Spring naar bijdragen

zondag 11 september


Gast jopie

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 287
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Fleurtje! :heart:

Ook ik heb te kampen met monsters uit mijn verleden.

Begin dit jaar heb ik er voor het eerst na 32 jaar over gesproken.

Toen kwam ik in een draaikolk terecht.

Maar het heeft me erg veel opgeleverd!

Nu hoor ik van mijn naaste familie en vrienden dat ze begrijpen waarom ik ben zoals ik ben, een beetje gek dus......

Die acceptatie is heel veel waard voor me.

Hopelijk slaat jou therapie aan!

Maar bij jou zie ik met een jaar geleden ook een enorme verandering, ten goede he?

Hier een dikke bos :present: voor je!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik mis mijn broer heel hard bolletje maar daar ligt mijn verdriet of woede niet zo. Het zijn héél veel dingen die je vormen tot wie je bent. Het is datgene dat me ziek maakt dat ik kwijt wil. Mijn superlaag gevoel van eigenwaarde.

Ik heb geleerd om voor mezelf op te komen maar nooit om van mezelf te houden. Dat is het grootste pijnpunt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: jopie
zo hoor ik je graag, madelief...
lekker zelfverzekerd vol vertrouwen terugtikken :)

leuk en fijn!

quote>


Zo is het maar net Madelief!!!
Leuk om te lezen.

Ik ben me hier net heel erg boos aan het maken!!
Wat denkt die zoon van mij wel niet!!!
Mama zal het allemaal wel weer doen....
Alles inpakken, zoeken,verzamelen...
een beetje zou ie toch wel kunnen mee helpen vind ik!!

Ben het ook eens met Fleur. Ook ik ben "anders" en bekijk de dingen misschien op een andere manier.
Maar zijn we niet allemaal "anders"??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alleen de wil om te stoppen was bij mij niet voldoende. Ik heb er toen echt tegen gevochten, maar

bij elke trigger werd het moeilijker om niet weer te beginnen met drinken. Pas nu ik echt naar mezelf

ben gaan kijken, mijn gevoel begin te onderzoeken en uit te pluizen waar het vandaan komt, voel ik

dat ik niet wil drinken en dat het niets oplost voor me.

Naar jezelf kijken en voelen vond ik best wel (heel erg) eng. Nooit gedaan, me altijd groot, stoer en

sterk voorgedaan. Voor anderen zorgen en liefde geven, maar niet voor mezelf zorgen en liefde durven

ontvangen. Dat vond ik mezelf niet waard. Waarom van mezelf houden als ik mezelf steeds teleurstelde,

als ik nog steeds onder mijn (te hoog gelegde) lat presteerde en mezelf mooi vinden puh, dat al helemaal

niet.

Toch kom ik er nu stukje bij beetje achter dat ik er eigenlijk best mag zijn. Dat ik mezelf ook leuke

dingen mag gunnen en trots mag zijn op wat ik heb bereikt. Dat ik de lat best wat lager mag leggen

en wat meer mag genieten. En verbazingwekkend, de wereld draait nog steeds.

De weg is nog lang, maar als ik rustig door blijf wandelen en dichtbij mezelf blijf dan kom ik er ook!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Liefje :heart:

Knap van je meid!

Die draaikolk..pfff..mijn maag draait als ik er aan denk. Maar goed..wie vooruit wil moet er ook aan willen werken. Gedaan met wachten op een wonder :D

Ik zou het veel liever niet doen maar ik kan de terugslagen echt niet meer aan. Dat is geen leven

Liefje met haar duizenden ramen :D

Hoe noemt dat meisje ook alweer? Dat haar haren naar beneden liet zodat de prins naar boven kon om haar te redden? Zoiets toch?

Daar doe je mij aan denken..ongeveer

Ik ben er eens mee weg. Dochter staat te springen..

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meer zelfwaardering Fleurie moet ook groeien, want wie was ik nou helemaal jaren geleden. Helemaal niemand. Ik trok me terug, voelde me ontzettend eenzaam, en zat in een neerwaardse spiraal. Ik zakte hoe langer hoe dieper weg in een beerput van ellende.

Toen ik begon te werken bij de D.A. was ik erg bang, ik kon niet met mensen omgaan, voor mij was dat of ik in een heel ander land terecht kwam waarin mensen een taal spraken die ik niet verstond. maar langzaam heb ik geleerd om me aan te passen en te kijken hoe mensen zich gedroegen, en dat gedrag na te apen zeg maar. Daarna heb ik geleerd om selectiever om te gaan met wat ik van mezelf wilde maken en wat niet.

Maar heel belangrijk was dat ik open ging staan voor complimenten van anderen want daardoor groeide ik en kreeg meer zelfwaardering. Dat was heel moelijk voor mij want wie was ik nu helemaal. Ik kon niet met complimenten omgaan. Dat heb ik echt moeten leren, en nu voel ik me iemand en voel dat ik net zoveel recht heb om op deze aardkloot te zijn. En mensen reageren vaak op jouw uitstraling.

Maar heeft natuurlijk ook met het ouder worden te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fleurie! :heart:

Je bent nu weg, maar ik hoop dat je dit nog lees.

Mijn hartje is klein en kwetsbaar....

Toen ik ben begonnen te vertellen wat er is gebeurt in mijn jeugd was het net of ik een rauw hart had, heb ik nog trouwens.

Elk dingetje trok ik me aan, zelfs het kleinste.

Daarom was ik ook een poos niet hier op het forum, ik kon het niet aan.

Doordat ik zo met mezelf bezig moest zijn kon ik er niets anders meer bij hebben.

En zelfvertrouwen, Jopie noemde het net nog, ach ik ben een bang vogeltje, echt.

Dat zal ik mijn hele leven wel blijven.

Voor de "buitenwereld" hou ik me groot, maar vanbinnen bibber ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Madelief, zoals je nu op al op het forum komt zo zal je straks ook minder bang zijn in het echte leven. We moeten ons zelf tijd gunnen.

Je schrijft dat je veel hebt meegemaakt en dat heeft tijd nodig om een plekje te krijgen.

Volgens mij ben je echt niet gek hoor, je komt heel helder over :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanx Bol:present:

Zo herkenbaar wat je schrijft. Open staan voor complimenten. Ze niet in de wind slaan, maar ze leren geloven.

Daarmee groeit je eigenwaarde en ook de liefde (tjee dat klinkt zweverig) voor jezelf. Je mag er absoluut zijn!

Als je jezelf waardeert is het zo'n stuk leuker!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo ben ik al heel lang bezig om gewoon zo min mogelijk te moeten.

Jaren en jaren moest ik alles en meende dat dit van me werd verwacht.

Zolang ik geen tegen gas gaf ging ik maar mee in de stroom.

Ik werd doodmoe van mezelf.

En nu is het moeilijk om te weten wat ik nu eigenlijk wil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve An,

Weten wat je wilt??? Ik heb mezelf die vraag eigenlijk nooit zo gesteld, ik vond het al moeilijk genoeg om "gewoon" te leven. Natuurlijk moet je wat hebben om naar toe te leven, maar bij mijzelf wat het gewoon, leren genieten van de momenten die er op dat moment waren. Daarom voel ik mezelf vaak gelukkig, ik stel geen eisen meer aan mezelf als alleen adb. blijven.

Zodra ik eisen, vooral hoge eisen, aan mezelf stel, word ik weer onrustig, en ren voor mezelf uit. Dan ook ga ik slechter slapen en voel dat ik uit evenwicht raak.

Een van de dingen waar ik altijd heel gelukkig van word is de wetenschap dat ik nooit geen schulden heb gehad. Daarvan zou ik echt heel ongelukkig worden.

Heb gisteren gesproken met iemand die dat wel heeft en van 40 euro p.w. moet leven. Vreselijk lijkt me dat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Sunshine!!!!

Hoe gaat ie??

Hoe lang ben je der nog? We zouden nog es iets moeten afspreken he voor je vertrekt! Ik was gisteren en eergisteren nog in Apen!

Als je eens tijd hebt moet je es gaan kijken in Muhka.

En ja het is Rapunsel. Repelsteeltje is van da manneke die zijn naam niet wilde zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: jopie
niemand weet niemand weet
dat ik tepelstreeltje heet

die!quote>


Nee Jopske dat valt onder de noemer S.M. Das heel iets anders, dat doe je met een zweepje.:P

Mensen de Bolle gaat ff naar de jaarmarkt hiero. Er komt straks weer regen dus ik wil niet al te nat worden. Later allemaal.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

helaba VM hier sowiso

maar blij nog eens iets van je te horen

mss nog voor mijn vertrek een reunie mogelijk?

laatste weken veel aan je gedacht... nav boeken die ik aan het lezen was

Kawabata '1000 kraanvogels' ... mooi totaal onwesters maar zonder woorden ... zat nog lang in m'n systeem

en op aanraden van een vriending 1Q84 gelezen ... pff geen woorden ... ik zat in andere dimenties...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...