Spring naar bijdragen

Vrijdag 11 november


knuffie

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 273
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by: haddock
Hier ook 'n hele lange minderaar, die nu voorlopig helemaal droog staat, 5 weken.
En dat bevalt voorlopig ook heel goed, minder gevecht, meer energie, lichamelijk ook beter.
Kon ooit wel 's permanent worden. Maar ach, zeg nooit nooit. Bekijk 't per dag? Doe 'k toch niet echt. Denk heus wel aan de toekomst. Dus ga nu lekker slapen.

Maak dr wat van, lijsters, en hou 't zo droog als je wilt. Succes, Jootje.quote>


Dank je wel en weltrusten
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je bent dus nu zoals we dat hier noemen aan het "droogdrinken"Jo

Dat betekend zo ongeveer zoiets als:

Je bent nu al bezig, met wat je volgend weekend gaat drinken.

Lastig lijkt me en zorgt volgens mij voor een hoop onrust in je hoofd.

Voorlopig heb je vandaag in de pocket

Ik zou zegge: bekijk het per dag, dat scheelt een hoop onrust in je hoofd.

Geniet van wat je tot nu toe voor elkaar hebt gekregen.

Top hoor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Jootje
Ik wil ook graag minderen, maar eerst voorlopig even helemaal "clean" worden.
Vandaag was mijn tiende dag en tevens de moeilijkste.
Maar het is gelukt, nu morgen nog.
Ik wil eigenlijk alleen nog maar in het weekend drinekn en dan ook matig. Maar of me dat gaat lukken?????
:huh:quote>


Dat wilde ik ook, dan mag je wel uitkijken voor de valkuil alles in willen halen in je weekend. Ik stuntel nog steeds sinds ik me hier in 2007 aanmeldde. Vol overgaven me gestordt in het leven van een niet drinker, toch weer een af en toe drinker geworden en momenteel een inhaler. En waarom? Leven zonder drank is mij eigenlijk meer bevallen dan met. Dus waarom ik steeds weer drink, dat verzindt mijn verslaafde ikje wel.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kom ik ook nog met een bekentenis. Vanavond was ik op een verjaardag en heb wat gedronken. Spijt van? Nee.

Ga ik het weer doen? Ja, vast wel. Maar vanavond niet)

Al een tijdje loop ik rond met de gedachte dat door het forum mijn probleem waarmee ik binnenkwam gaandeweg groter werd dan het was. :huh: Het bijna spastische gedoe over als iemand gedronken heeft ging ik ook op mezelf toepassen.

Dus ga ik weer terug naar minderen. :)

Kijken hoe het gaat. Door de week niet drinken, maar dat deed ik al heel lang niet.

Fleurtje, sorry, grote sorry. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar wat moet k dan, hele weekenden maar binnen zitten alleen en nergens meer naar toe kunnen, want overal en bij iedereen wordt gedronke.

Ik wil gewoon niet meer zo veel drinken en zeker in de week niet meer i.v.m. mijn werk. Want dat wil ik voor geen goud kwijt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: haddock
Hier ook 'n hele lange minderaar, die nu voorlopig helemaal droog staat, 5 weken.
En dat bevalt voorlopig ook heel goed, minder gevecht, meer energie, lichamelijk ook beter.
Kon ooit wel 's permanent worden. Maar ach, zeg nooit nooit. Bekijk 't per dag? Doe 'k toch niet echt. Denk heus wel aan de toekomst. Dus ga nu lekker slapen.

Maak dr wat van, lijsters, en hou 't zo droog als je wilt. Succes, Jootje.quote>


Waarom sta je droog Haddock? Ik herken alles in jou verhaal zelfs het vrijblijvende, maar wat ik niet kan volgen is dat je plots van minderaar voor het droge land hebt gekozen. Voor mijn gevoel schuilt daar wat achter. ;)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Muppie...

Niet t forum de schuld geven van iets wat jezelf bedenkt he...:o

Voor de rest, doe wat denkt dat je moet doen, wat goed voor je is.

Enne dan geef ik je maar ff een lops ofzoiets...

Komt vast wel goed met Fleurtje en jou.

Ik hoop dat je een leuke avond hebt gehad.

en ik hoop ook dat je dit nog leest en niet al weg bent:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Mupke
Kom ik ook nog met een bekentenis. Vanavond was ik op een verjaardag en heb wat gedronken. Spijt van? Nee.
Ga ik het weer doen? Ja, vast wel. Maar vanavond niet)
Al een tijdje loop ik rond met de gedachte dat door het forum mijn probleem waarmee ik binnenkwam gaandeweg groter werd dan het was. :huh: Het bijna spastische gedoe over als iemand gedronken heeft ging ik ook op mezelf toepassen.
Dus ga ik weer terug naar minderen. :)
Kijken hoe het gaat. Door de week niet drinken, maar dat deed ik al heel lang niet.
Fleurtje, sorry, grote sorry. :heart:quote>


Ik denk dat we door de verbondenheid met sommige mensen die we hier ontmoeten onze eigenheid verliezen, buiten de eerlijkheid omtrent onze misstappen en de regels, wow ik kan dit nog gewoon opschrijven terwijl ik iemand voor minder geband zag worden.
Nou ik hoop dat je je tevreden gevoel houdt Mupke, want ik waardeer je eerlijkheid ten zeerste.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: marjo

Zal ik eens iets
erg zeggen?

Ik vind het niet
meer erg

Vroeger vond ik het erg

Het hoorde niet

Ik doe nu veel meer

Had ik eerder moeten doen.

Ik promoot nix.quote>


Marjo :heart:
Vandaar dat het treffen van ons steeds misliep :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: kirky
net een heel gesprek op msn gehad met mijn stiefdochter . ik stond dus wel ingelogd maar ik was er niet .

een zeer indringend en belangrijk gesprek en ik denk dat ik haar goed heb kunnen adviseren .quote>


Je wil vast niet vertellen waarover het ging? :D
Okidoki Kirk :D
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: kirky
@mupke.
volgens mij is het belangrijkst van alles dat je doet waar jezelf helemaal achter staat en je goed bij voelt .
anders hou je het toch niet vol .

je stopt of minderd toch voor jezelf , niet voor een ander .

dus ik begrijp jou ''sorry'' niet zo goed .quote>


Hoe lang sta jij droog kirky
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: witte
Muppie...
Niet t forum de schuld geven van iets wat jezelf bedenkt he...:o


quote>


Nee zo heb ik het niet bedoeld Witte. Ik bedoel dat ik in de stress schoot bij de gedachte dat ik ooit weer zou drinken. Ik dronk voordat ik hier kwam teveel ja, want dagelijks. En mijn doel was daar verandering in te brengen. Daarvoor kwam ik hier.
En door alle verhalen hier en de angst die ik lees voor drinken ging ik drinken zien als enorm slecht. Terwijl ik al lang niet meer dagelijks dronk. Alleen in het weekend nog. 's Avonds dan he, niet overdag. Nog nooit gedaan trouwens.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Spud

Voor mijn gevoel schuilt daar wat achter. ;)quote>


Nog ff dan: minderen is hard werk voor mij, de glijdende schaal, het herpakken, de toch vele aandacht die je 't moet geven. Stoppen is makkelijker.
En....de ouwe physiek is ook niet meer wat ie was.

Pitze, Spuddekke en anderen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Spud

Ik denk dat we door de verbondenheid met sommige mensen die we hier ontmoeten onze eigenheid verliezen
quote>


Dat is wel een beetje wat ik bedoel. Meegaan met de stroom. En in dit geval de stroom van het forum.
En nogmaals, ik bedoel daar niets negatiefs mee naar wie dan ook hier op het forum.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aha ok Mup...

Dan heb ik je idd verkeerd begrepen.

Je bent zo goed bezig altijd, eigenlijk.

Misschien maak je je ook wel drukker dan nodig is, misschien...

Kijk gewoon morgen waar je staat

Weet je wel hoeveel je al anders doet als dat je in het begin deed dat je hier kwam??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: kirky
@Jootje .

vanaf mei 2008 tot begin 2011 helemaal droog , toen een aantal maanden toch weer gedronken en nu vanaf 1 augustus weer helemaal droog .quote>


Toch knap. Jammer van de terugval, maar ja hebt je toch herpakt.
Ik ben ook zo bang dat het bij mij veel erger zal zijn. Hou het nooit een jaar of zo vol.
Lijkt me zo ongezellig
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...