Mupke Geplaatst 25 september 2011 Rapport Share Geplaatst 25 september 2011 Originally posted by: TeveelFleurtje, Mupke,Morgen is de dag, yes.quote> Waar heb ik dat pas ook gelezen??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
luciene Geplaatst 25 september 2011 Rapport Share Geplaatst 25 september 2011 Ja, Bor het zuigt. Ik begrijp dat het niet persoonlijk bedoeld is, je zegt dat jezelf ook weer met trek rondloopt. Laten we het zo stellen er zijn mensen die hun hele leven er voor moeten blijven vechten en er zijn ook mensen die het wel lukt. Waarbij dat dingetje in hun hersens niet zo'n vasthouder is als bij 'ons' als ik het zo mag noemen. Ga jij nog wel eens de mist in of blijft het bij trek? Als je er nooit één neemt ben je toch keigoed zou ik zo zeggen. Het ligt waarschijnlijk ook aan de omstandigheden waar iemand in verkeerd. En hoelang je al drinkt. Ik drink al 45 jaar (vanaf mijn 14de). je kunt wel zeggen dat het hardnekkig is. Sorry, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 25 september 2011 Rapport Share Geplaatst 25 september 2011 Originally posted by: jeannetBeste Borretje, ik ben helemaal nieuw hier sinds vandaag. Maar ook ik ben hier om te helpen en geholpen te worden. Zullen we nu allebei een groot glas water pakken en samen opdrinken? Het is straks al maar zeker morgenochtend heel erg leuk om in de spiegel te kunnen lachen, je duim opsteken en zeggen goed gedaan!! Liefs van Jeannetquote> Wat lief van je Jeannet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 25 september 2011 Rapport Share Geplaatst 25 september 2011 Even tv kijken. Ik weet nog niet of ik vanavond nog terugkom. Als het meezit ga ik vroeg naar bed. Wil zeggen, als ik genoeg rust in mn hoofd heb. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 25 september 2011 Rapport Share Geplaatst 25 september 2011 Har, gaat lukken, zeker te weten Wil, minder gaat dus echt niet lukken, je geeft het zelf al aan. Je hebt zoveel om voor te gaan, buiten dat je het voor jezelf waard bent is er nu ook jouw vriendin..... doe het dan ook. En ja, de verleiding is er, bijna overal en altijd, en als je het binnen de perken kon houden was er niets aan de hand.. maar dat lukt dus niet. Denk aan al die momenten dat je NIET dronk en en je er prima bij voelde... je kunt het , stop met het najagen van 'sferen' die mooier lijken dan ze zijn, je verdient het Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 25 september 2011 Rapport Share Geplaatst 25 september 2011 Wiil, Je hebt de juiste knop gewoon nog steeds niet gevonden. Zo heb ik ook jaren geworsteld. Maar eens komt die knop hoor. Zeker weten, aldoende leert men, tenminste..bij mij tenslotte wel (Na jaren en jaren) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Primula Geplaatst 25 september 2011 Rapport Share Geplaatst 25 september 2011 Ha Mupke: Ik heb een uitgebreid bericht geschreven op 18-09 tijd: 21.50. Dag Mup! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 25 september 2011 Rapport Share Geplaatst 25 september 2011 Ja, dat vond, en vind ik nog steeds een goeie; Trek gaat vanzelf weer over, dus de trek "gewoon"uitzitten. Die gedachte kan je erg goed over de drempel helpen, als je je even wanhopig voelt, en alles uitzichtloos lijkt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 25 september 2011 Rapport Share Geplaatst 25 september 2011 Hallo mensen er is een nieuweling bij gekomen. Jeannet. Wel leuk als jullie ook op haar reageren alsjeblieft dankjewel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 25 september 2011 Rapport Share Geplaatst 25 september 2011 welkom, Jeannet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 25 september 2011 Rapport Share Geplaatst 25 september 2011 Sorrie Bol, Je hebt gelijk hoor. Jeanette van harte welkom, en babbel gezellig mee als je wilt! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Travel Geplaatst 25 september 2011 Rapport Share Geplaatst 25 september 2011 Beste Bolletje, dank je wel - het is het proberen waard! Ik heb mijn tweede glas water al ingeschonken - voor mijn part tot ik klots! Groetjes, Jeannet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 25 september 2011 Rapport Share Geplaatst 25 september 2011 Lieve mensen, de moed zou mij bijna in de schoenen zakken. Na een periode van tien jaar niet te drinken ben ik het weer gaan proberen, het drinken. Het heeft mij daarna bijna drie jaar gekost de draad weer op te pakken. Ik kan jullie zeggen het was niet makkelijk, soms was ik woedend, verdrietig, teleurgesteld, blij en zo kan ik nog meer benoemen. Ook heb ik wel eens op het punt gestaan om weer terug te gaan drinken, zo lastig en moeilijk vond ik het om alles te voelen. Wat, ik ben weleens in tranen uit gebarsten gewoon, omdat ik niet wilde drinken maar de trek er toch was. Als ik nu terugkijk op de afgelopen maanden is dat het dubbel en dwars waard geweest. Ik kan en durf weer met emoties om te gaan, soms mondjesmaat maar ik kan het weer. De trek is zo goed als verdwenen en als het zo nu en dan voorkomt weet ik vaak hoe dat komt. Emoties zijn er in vele soorten, blijdschap, verdriet, er is altijd wel een reden om te drinken. IK bedank, in elk geval vandaag, morgen is er weer een nieuwe dag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 25 september 2011 Rapport Share Geplaatst 25 september 2011 Geweldig, Albertina en straks na 12 uur is het weer vandaag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 25 september 2011 Rapport Share Geplaatst 25 september 2011 Je hebt gelijk Bol, las er even overheen... Maar wees welkom Jeannet. Ik hoop dat je hier de steun kunt vinden om standvastig in je voornemen te blijven. Je hebt de huiskamer dus al gevonden... lijkt gewoon heel veel op een gewone huiskamer: veel gewoon gezellig praten over van alles en nog wat, af en toe een pittige ruzie, en als het nodig is serieuze gesprekken... Er zijn vaak aardig wat mensen hier binnen en dat kan tot gevolg hebben dat je iets meldt en dat niemand reageert, das geen onwil, dan wordt er overheen gelezen... gewoon even nogmaals hard roepen... en dan word je best wel gehoord... Dus nogmaals... welkom Jeannet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 25 september 2011 Rapport Share Geplaatst 25 september 2011 Jeannet, van harte welkom. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 25 september 2011 Rapport Share Geplaatst 25 september 2011 Voor Albertientje:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 25 september 2011 Rapport Share Geplaatst 25 september 2011 * niet meer van toepassing.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Travel Geplaatst 25 september 2011 Rapport Share Geplaatst 25 september 2011 Dank je wel Rapilos. Ga ik zeker doen. Dus nu dan even mijn actie van vandaag. Vanmiddag naar een vriendin geweest die gelijk riep dat de wijn koud lag, haha. Toen ik koffie nam begon ze over appelcider met ijs (getver). Ik heb vriendelijk afgeslagen, water gedronken en verteld dat het gisteravond (en trouwens de hele afgelopen week want ik was vrij) weer bal was en het is wel genoeg. Als ik vanmiddag wel had toegehapt hadden er zowiezo drie glazen naar binnen gegaan en bij thuiskomst trek ik dan gelijk een fles open. Die winst heb ik tot nu toe binnen! Ik denk dat ik alles wat ik afsla de komende tijd maar eens bij ga houden. Ik denk dat ik dan pas echt schrik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 25 september 2011 Rapport Share Geplaatst 25 september 2011 Luitjes, aangepast hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will Geplaatst 25 september 2011 Rapport Share Geplaatst 25 september 2011 Mup, you make me smile Vonneke, ik weet het, ik weet het, 't is erg hé. Elke keer opnieuw strijd voeren put een mens uit. Elke keer terug met die smoel op de waarheid stuiteren en toch blijven denken dat je het kan, pfffff. Welkom Jeanette, ook van mij, schrijf, lees en leer Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Primula Geplaatst 25 september 2011 Rapport Share Geplaatst 25 september 2011 O, O, ik plaatste een bericht voor Woman maar vergat: iedereen te groeten! Avond luitjes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 25 september 2011 Rapport Share Geplaatst 25 september 2011 Tof mensen. Heel fijn. :sun::sun::sun::sun::sun: Tinusje ik wist het ik wist het je bent een topper. Heb het alleen nog nooit gezegd. Heel goed Jeannet veel drinken zodat het zaakje van binnen goed schoon spoelt. Er is ook thee die dat doet, maar misschien kan iemand anders je daarin adviseren want dat weet ik niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 25 september 2011 Rapport Share Geplaatst 25 september 2011 Hoi allemaal, Hoe is het met de weekeindpacters? Bol Irisje An ..........nog een uurtje en dan slapen. Marc Gaby Wijfie Bor Luciene Borretje gaat het wel? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 25 september 2011 Rapport Share Geplaatst 25 september 2011 Wil, even voor de goede orde: je KUNT het gewoon.. dat heb je eerder bewezen, dus nu eindelijk gewoon weer even met allebei je pootjes op de grond en er voor gaan ... Ennu Primu... gezellig dat je er weer bent Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden