Spring naar bijdragen

zondag 6 november 2011

toine

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 308
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

hoi akelei,

die snijd ik in hele dunne plakjes

bovenop de zuurkool en dan in

de oven

krijg je een heerlijk krokant

kaassig, leuk woord, laagje

ohohohoohoh, krijg zo een trek.

succes ermee akelei

eet je dat vavavond?

kom ik bij je eten hoor

toine;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: bolletje
Goeie morgen Hannah en Draak:)

Ik vraag me altijd af Draak waarom je één biertje neemt. Is dat omdat je het zo lekker vind of om jezelf te bewijzen dat je het bij eentje kan houden.
Ikzelf denk dan altijd, wat heb je nu aan één biertje? Ikzelf kan het niet, en het is geen aanval hoor maar vind het nog altijd een risico voor mezelf om dat te doen. Ik denk dat het bij mij toch langzaamaan meer zou worden.
Met m'n schouder gaat het goed, lief dat je er naar vraagt. Ja ik denk dat ik alleen vraag of ik bij de honden kan poetsen en de dieren uitlaten aan iemand anders vraag.
Dinsdag is er vergadering over de D.A. en de 16 weten we hoe het nu in Eindhoven gaat. Dat zal ik je per p.b. laten weten als je wilt.:heart:quote>

Nou ben benieuwd hoe het daar gaat verlopen dan en wat er uiteindelijk uit gaat komen, ook of alles toch 1 wordt of er dan wel genoeg mensen, beroeps en vrijwillegers zijn/komen.

Ach ik denk dat met dat drinken een beetje van beide is. Ja ik wil stoppen op een uitzondering daar gelaten, maar dus wel drank in huis en idd mezelf bewijzen dat ik ervanaf kan blijven. Heb er ook minder moeite mee om als iemand langskom die een biertje te geven en zelf een malt te nemen, tenminste nog wel. Hoop dat dit wel zo blijft ook komende tijd. Maar ik kan me niet voorstellen dat ik pas een maand gestopt ben, het lijkt wel een jaar, pfff de hele dag ben ik er wel mee bezig :-(
Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi diesel,

er constant mee bezig zijn, heb ik

ook gehad, maar geloof me, dat wordt

steeds minder

wat ook helpt is af en toe flink op je

bek gaan met teveel drinken.

wordt "de trek" minder, in elk geval

bij mij wel, gewoon geen zin meer

in dat gedoe, zie mijzelf wel als minderaar

een haat- liefde verhouding met de drank.

helemaal niet meer, krijg ik het benauwd van

succes ermee.

sport je nog?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: witte
hahaa jij weet t mooi te brengen Diesel
ondanks je kromme zinnen.
Maarre ik ben idd witte en geen tarvo hahaha

Jaaa ik moet ook altijd onwijs lachen om hun taaltje hoor
vooral om: " in de poep" die is echt TE grappig.
Het bevalt me alleen niet dat ze taaltechnisch veeeeel beter dan
Nederlanders zijn. Kijk maar is naar 10 voor taal,
dan winnen ze bijna altijd.

Tjah witte, ach ik vind dat gewoon knap van hen, maar eigenlijk diep in me hart zou ik ook wel vinden dat de neerlanders zouden moeten winnen, maarja ze maken tegenwoordig toch ook een potje van de taal met alle veranderingen telkens weer.
Ook sta ik er telkens verbaasd van hoe bv oude mensen in Indonesie geweldig mooi en goed nederlands nog praten.
Een van de mooiste woorden vind ikzelf nog altijd als vrouwen zeggen.
Ik ben in de maanstonde.
das toch heel wat anders dan in ut nederland's
Ik ben ongesteld, klinkt toch minder. Ook al is het niet prettig, heb ik me laten vertellen;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Idd het is niet echt prettig nee Diesel.

We houden m erin.

Dames voortaan zijn we eens in de maand, op het forum "in de maanstonde"

Ok?

Enne reken er maar op diesel dat die maanstonde wat verwarring gooit hoor

in mijn verslavingsgedrag pffff

Dan moet ik echt mn koppie erbij houden, om niet een uitglijer te maken...

en dan maakt t niks uit of t nou eten, roken of drinken is.

Die maanstonde gaat overal dwars doorheen;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ikzelf denk dat, als ik geen keuze zou kunnen maken om te stoppen of te minderen, ik ook de hele dag zou denken aan de alc. omdat ik het nog niet helemaal afgezworen zou hebben, Draak En natuurlijk de strijd in het begin van de afhankelijkheid. Je bent zolang gewend om alc. te drinken.

Ik moet zeggen dat ik nu nergens geen last meer van heb, ben er nooit meer mee bezig. Af en toe nog wel de trek maar dat is ook heel weinig.

Alleen als ik de keuze zou maken om te gaan drinken, mezelf zou toestaan te drinken,wordt het anders, dan ben ik er weer veel mee bezig en kan bijna niet wachten om inderdaad weer te gaan drinken. Dan gaat die knop in m'n hersens weer om en ga me er op focussen.

Ben met m'n bureau bezig. Dacht net, het is mij te ingewikkeld hoor, dag. Maar toch ff doorzetten en er is al een klein gedeelte klaar. Bij mij moet alles ineens duidelijk zijn, ben geen gebruiksaanwijzinglezer. En dat lukt hier niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: toine
hoi diesel,

er constant mee bezig zijn, heb ik
ook gehad, maar geloof me, dat wordt
steeds minder
wat ook helpt is af en toe flink op je
bek gaan met teveel drinken.
wordt "de trek" minder, in elk geval
bij mij wel, gewoon geen zin meer
in dat gedoe, zie mijzelf wel als minderaar
een haat- liefde verhouding met de drank.
helemaal niet meer, krijg ik het benauwd van
succes ermee.
sport je nog?quote>

Ha Toine,

Nou dat hoop ik dan maar dat dat minder wordt.
Op me bek gaan is me al genoeg gelukt dus maar afwachten of dat dat nog nodig is ;-)
Ja die haat-liefde verhouding is echt gek he, zeker ook de paniek die je kon hebben als er nix in huis was. Maargoed het is nie voor ni dat we er allemaal zo'n probleem mee hebben.
Nou sporten is voor mij niet echt meer weggelegd met kapotte nek en rug, maar ik loop veel en doe wel oefeningen daarvoor. Maar hier in en om het huis zat te doen, dus wel veel beweging maar wel op mijn tempo. We hebben oud boerderijtje wat goed opgeknapt moet worden en veel dieren die verzorgd moeten worden. (geen vee hoor) tenminste als je onze honden niet meerekend ;-), dah benne ook kalveren ;-)
Fijne dag nog
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Hannah1

Diesel je hebt niet helemaal gelijk.
ongesteldheid zijn is van oudsher je niet lekker voelen.
Ziek voelen.
Dus is eigenlijk ook een algeheel state of mind om te zeggen dat je je niet lekker voelt.
Menstruatie is beter.
Laat niets te raden over.
Dus zoveel anders zijn we nog niet als de maandstonden in Indonesie.
quote>

Ha Hannah, ja ongesteld zijn is idd je niet lekker voelen dus kan overal bij gebruikt worden, maar dat doen we eigenlijk niet meer in nederland, miss in Belgie wel, weet ik niet.
Menstruattie vind ik ook niet echt een prettig woord, klinkt met1 zo hard, dus op z'n Belgs ""maanstonde"klinkt beter in het gehoor. In Indonesie gebruiken ze dat niet, geloof ik. Wat ik bedoelde is dat ze daar nog heel mooi oud Nederlands spreken.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: bolletje
Ikzelf denk dat, als ik geen keuze zou kunnen maken om te stoppen of te minderen, ik ook de hele dag zou denken aan de alc. omdat ik het nog niet helemaal afgezworen zou hebben, Draak En natuurlijk de strijd in het begin van de afhankelijkheid. Je bent zolang gewend om alc. te drinken.
Ik moet zeggen dat ik nu nergens geen last meer van heb, ben er nooit meer mee bezig. Af en toe nog wel de trek maar dat is ook heel weinig.
Alleen als ik de keuze zou maken om te gaan drinken, mezelf zou toestaan te drinken,wordt het anders, dan ben ik er weer veel mee bezig en kan bijna niet wachten om inderdaad weer te gaan drinken. Dan gaat die knop in m'n hersens weer om en ga me er op focussen.

Ben met m'n bureau bezig. Dacht net, het is mij te ingewikkeld hoor, dag. Maar toch ff doorzetten en er is al een klein gedeelte klaar. Bij mij moet alles ineens duidelijk zijn, ben geen gebruiksaanwijzinglezer. En dat lukt hier niet.quote>

"Tante" Bol daarom maak ik ook pas op een dag zelf de beslissing en niet vantevoren, dan idd ga je je erop focussen. Eigenlijk had ik gister zoiets van nou misschien moet ik het maar laten, maar had last van me rug door de lange zit in de auto dat ik toch iets wou verdoven, anders had ik het miss helemaal niet gedaan.
Ach miss een zwak excuus, maar is tenminste bij 1 gebleven en vond dat al heel wat

Ach ja je zou je buro in elkaar gaan prutsen he :-) Nou als je wat overhoud kan je misschien daarmee nog je fiets ofzo repareren ;-) Sukses ermee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Diesel
Ach ja je zou je buro in elkaar gaan prutsen he :-) Nou als je wat overhoud kan je misschien daarmee nog je fiets ofzo repareren ;-) Sukses ermee
quote>

Ja Draak dat is mijn grootste angst. Een hele hoop dingen overhouden, en als het dan klaar is en ik m'n comp, monitor enz. er op heb staan, het hele ding in elkaar donderd.:angry: Dat zou wat zijn zeg.:huh::o
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Topper dat hoort helemaal bij het adb. worden hoor. Slecht slapen, zweten, onrust, dromen dat je drinkt enz. Daar moet je even doorheen. Dat duurt meestal zo'n 7-14 dagen. Daarna gaat het slapen meestal wat beter. We hebben zolang moeten slapen op alc. dat het lichaam maar vooral de geest moet wennen aan een meer natuurlijke vorm van slapen. Maar het komt meestal goed houd je daar maar aan vast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie net dat jij (bolletje) als haast 2 jaar gestopt bent. Fantastisch, maar moet mij dat nu ontmoedigen. Ik bedoel, zit jij echt voor de gezelligheid op het forum en omdat je inmiddels vrienden hebt hier, of omdat je de hulp nog steeds nodig hebt. Ik hoop toch echt om het eerste :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...