Madelief Geplaatst 16 september 2011 Rapport Share Geplaatst 16 september 2011 Originally posted by: spikeik mis witte, en fleurtjeen nog meervind het nogal veranderd hiersinds we praten over stoppen met 3 wijntjesquote> Ook ik mis Fleur en Witte!Alleen snap ik dat laatste niet, wat vind je anders Spike? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 16 september 2011 Rapport Share Geplaatst 16 september 2011 Spike, weet je of mensen wegblijven volgens de reden die jij geeft of vul je dit in? Vlgs mij is er ruimte voor alles en iedereen. En zullen er vele redenen zijn om weg te blijven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 16 september 2011 Rapport Share Geplaatst 16 september 2011 en nog steeds snap ik je ook niet, Spike... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 16 september 2011 Rapport Share Geplaatst 16 september 2011 Spike, soms heeft iemand van die 3 glazen meer last dan een ander van 3 flessen... het gaat in feite niet om de hoeveelheid, maar meer om de lichamelijke en geestelijke afhankelijkheid.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 16 september 2011 Rapport Share Geplaatst 16 september 2011 Lieve Spike, Ik snap je wel, het is niet makkelijk om sommigen te lezen die minderen, met vallen en weer opstaan. Maar de minderaars zijn hier echt in de minderheid hoor! De stoppers zijn er natuurlijk ook niet op elk uur van de dag. Maar het is een forum wat ADB is, de ene stopt, de andere minderd. Laat je er niet van weerhouden om de dingen die je dwars zitten gewoon te schrijven hier he? Je doet het hardstikke goed!! Ik lees je altijd! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 16 september 2011 Rapport Share Geplaatst 16 september 2011 als ik niet gedronken had, dacht ik drank nodig te hebben om te kunnen functioneren, als ik dan gedronken had, kon ik niet meer functioneren omdat ik dan maar 1 doel voor ogen had, nl. zo snel in die roes geraken....om dan te vergeten dat ik moest functioneren... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 16 september 2011 Rapport Share Geplaatst 16 september 2011 Originally posted by: spikeha niwi,dooddoeners zijn ook doodlopersvind ikquote> wil je dat eens uitleggen, Spike ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 16 september 2011 Rapport Share Geplaatst 16 september 2011 ahja, natuurlijk Spike, daarom hoop ik ook niet meer te drinken... om die domme dingen achterwege te laten... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 16 september 2011 Rapport Share Geplaatst 16 september 2011 een zere teen zal binnen de kortste keren wel genezen zijn, Spike, mijn alcoholisme is levenslang en daar moet ik waakzaam voor blijven... En een opmerking of een ervaring kan voor de 1 onzin zijn en voor de ander weer net genoeg om de motivatie op te brengen... maar daar oordeel ik gelukkig niet over... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 16 september 2011 Rapport Share Geplaatst 16 september 2011 Ik hobbel ff tussendoor, want ik ga afsluiten en me braaf afmelden voor vandaag. Loei hard en veel gewerkt, en morgen ook weer heel vroeg aan het werk. Dus alvast.............. sterkte voor iedereen en tot morgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ingri Geplaatst 16 september 2011 Rapport Share Geplaatst 16 september 2011 Hoi, Ik kom me even melden. Veel geregeld met en voor een van mijn kinderen. Ik moest al vroeg op pad op mijn vrije dag. Wat is het dan toch heerlijk om je fit te voelen. Ingri Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 16 september 2011 Rapport Share Geplaatst 16 september 2011 Originally posted by: jopiekwamen de drie wijzen niet uit het oosten?quote> Heeeeeel soms zitten er ook wijzen in het zuiden Jopie!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ingri Geplaatst 16 september 2011 Rapport Share Geplaatst 16 september 2011 Originally posted by: jopieah, daar istie....een voorzet.......Niet praten over de ellende, en elkaar daarin vindenmaar iets doen met onze talentenen daar elkaar in vinden.................... Een massage-workshop door susana?kookworkshop door lenie?sporten met toine of een van de anderen?samen mandela's maken?ik noem maar wat dingen.....er zijn er vast meer. Wat een positieve ideeën Jopie! Iets doen met onze talenten of ( een toevoeging) onze talenten opnieuw ontdekken.Dat laatste geldt voor mij: opnieuw ontdekken wat ik nou eigenlijk wil en kan.Je noemde al wat voorbeelden, wandelen en dan van gedachten wisselen of gewoon genieten van een omgeving, vind ik ook altijd fijn.Ik hoop dat meer mensen op dit idee reageren!Ingri Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 16 september 2011 Rapport Share Geplaatst 16 september 2011 Ik heb nog even aan Irisje gedacht. Nou ja, aan haar probleem. Wanneer Irisje zich op een forum van drinkers meldt is er sprake van een probleem. Het zou best kunnen, dat Irisje af en toe aan een vierde wil, maar dat enkele zaken haar nog weerhouden, zoals een kind en een man. Echter er is afhankelijkheid en dat is een gevaarlijk iets. Er kan ineens een soort glijdende schaal effect optreden. Bepaalde triggers. Bijvoorbeeld iets in de huwelijkse sfeer of met het kind, wat niet te hopen is, kunnen haar de vergetelheid doen zoeken. De kalmerende invloed van drank zit al in het systeem en voor je het weet wordt het een fles. Ze geeft aan gezond te willen zijn voor man en kind en het is dus een nobel streven het aan te pakken. Dus is dit forum dé plek om het tij te keren. Familie kan er meestal slecht mee dealen. Het valt wel mee en dat soort gedoe, dus is hier de plek om over het voetlicht te brengen, wat zij als problematisch ervaart. Mensen ik ga verder met koken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
irisje Geplaatst 16 september 2011 Rapport Share Geplaatst 16 september 2011 Spike, ik wil even reageren op jou opmerkingen. Jij weet helemaal niks van mij, dus hou je commentaar gewoon voor je. Misschien zit er wat frustratie bij je ofzo, maar reageer dat niet op ij af. Als ik geen probleem zou hebben was ik hier niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ingri Geplaatst 16 september 2011 Rapport Share Geplaatst 16 september 2011 Originally posted by: jopieah, daar istie....een voorzet............................................................................................................................................................................................................Niet praten over de ellende, en elkaar daarin vindenmaar iets doen met onze talentenen daar elkaar in vindenin de veilige wetenschapdat we hetzelfde verleden hebben.het zal vast niet voor iedereen zinvol zijnof nog niet zinvol zijnmaar al is het maar zinvol voor enkelen..dan is het de moeite toch al waar?Nou Jopie,Een toevoeging, waar ik me helemaal in kan vinden.Misschien een idee om hier een draadje van te maken?Ik ga nu lekker eten, misschien ben ik vanavond nog even op het forum.Ingri Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
irisje Geplaatst 16 september 2011 Rapport Share Geplaatst 16 september 2011 Dankjewel Sooth, Jaren geleden heb ik heel veel gedronken en daar wil ik niet meer zijn. Dus inderdaad, het moet niet van kwaad naar erger gaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ingri Geplaatst 16 september 2011 Rapport Share Geplaatst 16 september 2011 Hoi Irisje, Als jij je alcohol gebruik een probleem vind, is dat een probleem. Goed dat je gekozen hebt om steun te zoeken om er aan te werken. Succes, Ingri Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
irisje Geplaatst 16 september 2011 Rapport Share Geplaatst 16 september 2011 Dankjewel Ingri. Ben nu best van slag moet ik eerlijk zeggen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 16 september 2011 Rapport Share Geplaatst 16 september 2011 Irisje, Kalmte zal je bewaren, dat zei mijn moeder altijd. En het is zo waar gebleken, terwijl ik van nature zeer temperamentvol ben, heb ik dit me toch eigen kunnen maken. Niet altijd natuurlijk, maar in 1 jaar tijd is daar wel heel veel verandering in gekomen gelukkig! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dune Geplaatst 16 september 2011 Rapport Share Geplaatst 16 september 2011 niet doen Iris!! jij ben hier, en hebt evenveel recht om je hartje te luchten als iedereen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MarQ Geplaatst 16 september 2011 Rapport Share Geplaatst 16 september 2011 hoihoi ben ik weer even heb mezelf een kleine belonig gegeven voor t niet drinken en wel een draadloos toetsenbord en muis, gewoon een simpele uitvoering maar wel leuk om te hebben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
irisje Geplaatst 16 september 2011 Rapport Share Geplaatst 16 september 2011 Dankjewel Lilly. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dwegbert Geplaatst 16 september 2011 Rapport Share Geplaatst 16 september 2011 Ik meld me ook nog maar even Het kost me momenteel meer moeite om wat op het forum te posten dan om geen borrel te drinken....vaag hoor??? Dit weekend een zwaar weekend met drie verjaardagen waar in ieder geval op twee ervan stevig gedronken wordt door een aantal deelnemers...wat zullen die raar opkijken van mij aan een kopje thee en een sapje:huh: Ik ben in ieder geval vastberaden om droog te blijven! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
igor Geplaatst 16 september 2011 Rapport Share Geplaatst 16 september 2011 dwerg hou het droog het weekend ik kom me even afmelden DROOG voor straks weltrusten allemaal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden