Spring naar bijdragen

morning woensdag 13 oktober

bloempje

Aanbevolen berichten

Hey Wijfie wat fijn te horen dat je een beetje gesetteld bent zeg. Ja dat zal wel zwaar geweest zijn.
Hoe is het met je man? Voelt hij zich ook een beetje thuis nu?
En je zoon, is hij wel s'nachts in het oude huis om te slapen? Ja ik kan me voorstellen dat hij bang is dat de deurwaarde komt maar daar heeft hij het ook naar gemaakt hé? Het is goed als je het hem zelf uit laat vinden hoe hij nu verder moet, alleen dan wordt hij volwassen. Hij moet toch de concequenties dragen voor zijn gedrag.
Jij kan nu eindelijk genieten wan je welverdiende rust lieverd.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 196
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Bethanie, stoppen is hartstikke moeilijk en niemand, zeker hier niet, zal het je kwalijk nemen als je terug valt. We maken allemaal het zelfde door. De angst om 'zonder' verder te moeten. De leegte waar je voor staat. Dat gevoel ken ik maar al te goed. Wat moet je nou met je leven als je niet kunt drinken. Dat is een dal waar we ons allemaal doorheen geworsteld hebben. Na de eerst dagen gaat het écht beter en als de zucht te groot is moet je je vasthouden dat het vanzelf weg trekt en beter wordt. En elke keer dat je niet toe geeft en niet drinkt, zul je merken dat de zucht minder wordt. Zo gaat het bij mij tenminste. Het is moeilijk, maar het kan écht.
Zie ook het positieve, je bent al goed op weg door hier bij ADB te komen. Je hebt erkent dat je een handicap hebt en je hebt ontdekt dat je niet de enige bent, hier zijn lotgenoten, zoals ik die het zelfde doormaken en wij praten allemaal uit ervaring. Ik kan de fles niet uit je hand nemen, dat moet je zelf doen, maar we zijn er wel om je aan te horen en te helpen om dat eerste glas niet in te schenken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marten, een geweldig bericht.:) Dank je wel.

Beth ben je er nog meis??? Vind je het fijn dat we aandacht besteden aan jou zodat je er nu niet alleen voor staat? of vind je het juist wat eng omdat ik wat van mijn angsten uit het verleden, vertel? Blijf maar lekker vanavond in de huiskamer en roep maar als je iemand nodig hebt hoor. We zijn er voor je en je staat niet alleen in je strijd.:):present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Wijffie, nieuwkomer/oudkomer whatever. Hoe negatief het ook klinkt, zoals ik het zie, moet je met koning alcohol altijd blijven uitkijken. Het is helaas een gevecht dat niet te winnen valt. Je kunt de zucht overwinnen en je kunt het in een soort 'staakt het vuren' laten komen. Maar onze oude 'vriend' ligt altijd in een hinderlaag te wachten om toe te slaan. Ik zeg altijd dat ik 'op het randje van de valkuil sta'. Dat neemt gelukkig niet weg dat er heel goed mee te leven valt. Ik heb het in het verleden bewezen en ga het weer bewijzen, daarom ben ik hier nu terug als oudkomer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Het ging weer een paar dagen goed. Tot gisteravond. Samen met mijn ex-partner naar de kroeg geweest om wat bij te kletsen en "eentje" te drinken. We gingen om half 11 en ik wilde om 12 uur in mijn bed liggen. Het bleef dus niet bij eentje, gerookt als een ketter en lag om 3 uur in bed. Vanochtend naar het werk, weer angstig en vol spijt. Lig nu op de bank en ben echt helemaal gebroken. Bah. Waarom trap ik er echt zelf nog altijd in dat ik me dít keer toch écht er aan ga houden om op tijd naar huis te gaan? Dat voornemen is er elke keer en het lukt zelden of NOOIT.

Kim

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kim. Hoogstwaarschijnlijk komt dat toch omdat je, als je gedronken hebt, je veel losser wordt, je houd je niet meer aan de afspraken die je met jezelf gemaakt hebt. En zeker als je in de kroeg zit, is het moeilijk om dan weg te gaan want daar verkopen ze datgene dat jou afhankelijk heeft gemaakt. Alcohol.
Maar neem het jezelf niet al te kwalijk, ook jij zal op een gegeven moment de kracht hebben om niet meer naar de kroeg te gaan maar lekker thuis te blijven met een bakkie thee of koffie. als je er maar mee bezig blijft.
Een kind loopt ook niet gelijk, die valt ook iedere keer, en na verloop van tijd leert het op eigen benen te staan en wrodt minder afhankelijk. Dat gaat met jou ook gebeuren, als je dadelijk zelfstandig kunt lopen, heb je de alcohol niet meer nodig.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben gewoon erg ongeduldig. Ik wil het eigenlijk gewoon weer helemaal onder controle hebben en het liefst vandaag. Een paar jaar geleden dronk ik ook maar af en toe of bij gelegenheden. Het is er gewoon ingeslopen. En het probleem is, dat ik het ook gewoon lekker vind. Ik zou het dan ook moeilijk vinden om het helemaal te laten.

Hoi Bethanie, ik heb wat gemist denk ik. Mag ik vragen wat voor medicatie je neemt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beth, alcohol breekt ook medicatie af hé? Maar misschien weet je dat al. Ja en als je gaat drinken dat zit je morgen met een levensgrote kater. Weer mislukt, en weer voel je je schuldig. Kies daar niet voor meis maar probeer sterk te blijven. Je kunt het. Praat vanavond maar veel met de mensen hier, dat leid je af.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kim wil jij gaan stoppen of minderen? Ja ik denk als je aan jezelf kan bewijzen dat je ook kunt stoppen, dan zit minderen er voor jou misschien in maar zolang dat niet het geval is, blijft het moeilijk.
Ja en alcohol is altijd je beste vriend geweest. Je soulmate je houvast. Dan is het moeilijk om daar afscheid van te nemen. Je kunt je niet meer vastgrijpen aan de alcohol.:present:

Beth wat ik gehoord heb van de arts van mijn vriend, breekt alcohol medicatie af maar misschien weet iemand anders dat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Bethanie, ik weet het hoe moeilijk is de verleiden te weerstand, ik had vandaag 2 of 3 keer gedacht: ik lust wel een wijn, keek naar de klok en dacht; de winkels zijn nog open...maar daarna dacht ik: ik wil morgen alweer lekker fris en helder zijn, ging lekker afleiding zoeken met mijn kinderen, interneten en nu ben ik rustig en blij dat ik nuchter blijf. Ik weet het is moeilijk maar morgen voel je sterker.
Veel sterkte met je keuze.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Omdat het een verslaving is Beth, en heel belangrijk, jij wil er iets aan gaan doen. Dat is het verschil tussen kanjers en andere mensen die verslaafd zijn en niet tot het besef komen dat ze hun leven vergallen.:heart:
Sinds wanneer heb je trouwens zo'n last van die angstaanvallen? Is dat al lang?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...