Spring naar bijdragen

zondag 2 oktober


albertina

Aanbevolen berichten

Goeiemorgen Jane,

Wat grappig zeg ik ben hier eerder dan jou..

Dat gebeurd niet vaak:D

Waarom zou je er niet over mogen schrijven hier Fleur?

Volgens mij komt het door het niet meer drinken, dat je misschien ook aan andere verslavingen gaat werken.

Je schreef net zelf dat je eerder gestopt was tioen je nog dronk en dat, dat minder moeilijk was.

En anders is er hier toch ook een stoppen met roken draad

Achterlijk he trouwens dat we het zo voelen,

dat gif ons vriendje is?

Nah ja....

niet te geloven eigenlijk.

Dommies zijn we, soms....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 296
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedenmorgen iedereen,

Jammer Igor, maar vandaag weer een nieuwe dag/kans om adb te blijven.

Knap van je Bolletje dat je de drank hebt kunnen weerstaan.

Ik heb het gisteren droog gehouden en ben van plan dat vandaag ook te doen (daarom ben ik tenslotte hier en doe ik mee aan het weekendpact)

Straks komt mijn schoonmoeder op visite, ze drinkt altijd een glaasje port, soms twee. Als ze weg is moet ik de fles maar heel ver achterin de kast zetten.

Jane, prettige dag op het strand!

Rosa.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:D :D

Sorry Sha, moet echt met je lachen

:D

Als je het leest is het echt zo grappig...vooral die twee uur doen het hem natuurlijk ;)

Misschien moet ik mijn geld ook apart in een potje steken ofzo. Alleen weet ik niet zo goed hoeveel ik nu rookte.

Witte :heart:. Ja, het toen samen doen dat stoppen leek me niet zo wijs. Eerst het ene in de hand hebben en dan het andere aanpakken. Ik begin precies weer helemaal van voor af aan. Die trek zeg..pfff..kan toch niet heel de dag wortels liggen eten zekers? :)

Stoppen met drinken/roken voor dommies :D :D

Ik ga me eens klaarmaken. Moet werken vandaag :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

morninkjes Rosa,

Wat knap dat je het droog gehouden hebt, en vandaag die plannen weer hebt. De fles zover weg stoppen die jou niet meer aankijkt. Maar vooral die fles uit je gedachten gaan zetten.

Gisterenavond heb ik ook een paar keer trek gehad, maar toen ik weer terug keek naar het verleden waarin ik zo ontzettend veel ellende meegemaakt heb met mijn (grote) vriend, nou dan is die trek weer gauw over hoor. Het is een hele gemene vriend.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

;)zo mogge all

in de sauna geweest en voel mij sinds

tijden weer een beetje mens

utrecht gisteren met drie nul gewonnen

en het zonnetje schijnt.

nog wat vitamines naar binnen werken

en dan harry kijken busines class

hoe gaat het met jullie?

nog even in de zon met een bakkie

fijne dag

toine neman

Link naar opmerking
Deel via andere websites

spike

maar waarom zou aicha het niet voor niwi op mogen nemen?

jij bent het niet met hem eens,maar dat wil toch niet zeggen dat een ander het ook niet met hem eens mag zijn

en volgens mijn is het toch vrij dat je iemand een pb mag sturen

en ik lees aicha pb toch anders dan dat jij die leest

jij bent iemand die die zeg wat ze denkt

maar respecteer dan ook iemands ander zijn mening:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje,

Ik probeer vaak als ik die drang voel om te drinken de voordelen van het nuchter zijn op een rijtje te zetten. Ik ben in het voorjaar 6 weken nuchter geweest en dat beviel me zo goed! Ik voelde me veel zekerder, frisser, ook trots op mezelf dat het me lukte zonder hulp.

Maar op een of andere manier is dat niet voldoende om me tegen te houden, de drank verdringt dat beeld steeds sterker tot ik er weer aan toegeef.

Fles uit mijn gedachte zetten lukt me niet zo.

Rosa

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spike,

Aicha bedoelde het zeer zeker wel goed!!!

Probeer dat nu toch eens te zien!

We zijn hier om elkaar te helpen, sommigen hebben een schop onder de kont nodig, anderen moet je wat subtieler benaderen.

Dat moet je leren en aanvoelen.

blijkbaar werkte het PBtje van Aicha niet.

Dus? Dan kunnen we eruit opmaken dat we je anders moeten benaderen.

Dat is toch niet iets wat je iemand aan kan rekenen?

Een jaar geleden had ik ook zo gereageerd, echt in de hoogste boom geklommen van ergenis.

Nu kijk ik er anders naar, echt!

Kop op en hier blijven schrijven he?

p.s. geef Aicha de hand!!!

Er is al genoeg oorlog in de wereld!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: spike
als ik dit als bemoedigend moet ervaren dan breekt mijn klomp:

quote:
Als je voor jezelf niet aan de slag wilt moet jij daar geen anderen de schuld van geven.
**** praat uit ervaring en bij de doelstelling van AA CA of NA is mensen te helpen en ondersteunen vanuit de gedachte dat je van ver bent gekomen en mensen te helpen naar herstel. Dat jij je jezelf maar zielig vind helpt je geen steek verder. Ben je over 10 jaar nog geen steek verder als nu.
unquote

dan hou ik er nu mee op!quote>



Spike,
Heel jammer. Heb je mijn vorige berichtje gelezen?
Hopelijk gooi je niet nu de handoek in de ring!
Ik reageer, net zoals anderen hier, vanuit mezelf.
Ik ga naar niets, geen AA of NA of wat dan ook!
Met mijn reacties op jou, wil ik je juist steunen.
Of zoals jij zegt bemoedigen.
Kijk wat je ermee doet!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Roos het zou zoveel makkelijker zijn om een knopje om te kunnen zetten in die grijze massa maar dat lukt jammer genoeg niet zo maar.

Wel kan ik je zeggen dat, naarmate je langer a.d.b. blijft, het makkelijker wordt. Ikzelf ben veel sterker geworden dan twee jaar geleden. Het moet een soort automatisme worden om die gedachten niet te accepteren en je daar niet op te focussen. Ook niet tegen te vechten maar het te signaleren en verder te gaan met datgene waar je op dat moment mee bezig bent.

Dit gaat me hoelanger hoe meer goed af, en dat gun ik jou ook.

Het wordt gemakkelijker echt geloof me maar.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is gisteren helaas niet gelukt.. Ik had een consult gehad bij die sjamaan en voelde me daar eigenlijk al heel verdrietig. Van binnen. Het kan er niet goed uit. Op de fiets naar huis voelde ik me ineens zóó verschrikkelijk kwaad op hem!!! Ik ging keihard fietsen daardoor. Maar daardoor gaat het er nog niet uit.

Hij had gezegd dat hij het me zelfs afraadt om te drinken (dat is niet waar ik kwaad over was), een goeie stok achter de deur van buiten mezelf. Door mijn woede had ik zoiets van wat the * Ik ga lekker tóch zuipen! En agressieve muziek geluisterd op youtube. Als om de banden met hem te verbreken ofzo. Voor dat moment.

Vandaag ga ik er weer voor. Voel me nu geestelijk wel rustig maar niet helemaal door die kater. Vanmiddag dus naar mijn moeder die zwaar dementerend is. Moeilijk. Maar ik ga cola nemen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...