Spring naar bijdragen

maandag 17 oktober

igor

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 334
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen allen, ik had geqoute maar gelijk het andere berichtje erbij gekopieerd kennelijk:-).

Helaas, helaas heb ik het gisteren niet gered. Wéér op zondagmiddag, eind van de middag. Was van mijn a propos door vrijdagavond - vriendin die niet meer is wat ze was - is depressief en zaterdagavond bij mijn lat-man. Dat is allemaal erg emotioneel - wat geen excuus is maar zoals nu blijkt wel een trigger. Dit is de tweed keer al en het ging zo goed!

Nadat ik de tweede fles wijn had opengemaakt was ik zo boos op mezelf dat ik die in de gootsteen heb leeggekieperd. In ieder geval moet ik voor de zondagmiddag iets verzinnen om te gaan doen of ergens te zijn (alcoholvrij) zodat ik na een week strijd het toch niet weer verlies. Heb heel de week om erover na te denken - dat dan weer wel.

Vandaag mijn wonden likken en ik ga er weer voor!

Dag 1 dus maar weer:huh::(

Tot later - nu aan het werk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat van die wasverzachter is mij verteld door iemand die alle dieren van de D.a. die verwaarloosd binnen komen, trimt en verzorgd, en heeft zelf ook een praktijk. Ikzelf heb het ook nog nooit gedaan hoor maar als ze het niet wil Rekel, dan gewoon niet doen. Ikzelf zou ook niet gaan knippen, als het goed is, likt en houdt ze het zelf schoon, dat is toch het beste heb ik zelf het idee. De natuur z'n eigen gang laten gaan. alleen in de gate houden dat het geneest. Dat het bloed is in het begin goed, dan spoelt de wond schoon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Will, jij hebt een langharige kat? Als je dagelijks kamt moet dat klitten voorkomen kunnen worden. En verder sluit ik me aan bij Bolletjes' advies.

Bolletje: ik drink 1 of 2 glazen per avond, maarja die 'moeten' dan ook echt :(

Jij helemaal alcohol vrij he? Knap hoor!

Jeannet: nieuwe ronde nieuwe kansen toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Cha ik heb het tot nu toe gered om niet te drinken. Dit had ik echt niet gekund als ik niet op dit forum zou zijn. Op een of andere manier krijg ik een hoop kracht hier en vraag me niet hoe dat kan, want dat weet ik gewoon niet.

Ik hoop dat jij dat ook zal ervaren, het kan. Hier zijn zo'n hoop mensen die de alcohol de baas zijn, en dat stimuleerd me ontzettend. Bij de een gaat het vlug en bij de andere langzaam maar zolang je bezig bent om adb. te worden, gaat het je eens lukken.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: will
Het ligt op een moeilijke plaats bollie, en ze kan er zelf niet zo goed bij. Zal ik maar ff likken dan ?? :Dquote>

Hahaha ja doe maar Rekel.:P
Zat net te denken, als je het niet vertrouwd bel dan ff de dierenarts, dan hoef je je helemaal geen zorgen te maken. We zijn hier toch allemaal leken.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeie morgen Hannah,

Ja dat klopt Hannah van die kapjes, maar meestal is dat als er een wond gehecht is, die mogen ze niet open likken, of een wond die niet dicht gaat. Bij ons is er een kat geweest die een neurotische aandoening had en konstant een wond op z'n buik open likte. Dan krijgen ze bij ons zo'n truitje aan. Maar meis, wat ik al schreef ik ben gewoon maar een leek. Ik heb een keer hier een kater gehad die ergens, ik denk in het prikkeldraad had gehangen. Echt er zat een joekel van een wond in z'n buik. ik heb het gewoon gelaten, en ben niet naar de dierenarts geweest. De wond is gewoon genezen zonder dat ik er iets aan gedaan had. Alleen in de gate gehouden.

Ja w.b. die bacteriën. Het zou kunnen zijn dat wij heel gevoelig kunnen regareren op die bact. maar het dier niet. Ik ben vaak gebeten bij de d.a. door dieren maar heb geen tenanusspuit gehaald. Ik neem het risico en denk nog steeds dat mijn lichaam het zelf kan. Door veel te slikken of te laten spuiten word mijn lichaam lui.

Vroeger werd ook wel eens gezegd als je een wond hebt, laat de hond dan likken dan geneest het snel. Of dat zo is weet ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed dat je dat bijna iedere dag doet, dat kammen. Haha...als je de kat gaat likken, schrijf je dan ook even haar reactie hier op?

Het blijft wel bij die twee glazen per avond. Dat is wel anders geweest.

Het heeft inderdaad een positieve werking dit forum Bolletje. Maar je moet zelf ook echt wel willen denk ik. Een beetje van jezelf en een beetje van het forum ;)

Katten en hondenbekjes zijn wel superschoon voor zichzelf als ze zichzelf wassen Hannah.

Alleen als ze een ander bijten dan krijgt dat slachtoffer last van die lichaamsvreemde bacterien en moet je idd een prik.

Maar soms dan helpt dat zichzelf wassen/ontsmetten niet en gaat het toch ontsteken. En dan is het inderdaad tijd voor een kraag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom nieuwelingen.

Mij heeft het erg veel goeds gebracht, stoppen met drinken.

Zo, ben geradbraakt. Toch wel beetje moe van weer werken, tuin

en allerlei aanverwante zaken. Deze week vrij, ff bijtanken.

En in de rust, niet alles tegelijk....Dat blijft best wel beetje lastig

maar heee, we strive for progress, not perfection:D

Heb een fijne dag allen. ga goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

moggeuh Cha, welkom weer hiero. Tjah ik wil ook minderen, misschien "bof" ik dat m'n wijffie zelf niet drink hoor. Dus nu 2 weken bijna droog, 1 biertje genoemen toen ik slaapdronken en onder invloed van medicatie de weg naar waar het reserve bier altijd staat er dus 1 opentrok. Was toch wel stuk beter dan malt, maar ja heb me nu voorgenomen eerst te proberen te stoppen en dan eens kijken wat ik aankan tijdens een feestje ofzo. Ik denk ook dat het voor iedereen zo verschillend werkt.

Zou trouwens voor langharige katten gliss kur van schwarzkopf, total repair, niet kunnen helpen? Ik gebruik het ook tegen klitvorming, wilde het bij onze sint bernhard ook gaan proberen die wil nooit geborsteld, geplukt of gekomt worden aan haar broek, achterpoten dus.

Ook is het niet erg als dieren hun eigen wonden likken hoor, die kap is meestal ervoor dat ze bv van de hechtingen afblijven. Bv bij mijn fretten als ze geopereerd worden gebruiken eigenlijk nooit een kap, die krijgen ze toch wel af ;-) Eigen speeksel is heilzaam, is bij mensen ook zo trouwens. Misschien extra ontsmettend als je toch niet AdB bent op dat ogenblik ;-) Nou wel weer genoeg zo, maar zou idd om het wondje heen de haren weghalen als dat lukt en opletten dat het schoon blijft,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee hoor Cha, je kinkt niet betweterig. Zolang je je mening niet opdringt, of mij het gevoel geeft dat jij de wijsheid in pacht hebt.:) Fijn dat je gelijk zo meedraaid.

St. Bernard Diesel? Waar woon je dan kom ik ff helpen. ;) Wat zijn dat ook scheetjes hé?

Mijn maatje van de D.A. heeft N. Foundlanders. Och dat zijn ook zulke lieverds.

Ben heel benieuwd of die gliss kur gaat werken. Laat je het weten als je het gedaan hebt.?

Wat ontzettend goed dat je nu bijna 2 weken droog bent. Heeft het je erg veel moeite gekost?

Goeie morgen Captain.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: will
Het ligt op een moeilijke plaats bollie, en ze kan er zelf niet zo goed bij. Zal ik maar ff likken dan ?? :Dquote>

will?...hoe groot is het wondje?
ik smeer nl altijd sudocreme op wondjes, dat geneest snel en goed.
sudocreme is te krijgen in de supermarkt. ( voor rode baby-billetjes:P)

1 goedemiddag verders iedereen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Hannah1
Pam je haar danst!:D

Hee maar dat is toch hardstikke onlogisch.
Je huisdier krijgt een kap of trui aan om de hechtingen niet open te maken in dit geval.
Nu is die wond al wel open.
En kan overal bij.
Als dieren zo schoon waren op zichzelf ,
zouden dierenartsen niet meer nodig zijn bij wonden.
quote>

Nee, ja, nou, nou weet ik het ook niet meer. Weet je wat we doen? We laten de waarheid gewoon in het midden.;)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...