Spring naar bijdragen

Zondag 25 september


BamBam

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 259
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ja, Bor het zuigt. Ik begrijp dat het niet persoonlijk bedoeld is, je zegt dat jezelf ook weer met trek rondloopt. Laten we het zo stellen er zijn mensen die hun hele leven er voor moeten blijven vechten en er zijn ook mensen die het wel lukt. Waarbij dat dingetje in hun hersens niet zo'n vasthouder is als bij 'ons' als ik het zo mag noemen.

Ga jij nog wel eens de mist in of blijft het bij trek? Als je er nooit één neemt ben je toch keigoed zou ik zo zeggen. Het ligt waarschijnlijk ook aan de omstandigheden waar iemand in verkeerd. En hoelang je al drinkt. Ik drink al 45 jaar (vanaf mijn 14de). je kunt wel zeggen dat het hardnekkig is.

Sorry,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: jeannet
Beste Borretje, ik ben helemaal nieuw hier sinds vandaag. Maar ook ik ben hier om te helpen en geholpen te worden. Zullen we nu allebei een groot glas water pakken en samen opdrinken? Het is straks al maar zeker morgenochtend heel erg leuk om in de spiegel te kunnen lachen, je duim opsteken en zeggen goed gedaan!!

Liefs van Jeannetquote>


Wat lief van je Jeannet.:heart:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har, gaat lukken, zeker te weten :heart:

Wil, minder gaat dus echt niet lukken, je geeft het zelf al aan.

Je hebt zoveel om voor te gaan, buiten dat je het voor jezelf waard bent is er nu ook jouw vriendin..... doe het dan ook.

En ja, de verleiding is er, bijna overal en altijd, en als je het binnen de perken kon houden was er niets aan de hand.. maar dat lukt dus niet.

Denk aan al die momenten dat je NIET dronk en en je er prima bij voelde... je kunt het , stop met het najagen van 'sferen' die mooier lijken dan ze zijn, je verdient het :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve mensen,

de moed zou mij bijna in de schoenen

zakken.

Na een periode van tien jaar niet te drinken

ben ik het weer gaan proberen, het drinken.

Het heeft mij daarna bijna drie jaar gekost de

draad weer op te pakken.

Ik kan jullie zeggen het was niet makkelijk,

soms was ik woedend, verdrietig, teleurgesteld,

blij en zo kan ik nog meer benoemen.

Ook heb ik wel eens op het punt gestaan

om weer terug te gaan drinken, zo lastig

en moeilijk vond ik het om alles te voelen.

Wat, ik ben weleens in tranen uit gebarsten

gewoon, omdat ik niet wilde drinken maar

de trek er toch was.

Als ik nu terugkijk op de afgelopen maanden

is dat het dubbel en dwars waard geweest.

Ik kan en durf weer met emoties om te gaan,

soms mondjesmaat maar ik kan het weer.

De trek is zo goed als verdwenen en als

het zo nu en dan voorkomt weet ik vaak

hoe dat komt.

Emoties zijn er in vele soorten, blijdschap,

verdriet, er is altijd wel een reden om te drinken.

IK bedank, in elk geval vandaag,

morgen is er weer een nieuwe dag.

;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt gelijk Bol, las er even overheen...

Maar wees welkom Jeannet.

Ik hoop dat je hier de steun kunt vinden om standvastig in je voornemen te blijven.

Je hebt de huiskamer dus al gevonden... lijkt gewoon heel veel op een gewone huiskamer: veel gewoon gezellig praten over van alles en nog wat, af en toe een pittige ruzie, en als het nodig is serieuze gesprekken...

Er zijn vaak aardig wat mensen hier binnen en dat kan tot gevolg hebben dat je iets meldt en dat niemand reageert, das geen onwil, dan wordt er overheen gelezen... gewoon even nogmaals hard roepen... en dan word je best wel gehoord...

Dus nogmaals... welkom Jeannet :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel Rapilos. Ga ik zeker doen.

Dus nu dan even mijn actie van vandaag. Vanmiddag naar een vriendin geweest die gelijk riep dat de wijn koud lag, haha. Toen ik koffie nam begon ze over appelcider met ijs (getver). Ik heb vriendelijk afgeslagen, water gedronken en verteld dat het gisteravond (en trouwens de hele afgelopen week want ik was vrij) weer bal was en het is wel genoeg. Als ik vanmiddag wel had toegehapt hadden er zowiezo drie glazen naar binnen gegaan en bij thuiskomst trek ik dan gelijk een fles open. Die winst heb ik tot nu toe binnen!

Ik denk dat ik alles wat ik afsla de komende tijd maar eens bij ga houden. Ik denk dat ik dan pas echt schrik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mup, you make me smile :D

Vonneke, ik weet het, ik weet het, 't is erg hé. Elke keer opnieuw strijd voeren put een mens uit. Elke keer terug met die smoel op de waarheid stuiteren en toch blijven denken dat je het kan, pfffff.

Welkom Jeanette, ook van mij, schrijf, lees en leer ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tof mensen. Heel fijn. :sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun:

Tinusje ik wist het ik wist het je bent een topper. Heb het alleen nog nooit gezegd.

Heel goed Jeannet veel drinken zodat het zaakje van binnen goed schoon spoelt. Er is ook thee die dat doet, maar misschien kan iemand anders je daarin adviseren want dat weet ik niet.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...