Nu sta je onder Vicks voorsteltopic. :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 223
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dit is mn 3e dag en dat ik dat weet want ik vergat altijd alles, savonds besprak ik veel met mensen en dag erna was merendeels weer kwijt

ik weet niet hoe ik mij voelen moet maar wel blij en ook toch raar en onwerkelijk maar hyper en ook weer ergens een gemis savonds omdat

ik me nu niet tegoed doe aan een drankje, dus ik ga maar optijd slapen, en smorgens nuchter wakker worden is wel lekker.

Ben er nog lang niet maar een begin is er toch, moest vannacht wel vaak eruit om te plassen met al die spa rood flesjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat is het toch erg dat alcohol mijn leven overneemt, mijn denken en doen beinvloed.. mij een ander mens maakt dan ik wil zijn...

ik ben mezelf dan echt helemaal kwijt..

en de schaamte achteraf...

ik schaam me iedere keer weer zo...

ik heb echt zulke vreselijke dingen gedaan...

HOE raak ik die schaamte kwijt..??????????????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lilly, weten de mensen dat je dit onder invloed deed? zijn het mensen met enig inlevingsvermogen en

het kunnen opbrengen van begrip naar de ander toe ?

Je zou met ze kunnen praten en ook meedelen je vanaf nu het roer omgegooid hebt en het moeilijk

hebt ermee en hoe je je voelt, weet hoe het voelt en het ergste de dag erna was het niet eens meer

allemaal precies weten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: lilly
heel goed vicks, jij dronk elke dag, begreep ik uit je wie is wie
dan is dit dus al zo knap.

ik dus dag 1, en dat is op zich niet spannend, want ik drink ongeveer 3 tot 4 x per week, dus ook dagen niet...quote>


Ja ik dronk elke dag en veel ook en dat kan ik mij niet permiteren aangezien de situatie, en zei mezelf maar elke keer ''ik functioneer er toch op''
Stomme valkuil want hield mezelf al jaren voor de gek en ik heb overal een potje van gemaakt zoals mijn financien en heb deze week de koe bij de horens gevat en een goed plaatje gemaakt en een plan om zo snel mogelijk mijn achterstand weg te werken.
Ik heb mijn partner gevraagd mee te kijken en mijn pasje te beheren en ik dus gewoon
wekelijks mn geld in handen krijg, wij wonen niet samen, maar dit geeft mij ook een extra
stok achter de deur, ik wil alles doen zodat alles weer op rolletjes komt.
Het zelf inzien en er iets mee doen is echt moeilijker als ik me voordoe want gisteren was ik in de winkel en ging het bijna mis en want ik dacht ''als ik geen bier koop dan ach mag een advocaatje toch wel'' en het ging in mn hoofd zo snel en dacht ''nee dat is ook alcohol en dan is het morgen weer dit en dat''.
Heb snel 6 flesjes spa rood (die neppe) gegritst en ben doorgelopen uit de rij waar al het drinken staat, dus heb het niet zo makkelijk dan ik het laat overkomen, ben wel blij met het effect ik nu een klein beetje voel maar het is een enorm gevecht.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lilly, de enige manier om die schaamte kwijt te raken

is denk ik zorgen dat je weer trots op jezelf kunt worden.

Weet je, mensen met een alco probleem zijn eigenlijk hele sterke mensen;

kijk maat hoelang je wel doorgefunctioneerd hebt, ondanks die drank.

Hoe knap we worden in het camoufleren, overcompenseren en maar goed

maken wat we verpest hebben. Kun je nagaan hoe dat gaat worden zonder drank.

Je hebt dan de moed om je leven nuchter aan te gaan. Niet makkelijk, maar het geeft wel een heel ander soort voldoending dan: pfff gelukkig, weer neimand gemerkt dat ik eigenlijk al te veel op had. laat staan van"; sjee het was wel weer genant gisteravond.

Als je daar echt genoeg van hebt, zorg dan dat je morgen hier ook weer bent en elke dag jezelf hier voor komt nemen: vandaag drink ik die eerste niet!

De meeste mensen die afhaken hebben zich hier onder invloed van drank of de kater, aangemeld, maar weten ons daarna niet meer te vinden. Schrijf het op, zet m onder je favorieten en kom vaak. Het loont, echt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Lilly en een hartelijk welkom.

Natuurlijk gaat het je lukken, het lukt hier heel veel mensen dus waarom jij niet meid. Heb vertrouwen in jezelf, kom, zeker in het begin veel hier in de virtuele huiskamer, en praat veel,

zorg dat je je maag altijd vol hebt, zeker als je trek krijgt, dat is heel belangrijk.

Blijf komen, ook al ga je de fout in, en verwacht niet teveel van jezelf, je bent mens en mag fouten maken, maar blijf komen wat er ook gebeurd, en dan gaat het je lukken hoor.

Veel suc6 meid.:)

Vicks wat goed van je al 3 dagen droog, en wat fijn dat je geen last hebt van die trillende handen. Je doet het ontzettend goed meis, je gaat er komen hoor. :present:

Fleurie suc6 bij de tandarts.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oh en vicks bij de AA,.. (ik overweeg om toch naar de meeting te gaan morgenavond) bekijken ze het per dag,.. " vandaag drink ik niet"

en als een dag te groot is.. dan per uur,.. of als dat nog te veel en te lang is,.. per 10 minuten...

ik voel wel wat voor dit motto..

vandaag drink ik niet, doe je met mij mee vicks?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lilly, elke dag je niet drinkt is spannend ookal dronk ik meer als jou, je hebt net zo goed als ik die stap gezet en daar mag je al zeker trots op zijn

en het lukt je, omdat je het wilt en niet meer alleen bent nu, voelde me totaal alleen erin en heb hier nog niet mn draai echt gevonden maar

merendeels omdat ik de dagdraad niet echt zo goed volgen kan en het veel is en de meeste al veel verder zijn als mij, maar dat is mn eigen gevoel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allen en ook nieuwkomers als Vicks en Lilly,

Dat maakt toch niet uit hoe verder anderen zijn. Het gaat om jou, toch?

Jullie kunnen een 'dagpact' beginnen en dan spreek je

af dat je vandaag "die eerste NIET neemt". Vanavond meldt

je je af. Dat geeft kracht en ondersteuning. En morgen is

het ook weer vandaag. Hou het realistisch. Naarmate

de dagen en weken verstrijken zul je merken dat je zelfvertrouwen

toeneemt. Door ervaringen uit te wisselen neemt ook je

zelfinzicht toe. Succes! Deze is alvast voor jullie: :present:

*typefoutjes...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...