Spring naar bijdragen

vanaf vorige week geen alcohol meer


Jessie32

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Voor het eerst hier. Heb gisteren een beetje gelezen wat jullie allemaal met elkaar delen en ik dacht misschien is dat voor mij eigenlijk ook niet verkeerd.

Ik ben veel gaan drinken toen ik vijftien was en was eigenlijk alledagen onder invloed tot ik achtien werd en ergens een behandeling kreeg waarbij de voorwaarde was dat ik geen alcohol meer zou drinken voor een jaar. Ik heb me daar aangehouden, met behoorlijk wat pijn en moeite.

De jaren daarna heb ik redelijk doorgebracht tot ik op een gegeven moment mijn beste vriendin ging verliezen en ik daarnaast ook veel stress had. Ik ben toen weer wat gaan drinken, maar nog niet heel veel. Dat kwam pas toen ik mijn (ex)vriend tegen kwam. Die dronk ook stevig en had nog minder grenzen dan ik, dus daar ben ik helemaal mee meegegaan. Ik hoefde me immers niet meer te schamen en met drank is alles leuker en makkelijker.

Nou heb ik me nooit echt helemaal gegeven en hebben we elkaar de tent uitgevochten waarbij ik geen andere conclusies kan trekken dan dat ik nog niet weet wat ik voel en wat ik wil. Ik heb gemerkt dat ik na vijf jaar "relatie" niet alleen daarover twijfel, maar nog steeds niet weet wat ik wil met mijn leven. Ik heb toen besloten om mezelf te laten zien dat ik te vertrouwen ben door een beslissing te nemen en me daaraan te houden. Ik ben toen gestopt met roken. Na twee maanden en een week dacht ik en nu ook met de alcohol. Dit kwam eigenlijk doordat mijn vriend zelf in therapie gaat en wil stoppen. Ik ben toen direct gestopt. Wie weet komt alles nog goed. Ik heb mijn keuze gemaakt en ga dit echt doorzetten, het is me eerder ook gelukt, maar het zal zeker niet makkelijk zijn. Ik hoop dat ik hier wat met jullie kan delen. Dat we elkaar hier een beetje doorheen trekken. Want ik kan je wel vertellen, dat ik een hele poos niet veel meer heb gevoeld, behalve dat ik me deprie voelde, maar niet of ik blij, boos, verdrietig, angstig, verlegen, wrokkig etc. was. Dit vind ik ook best eng, maar ook wel spannend.

Verder ben ik iemand die redelijk direct is, houd van lachen en mezelf wil ontwikkelen.

Ik heb besloten dat het daar nog niet te laat voor is, maar dat ik nou toch wel een keer moet gaan opschieten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom hier Jessie,

en je bent goed bezig!

Wat kun je toch een stuk van jezelf

tijdelijk kwijtraken in relaties he.

Ik hoop dat je nu nuchter, jezelf weer gaat

opbouwen. Je kunt het en hebt nog heel wat

krachtige jaren tegoed gelukkig. Alles zal aan de orde komen,

misschien ook wat je voorheen mee wegdronk.

We doen het hier vaak dag per dag; vandaag drink ik die eerste niet.

Elke dag is zo een afgerond geheel, een kraal aan een ketting die

voor jou hopelijk heel lang en mooi wordt.

Kom vaak hier Jessie, als je het moeilijk hebt, en om contact te houden

met andere ervaringsdeskundigen, je hebt ook vast veel te bieden en ook

dat geeft weer zelfvertrouwen want de oude Jessie is er nog in de kern.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Jessie,

Mooi dat je deze stap zet! Ik ben hier nog maar een paar dagen maar merk dat het forum me enorm helpt. Lezen, van je af kunnen schrijven, warme woorden...

Je vindt ons geregeld op de dagdraad ditjes&datjes. Daar wordt gelachen en ook zijn daar serieuze gesprekken, als iemand het moeilijk heeft bijvoorbeeld. Dus haak gewoon in...

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Jane 4:

Dat klinkt mij wel als muziek in de oren. De eerste drink ik niet.... Dat is teminste te overzien. Bedankt voor je lieve woorden.

En wie weet spreken we elkaar nog.

@ Bo:

Ook zo goed bezig!! Hopelijk gaan we er hier allemaal iets anders van maken en dan ook nog iets waar we zelf blij van worden. Jij sucses vandaag en wie weet spreken we elkaar nog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Jessie:present:

Veel geluk met stoppen, iedereen kan het denk ik.

Je zult veel aan dit forum gaan hebben, al is het maar om je niet zielig te voelen want vele anderen zijn je voor gegaan.

Dat had ik dus wel met de hulp van verslavingszorg, deze mensen voeden je zieligheidsgevoel, jij bent de patient.

Hier ben je gewoon een medestopper.

Heel veel succes meis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jessie,

Ook van mij welkom hier. Je hebt inderdaad jezelf al eerder laten zien dat je in staat bent je aan je beloften te kunnen houden. Dat lukt je beslist nog een keer!

Hier hoef je je voor niemand te schamen, want we zitten allemaal in hetzelfde schuitje.

Inderdaad, neem het per dag, d.w.z. vandaag neem ik de eerste niet.

Als je wilt kan je je ook nog aansluiten bij het dagpact. Iemand (meestal AlbertRemmo) opent het dagpact en je kunt je eigen naam eronder zetten. 's Avonds vertel je dan hoe het die dag gegaan is en kan je je hopelijk droog afmelden. Ik heb daar zelf veel steun aan.

Mocht je ooit struikelen, sta dan de volgende dag weer op en leer van wat er gebeurd is. Beter is nog om op de dagdraad te komen als je voelt dat je het moeilijk krijgt. We proberen je dan er doorheen te slepen. De trek zakt na een tijdje weer af, dus je moet zien dat je die tijd doorkomt.

Veel succes met het stoppen en vooral volharding gewenst,

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo dag beste Jessie,

Van mijnentwege ook een heel hartelijk welkom op ons forum.

Ik hoop dat je je snel thuis zal voelen en dat je hier veel steun zal vinden.

Dat is toch zeker het geval voor mij en voor vele anderen die je hier zal treffen.

Op de dagdraad zul je ons het meest vinden maar ook op de andere draadjes met veel nuttige info.

Op de dagdraad gaat het er soms heel gezellig druk aan toe (heb je al ondervonden zeker?)

en af en toe heb je de indruk van in een of ander koopclubje of zo terecht te komen, ;)

maar trek je daar niks van aan, als iemand een probleem heeft

dan wordt daar direct heel serieus en massaal op gereageerd door de medefrummers.

Ik wens je heel veel succes, sterkte en lieve groetjes, Frodo. :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...