Spring naar bijdragen

dinsdag 20 september


Gast jopie

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ben niet zoveel meer hier op het forum. Wil toch even af en toe laten horen hoe of het met me gaat. Hoop dat mensen die net gestopt zijn hier ook steun uit kunnen halen. Weet dat ik het in ieder geval fijn vond om te lezen dat andere gestopten minder trekmomenten hadden of rust hadden gevonden. Tijdens die moeilijke eerste maanden hield dat me namelijk tegen om het bijltje er maar bij neer te gooien. Als het zo de rest van mijn leven moest: dan maar weer drinken...Hoop dat ik nu iemand kan helpen door mijn verhaal.

(Heb nog steeds contact met mijn maatje hier op het forum, dus helemaal weg ben ik niet hoor;) )

Ik heb veel aan jullie gehad en het doet me goed om te weten dat ik hier altijd terecht kan. Maar ik sta steeds meer op eigen benen. Ik sta al weer bijna 11 maanden droog en heb gelukkig nog zelden trek. Het stoppen met drinken heeft mij veel rust gegeven, ik hoef niet meer. Ik dronk dagelijks en vooral s'avonds. Meestal dronk ik zoveel dat ik de volgende dag niet meer wist wat ik de avond ervoor gezegd of gedaan had. Het omkeerpunt kwam toen ik dronken ben gevallen en niet meer zelfstandig overeind kon komen en mijn vriend me naar bed heeft moeten helpen. De dag erna heb ik me hier aangemeld. het deed me goed om le lezen dat ik niet de enige was en het gaf me kracht om te stoppen. Na een paar keer vallen en opstaan heeft me dat hier gebracht.

Het is fijn om niet meer elke dag te moeten zorgen voor genoeg wijn in huis. Het is fijn om wakker te worden zonder kater. Het is fijn om de volgende dag alles nog te weten van de avond ervoor. Ik hoef me niet meer onzettend schuldig te voelen dat ik na een paar dagen stoppen toch weer voor de bijl ga.

Ik ben vaak gestopt en even zo vaak weer begonnen, maar ik was er klaar mee!

Vandaag dag 323 droog, op naar de volgende!

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 201
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

@Bor,

vreselijk he, dat wikken en wegen, zal ik wel/niet etc......

stopt dat nu nooit?

maar zoals Hannah zo mooi schreef, bedenk ik nu voor mezelf, ''wil ik wel de hele dag bezig zijn met drank?'' wordt het voor mij nu niet eens tijd om mijn leven en gedachtes anders in te vullen, ik doe daar erg m'n best voor, maar zoals gister weer die trigger met N, maar niet gedronken, oke, peneciline, dus mag niet drinken, ha alsof ik me vroeger daar wat van aan trok, dronk overal doorheen, eigenlijk weten we al best veel toch? bedoel jij hebt toch een tijd in een kliniek doorgebracht en daar toch de nodige handvaten toegereikt gekregen, en toch...

het is soms zo onvoorstelbaar...

voor mij helemaal, blijkbaar is er nog steeds ''iets'' in mij die denkt dat drank me wel helpt :(

daarom wil ik me (weer) eens gaan proberen te focussen op anders denken, dingen ondernemen, afijn ,iedereen kent het wel, waarom is het dan toch vaak zo moeilijk :devil:

maar vandaag neem ik de eerste niet.... (alhoewel ik kiespijn heb, dus zou eigenlijk wel mogen, N doet rot, dus heb alle redenen,maar......zit in een dagpact dus , vandaag niet :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Borretje,

Ik zou toegeven aan de gedachtes.

Want die zijn er gewoon, en het is nu gewoon moeilijk.

Dat bij jezelf accepteren.

Je bent goed zoals je bent!!!

Een oud hulpmiddel is de 'eierwekker'.

Het is nu een kwestie van de dag doorkomen.

En je weet zelf dat NA een bepaald tijdstip je echt niet meer gaat drinken.

Gun je hetzelf. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou meis laat je dan maar eens lekker verwennen dan.;)

Zo hier het zeil gelegd en vanmiddag komen ze m'n andere ledikant brengen. Ben heel benieuwd hoe het gaat staan.

Inmiddels is het bed binnen, en nu nog in elkaar zetten. Sjiek bed hoor. Wortelnoten met koperen bollen. Volgend jaar eens kijken of ik het roomwit kan verven maar voorlopig moet ik vanavond zien dat ik kan pitten.

Het is een aupingding.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vrouwe Bolletje.

Weet je zeker dat het zijl is.:)

Een dubbelbed dus.

Beetje voorbereid op één en ander.;)

Bolletje geniet ervan.

Iets nieuws is altijd leuk.

Ik moet ook aan een bed.

De latten breken allemaal.

Helemaal uitgedroogd.

Zo wild ben ik toch niet.

Bolletje een groet.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...