niwi Geplaatst 16 september 2011 Rapport Share Geplaatst 16 september 2011 ja he, Iris, en dan te bedenken dat het een neerwaartse spiraal is... elke keer als ik opnieuw dronk, werd het slechter... en was opnieuw stoppen weer moeilijker... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
irisje Geplaatst 16 september 2011 Rapport Share Geplaatst 16 september 2011 Zullen we anders de nadelen nog even op een rijtje zetten?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 16 september 2011 Rapport Share Geplaatst 16 september 2011 Alle nadelen, Iris ??... ik moet maandagmorgen wel gaan werken he.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
irisje Geplaatst 16 september 2011 Rapport Share Geplaatst 16 september 2011 Haha, ja dat is waar. Maar even voor Toine De kater, slechte wijn (drank) adem, verminderde prestaties de volgende dag, elke dag weer gaan denken aan wanneer kan ik mijn drankje drinken (en dat gaat komen). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
irisje Geplaatst 16 september 2011 Rapport Share Geplaatst 16 september 2011 dik worden Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 16 september 2011 Rapport Share Geplaatst 16 september 2011 Het is de gedachtengang van een drinker, de idee ééntje kan wel. En ook op het forum ken ik weinig tot geen voorbeelden. En dan bedoel ik niet een maandje beschaafd drinken, maar bijvoorbeeld een jaar of zo. En het eindeloos bewaken van de grens is uiterst vermoeiend. Ruim 25 jaar lang had ik het ééntje moet kunnen syndroom en keer op keer faalde het. Een drinker wil drinken en het liefst veel. Het kenmerk van een verslaving is meer willen en niet minder. Een beetje droogstaan is een utopie. Het is jammer, maar het is de praktijk. Ja, ik lust af en toe best een wijntje, maar dat is de ondergang. Dus... ik sloot het groot smoezen boek. En stopte! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 16 september 2011 Rapport Share Geplaatst 16 september 2011 tsja Iris, ik ben na anderhalf jaar nog eens hervallen...1 dag maar... maar ik heb toen wel zo ontzettend veel gedronken, het was net of die anderhalf jaar in 1 dag moest inhalen... en als ik daar aan denk...durf ik niet eens meer... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 16 september 2011 Rapport Share Geplaatst 16 september 2011 ook goedendag, lotgenoot Soothe... ja he...door schade en schande... bloed, zweet en tranen... en dan nog steeds denken...ach...dat eentje.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
irisje Geplaatst 16 september 2011 Rapport Share Geplaatst 16 september 2011 Wel goed dat je zo je laatste dag hebt gedronken Niwi, dan voelde je je natuurlijk dagen ziek en weet je zelfs nu nog dat je het niet meer kan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 16 september 2011 Rapport Share Geplaatst 16 september 2011 Originally posted by: ShahireDagpact; Jaap Iris Bor Jap igor Susana ShahireLidia Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 16 september 2011 Rapport Share Geplaatst 16 september 2011 We gaan allemaal onze eigen weg. En Toine dus ook. Ik wens je kalmte, moed en wijsheid. Je schrijft: er moet ook nog geleefd worden". Heb je het gevoel dat je nu je niet drinkt niet leeft? Ik heb zelf wel erg moeten wennen aan mn nuchterheid. Nuchter naar een feestje en dan nuchter blijven. In het begin vond ik er dan ook niet veel aan. Dat veranderde mettertijd gelukkig wel. Ik kan nu ook uit mn dak gaan, nuchter en wel. Wel ben ik er meestal eerder zat van, dus ga ik vroeger naar huis. Maar ja, dat vind ik zelf niet zo erg. Misschien kun jij wel gematigd drinken Toine, dat kun jij het beste zelf beoordelen. Ik kan het niet, heb het erg vaak geprobeerd maar hield het zelden bij een paar. Het lijkt me al heel goed dat je de wodka kunt laten staan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 16 september 2011 Rapport Share Geplaatst 16 september 2011 wel goed...wel goed??...Irisje toch.... ik ben blij dat ik het overleefd heb... na 3 dagen zag ik de wereld nog aan voor een doedelzak. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
irisje Geplaatst 16 september 2011 Rapport Share Geplaatst 16 september 2011 Oei, ja was inderdaad niet het beste woord voor die dag. Het gevaar van dat als je weer begint en je kan het bv bij twee drankjes houden is dat het er toch weer in sluipt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 16 september 2011 Rapport Share Geplaatst 16 september 2011 Bammetje, is het geen alcoholistisch gedrag om eerst zelf alles te moeten ondervinden om dan de kunnen zeggen... ja, het lukt me toch niet... althans, zo was ik toch... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
irisje Geplaatst 16 september 2011 Rapport Share Geplaatst 16 september 2011 Maar inderdaad Bambam, iedereen moet zijn eigen keuzes maken. Ik hoop alleen dat als ik dat punt bereikt iemand mij ervaf kan houden en me weer gemotiveerd kan maken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 16 september 2011 Rapport Share Geplaatst 16 september 2011 vandaag zou het me misschien lukken...om het bij 2 te houden... morgen zal ik dan denken..zie je wel...ik kan het....dus doe ik het weer overmorgen ben ik dan waar ik destijds gestopt ben... dat is nou een verslaving... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 16 september 2011 Rapport Share Geplaatst 16 september 2011 Iris, je hebt jezelf voorgesteld bij wie is wie...op 14/9 je hebt een gezin...kleuter zelfs nog... je wilt weer gezond zijn..... nog motivatie ??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
irisje Geplaatst 16 september 2011 Rapport Share Geplaatst 16 september 2011 Ja, inderdaad. Reden genoeg voor mij. Ik ga ook beginnen met de training van alcohol de baas. Krijg over een paar dagen bericht. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 16 september 2011 Rapport Share Geplaatst 16 september 2011 Beste mensen, ik heb bij Thema's onder "leverfunctie" een bijdrage geschreven, voor wie het interesseert. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
irisje Geplaatst 16 september 2011 Rapport Share Geplaatst 16 september 2011 Ik ga naar mijn pannen kijken. Vanavond kom ik nog even langs. Fijne avond allemaal en bedankt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 16 september 2011 Rapport Share Geplaatst 16 september 2011 Even Aan de telefoon! Hoi Niwi. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 16 september 2011 Rapport Share Geplaatst 16 september 2011 Waarschijnlijk is het alcoholisten eigen Niwi maar ja, een drinker vertellen dat hij/zij niet moet of kan drinken heeft weinig zin. Is mijn ervaring. Ik kan alleen mn eigen verhaal vertellen en dat is het. Ik weet dat ik niet één of twee kan drinken want dan wil ik meer. Altijd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 16 september 2011 Rapport Share Geplaatst 16 september 2011 Eten, lekkerrrrrrr. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 16 september 2011 Rapport Share Geplaatst 16 september 2011 heb een mega "jank"middag.... ik log uit...tot morgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 16 september 2011 Rapport Share Geplaatst 16 september 2011 Originally posted by: Lenieheb een mega "jank"middag....ik log uit...tot morgen.quote> Lenie, hou je goed meid, en neem die eerste niet!!Dan maar janken, opgekropt verdriet noem ik dat, dat moet eruit.Een diike knuffel van me!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden