Spring naar bijdragen

zondag 11 september


Gast jopie

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 287
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

na het lezen van 1000 kraanvogels ... had tot dan toe geen idee over de diepere filo betekenis van de theecermonie; ik vond het als 'meeste leken en toeristen' iets interessant maar nu een totaal ander idee erover

kortom = buiten de poetische component worden er zeer diepgaande elementen 'geraakt' of the way of thinking in life in deze wat voor sommige banale (zelfs laatste jaren commerciele') cermonie) uitgedrukt .

typisch japans = komen tot de essentie zonder poespas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb een abonnement op Mukha ... weet what is happening ...

maar indien je zin hebt zal ik je andere dingen van A'pen laten ziet of doen we gewoon een leuk terasjes

zeg maar welke data je uitkomen en ik zie in mijn agenda

we Moeten! vooraleer ik vertrek nog elkaar zien... toch? en dan kom jij naar Israel mét of zonder kids ... was toch afgesproken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: bolletje
.............................. ik vond het al moeilijk genoeg om "gewoon" te leven. ......................... ik stel geen eisen meer aan mezelf als alleen adb. blijven.quote>


Ja dat ben ik ook gaan begrijpen.
Weinig eisen meer stellen geeft rust.
Bedankt, voelt goed zoals je dat schrijft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed Fleurs,

ik probeerde er daarnet luchtig op te reageren maar 't raakte toch teveel. Wat ik kan doen is mezelf telkens weer oprapen en verdergaan. Het hier meedelen als dat zinvol is. Ik zie vooruitgang en valpartijen. Vroeger enkel valpartijen. Ik heb het niet over alcohol maar over de combinatie alcohol-BPS. Word niet zo graag gewezen op mijn gebrek aan daadkracht, want dat is zout strooien in een wonde waar ik dagelijks bewust aan werk. Gebeurt natuurlijk af en toe, niets aan te doen.

Paar jaar geleden raakte ik niet uit bed, niet in bed, niet op mijn werk, niet op mijn therapie, raakte ik niet in m'n kleren, niet er uit. Dat was tijdens mijn 18 maanden nuchter en na 6 maanden opname (ook nuchter dus, mits 3 slippers). Praten deed ik evenmin. Soms na 3 weken beseffen dat je je stem al zolang niet meer hebt gebruikt. Om de 6 maanden gsm es aanzetten en brievenbus legen. Dat is geen zelfmedelijden, dat is het verleden.

Dit jaar leerde ik om boodschappen te doen. Om brievenbus te legen. Op te ruimen. Instanties aan te spreken. Voicemail beluisteren. Wekker te zetten. Geld beheren. Om medicatie te nemen. Papieren te ordenen. Ik slaag er plots in om brood, boter en beleg te combineren :). Klinkt misschien grappig, maar ik kon dat jarenlang niet. Ook geen zelfmedelijden of kinderlijke trots, maar het heden.

Begrijp je dat ik liever focus op de vooruitgang dat ik boek op vlak van daadkracht dan op de lange weg dat ik nog te gaan heb?

Heb er meteen een liedje over gemaakt, sie.

Groetjes

Rae - Niet lullen maar poetsen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemiddag ben weer fris en fruitig!

lekker getraind, ben op goede weg, nu nog wat meer droog trainen en cardio.

merk dat doelmatig trainen erg belangrijk is.

nog even bij mijn oom geweest, die zwaar suiker en korsakof heeft, dus als je een goede reden wilt om niet veel en lang te drinken, moet je bij hem langsgaan, verdrietig en confronterend, kan je beter een pistooltje kopen.

1 oktober gaat het echt gebeuren, stoppen met roken, wat zal ik trots zijn op mijzelf als dat lukt, dat wil je niet weten, kuch kuch...

vanavond ga ik echt zondigen, frikandellen speciaal..........., zo lekkel...

voetbal is begonnen alleen speelt utrecht pas om 16.30, dus hier beginnen we al een beetje onrustig te worden.., vooral mijn vader en broer beginnen zich dan als een stel debielen te gedragen, lijken dan net kinderen die wachten op sinterklaas ofzo, heb dat wat minder, gelukkig hi.

morgen begin ik samen met iemand te trainen, vind ik erg leuk en vooral motiverend om te kijken waar mijn grens ligt.

gaan jullie smikkelen/ eten?

ga zo nog even tuin vegen, want het ligt echt helemaal vol, hier in de buurt verschillende bomen omgewaaid, was echt heftig!

broer geeft net zo een vleesstaafje aan tommy, tommy iets te wild, duimnagel broer finaal in tweeen.

lief beest maar zodra het om voedsel gaat, is alle ratio weg.

morgen snert (erwtensoep) maken, oud recept van mijn oma en lekkerder kan je het niet maken natuurlijk!

merk dat het niet drinken een gewoonte wordt.

iedereen fijne dag en zet hem op (rae)

uitgel... gedag toine :rose:

http://youtu.be/9WbKBKima4Q

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als er geen wil is, dan is daar een reden voor. Die pak je bij deze blijkbaar dus aan. Dat was niet duidelijk.

Anderzijds het gebrek aan wil om eender welke reden zal nooit een eerlijk excuus zijn om elke keer terug te vallen. Ook niet waar je van komt of wat je hebt meegemaakt. Wel voor jou, niet voor mij. Dat omdat ik een buitenstaander ben waarschijnlijk. Misschien ligt het aan iets anders, dat kan ook.

Het is niet dat ik het niet begrijp nogmaals. Anderzijds gooi je de handdoek naar mijn gevoel veel te vlug in de ring en verschuil je je achter wat dan ook op momenten. Zoals je laatste uitspatting. Tja de wil is er dan ff niet..dat is gemakkelijk toch?

Maar ik laat het bij wat het is. Ik ben gewoon heel lastig vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Was geen kwestie van wil, Fleur.

Een trigger. En eraan toegeven.

Wijd ik het aan omstandigheden? Ik zie wel hoe de omstandigheden waren en hoe ik daar op reageerde. Misschien praat ik op een verkeerde manier over triggers, of op een andere manier. Merkte het ook vorige keer in de discussie met Soothe. Als ik over externe factoren of triggers begin, dat het 'verschuilen achter' toch steeds op de proppen komt.

Ik kan het niet genoeg benadrukken. Ik drink omdat ik drink. Redenen om te drinken zijn er niet. Spijt me als mijn verhaal vrijdagavond overkwam als een excuus. Maar ik denk inderdaad dat ik de omstandigheden te veel benadrukte.

Groets

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh dus...Je dronk niet omdat je het meisje tegenkwam en je daardoor van slag was? Dus ik toonde begrip om de verkeerde reden. Je gebruikte heel de situatie met het meisje dus als smoes, maar niet om te drinken..want je drinkt omdat je drinkt? Dat is ronduit absurd.

Nou...dat is lief van je Rae.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Snoep, ik ben gewoon zwak. Ook een goeiendag.

Fleurs.

"Ik slaag er niet in alcohol van haar los te koppelen. Zij en alcohol is bijna een twee-eenheid".

Dat is de trigger zoals ik ze beschreef. Het koppelen van alcohol aan een externe factor.

Ik begrijp niet welke kant je uitgaat. Toonde je begrip omdat ik haar tegenkwam en daardoor van slag was (wat dus ook was) of toonde je begrip dat ik in die situatie het op een drinken zette?

...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jij schrijft...

Ik kan het niet genoeg benadrukken. Ik drink omdat ik drink. Redenen om te drinken zijn er niet. Spijt me als mijn verhaal vrijdagavond overkwam als een excuus. Maar ik denk inderdaad dat ik de omstandigheden te veel benadrukte.

Dit staat in contrast met wat je hierboven schrijft.

Triggers zijn er in alle soorten en maten. Het is ook zo dat de trigger je niet drinken doet. Dat doe je zelf. Het niet drinken in zulke situaties doe je omdat je niet wil drinken, kost wat kost. Wil speelt dus een rol.

Altijd zal de trigger als reden en daarvoor excuus gebruikt worden om te verklaren waarom je aan het drinken bent gegaan.

Ik toonde begrip omdat ik ervan uit ging dat je zo van slag was dat je de kracht niet vond om niet te gaan drinken. Bovenstaande is ineens iets heel anders. Je drinkt om te drinken, redenen zijn er niet. Dan voel ik me wel in mijn gat gebeten en met reden vind ik dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Ik toonde begrip omdat ik ervan uit ging dat je zo van slag was dat je de kracht niet vond om niet te gaan drinken."

Ik begrijp niet waarom dat opeens anders is. Nee, ik had de kracht niet om er tegenin te gaan. Ik dacht dat dat erg duidelijk was toen ik het schreef. Als stoppen met drinken een strijd is, is het precies wel DIE strijd dat ik toen verloor. Ik had nochtans de beste motivatie om die avond niet te drinken.

Had ik beter geklaagd dat ik er niet aan kon doen dat ik gaan drinken ben omdat dit en dat gebeurde? Ik kon er wel iets aan doen, maar het is me niet gelukt.

Ik kan het niet verder nuanceren ..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is niet wat je daarvoor zei Rae..

Je zei dat er voor jou geen redenen zijn om te drinken. Je wijst anderen erop dat er daarom ook geen externe factoren zijn die je als excuus kan gebruiken.

Je drinkt nogmaals om te drinken.

Later zeg je dat je wel de situatie niet aankon en dat ervoor zorgde dat je voor de bijl ging. Maar dat je het niet zodanig als excuus gebruikt. Het is gewoon een feit.

Dat staat in contrast met wat je eerder schreef nl dat er geen redenen zijn voor jou om te drinken. Het is daar waar ik plots heel kribbig om werd.

Alhoewel ik al kribbig ben en niet veel nodig heb gewoon.

Ook zeg je ergens dat wil er niet mee te maken heeft. Terwijl je toch een strijd verloor..Je kon er namelijk iets aan doen maar het is je niet gelukt.

Je hebt gelijk..het iets heel graag willen is geen garantie voor succes..Er is meer voor nodig dan alleen het puur willen van iets.

Je hebt geklaagd..niet met zoveel woorden en niet in de zin dat je er meelijwekkend over deed maar je hebt de situatie duidelijk omschreven. Vandaar ook het begrip.

Nu ja, chips zijn op..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...