Ans Geplaatst 29 november 2011 Rapport Share Geplaatst 29 november 2011 Hoi allemaal, Ik ben nog vrij nieuw hier maar ik lees al een paar dagen het wel en wee van iedereen mee. Gezien jullie ervaringen wil ik graag jullie advies over iets, hoop dat jullie dat willen delen. Ik wilde vragen in hoeverre jullie partners en dierbaren op de hoogte zijn van jullie deelname aan het forum en eventuele behandelingen (Sta zelf op het punt de behandeling van ADB te beginnen). Vind het zelf erg moeilijk om het ze te vertellen. In mijn directe omgeving drinken mensen veel, maar wel op zijn ‘gezellig’s”. Ik ben degene bij wie het vaak misgaat en vervolgens lam in elkaar stort, maar dat wordt dan later altijd een beetje weggelachen of gebagatelliseerd: “Volgende keer niet meer doen”, ‘Hou het bij een paar drankjes” etc. etc. Maar zo gaat het nu al jaren. Als ik mijn zorgen al uitspreek dan krijg ik te horen dat het wel mee valt of ik ‘gewoon moet minderen’. (Let wel, van bepaalde excessen van mij zijn ze niet op de hoogte). Misschien is het voor hen ook confronterend tav hun eigen drinkgedrag… Punt is, ik ben geen gezelligheidsdrinker, ik drink om dronken te worden. Daar ben ik me nu van bewust en voor mezelf heb ik de nu keuze gemaakt helemaal te stoppen. Ik ben er alleen nog niet aan toe om mijn dierbaren in te lichten. Zelfs mijn partner niet. Ik wacht liever tot ik een week of vier verder ben. (Ik ben een weekend drinker, dus na 4 weken droogstand kan ik het wel aan om ze in te lichten, denk ik). Wat denken jullie daarvan, en hoe hebben jullie dat destijds aangepakt? Op het moment zit ik op mijn werk, maar ik log zo nu en dan even in. Vanavond ben ik naar een concert, dus waarschijnlijk log ik daana morgenochtend pas weer in. Ik hoop van jullie te horen. Groetjes, Ans Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 29 november 2011 Rapport Share Geplaatst 29 november 2011 Hi Ans mijn (ex)partner had ik het wel verteld, maar hij bagatalisseerde het ook, ach een paar glaasjes kan wel, volgende keer wat minder etc.... ik geloof niet dat hij tot op de dag van vandaag weet hoe moeilijk het voor mij is, ik denk ook dat ''we'' dat niet alci's niet kunnen vertellen, daarom bestaat dit forum ook, en de AA Succes Ans Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 29 november 2011 Rapport Share Geplaatst 29 november 2011 Ans, Ik ben op het forum gekomen omdat mijn vrouw vond dat ik teveel dronk, dat wist ik zelf ook wel maar pas toen zij aangaf dat ik er iets aan moest doen ben ik gaan zoeken en hier terecht gekomen. Mijn vrouw weet dus dat ik hier lees en soms schrijf, voorheen veel schreef zelfs. Ik heb haar ook wel eens een stukje laten lezen en mijn reactie er op. Ze heeft er niets mee, vind het volgens mij maar flauwekul die virtuele wereld, praten met mensen die je in feite niet kent. Je zal haar ook niet op Facebook of Hyves vinden. Mij heeft het wel geholpen, ik heb nooit in een kliniek of zo gezeten, nog nooit medicatie gehad of zelfs maar een arts bezocht. Maar ik dronk wel veel, gemiddeld toch zeker anderhalve fles wijn per dag en wat biertjes voor de dorst. Zelfs als ik de nachtdienst in moest nam ik een paar biertjes, voor het eten moet dat kunnen maakte ik mezelf wijs. Ik ben geen stopper maar drink nog maar een fractie van toen ik hier kwam en al zeker niet als ik moet rijden en/of werken. Het kost me de laatste tijd ook helemaal geen moeite, nog niet zo lang geleden nam ik 's avonds uit de middagdienst een glas rode wijn en een glas Spa, de Spa heb ik enkele keren bijgeschonken, de wijn uiteindelijk weg gegooid, had er gewoon geen zin in. Ik realiseer me nu dat ik sinds die avond helemaal niet meer gedronken heb...ongemerkt eigenlijk. Dat ik ben waar ik nu ben met alcoholgebruik is voor een groot deel te danken aan het forum, zeker weten. Een heel verhaal en veel meer dan je vroeg maar samengevat: kom erbij, het zal je helpen en zeer waarschijnlijk lukken. Succes, Harry Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 29 november 2011 Rapport Share Geplaatst 29 november 2011 Hoi Ans, mijn kinderen, zussen en vriendinnen weten dat ik op een forum schrijf. Sommigen dat het een forum betreft om me te helpen met niet drinken, sommigen zijn er gewend aan me het forum te horen noemen en vragen niets. Toen ik pas gestopt was, zei ik in het begin dat ik voorlopig niet meer wilde drinken om eens helemaal te ontgiften, omdat ik vonmd dat ik ongezond omging met drank. Verder eigenlijk niets en iedereen begon meestal over eigen gebruik, dus dat leverde wel een konfronterende dingen op als ze meer bleken te drinken als ikzelf en niet stopten. Maar iedereen heeft zijn eigen moment en motivatie dus ik praat er niet uit mezelf over. ik heb echt nooit één vervelende opmerking gehad, ook niet op feestjes. Hooguit: drink je nog steeds niet? En dan zei ik dat het me zo goed bevalt dat ik er niet eens naar terug wil. Van mijn dochter kreeg ik na 1 jaar ofzo een speciaal souvernir-biertje en die vond het wel vreemd dat ik dat wegzette, want een kon nu toch wel weer. Dus heb ik die doorgegeven aan iemand die even langs kwam en wel een biertje lustte. ik heb ook niets in huis, tenzij voor gelegenheden en dan geef ik restanten mee, geen enkel probleem (zou ik vroeger ook geen probleem gevonden hebben, restjes opmaken). Persoonlijk zou ik een partner wel eerlijk vertellen hoe je erin staat, juist de eerste 4 weken kunnen moeilijk vallen en hij kan je steunen. Maak het niet groter dan het is, maar zeker niet kleiner en wees zo eerlijk als je zelf ook behandeld zou willen worden als de situatie andersom was. Zou zo maar kunnen toch? Je kunt in de training online met je begeleider meer uitwisselen als je persoonlijke dingen uit de relatie ofzo onder de loupe wilt nemen. Ten slotte is dit een openbaar forum. Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ans Geplaatst 29 november 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 november 2011 Hoi allemaal, Dit schrijf ik nog even tussendoor vanaf mijn werk. Heel erg bedankt voor jullie reacties. Ik heb stof tot nadenken erbij! Ik ben er van overtuigd dat mijn partner van mijn stoppen én stappen op de hoogte moet zijn. Alleen twijfel ik over het (juiste)moment. Jullie ervaringen met partners en omgeving geven me handvatten qua aanpak. Ik zal in ieder geval niet te lang wachten hem in te lichten (@Jane, dat was een mooie "wees zo eerlijk als je zelf ook behandeld zou willen worden als de situatie andersom was", dat schudde me wel even wakker). Ik slaap er een nachtje over! Bedankt allen en hoop jullie morgen weer te lezen/spreken. Groetjes, Ans Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jootje Geplaatst 29 november 2011 Rapport Share Geplaatst 29 november 2011 Ja Ans zeker je partner inlichten. Is volgens mij belangrijk. Ja voor mij niet meer , want het was al te laat. Hij heeft me zo vaak gevraagd om te stoppen met drinken en iedere keer beloofde ik het. Tot dat het vertrouwen helemaal weg was. En hij nu ook. Het is mijn eigen schuld en moet er ook maar voor zorgen dat ik mijn leven weer op de rails krijg. Al is dat moeilijk. Ik weet wel dat het belangrijk is om je probleem te delen met anderen en dan bedoel ik vooral familie en echte vrienden. Want voor dat je het weet ben je alles kwijt. En dat wil niemand. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 30 november 2011 Rapport Share Geplaatst 30 november 2011 Hai Ans, Allereerst nog welkom! In eerste instantie heb ik alleen mijn beste vriendin verteld van de online behandeling Aangezien ik daardoor en mede de aanmelding hier op het forum ook vaker achter de computer zat heb ik het al zeer snel ook aan mijn kinderen verteld deze hadden het eigenlijk al vrij rap in de gaten dat ik niet meer dronk en hun dat opviel pas enkele weken later heb ik het meerdere vrienden en zelfs na nog enige tijd collega's verteld en eigenlijk was hun reactie alleen maar positief zelf ben ik blij dat ik het heb verteld op feestjes wordt nu standaard fris ingeschonken en in moeilijke periodes krijg ik altijd wel 'advies' om niet naar de fles te gaan grijpen maar om hun te bellen pas zei een vriendin nog: als je je ook maar even bedenkt om die fles te openen dan bel je eerst mij, voor je het eerste glas hebt ingeschonken ben ik al bij je! ja, dat steunt me enorm nu mijn omgeving ervan af weet! Ik wens je veel succes bij je strijd tegen de alcohol. Shahire Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ans Geplaatst 30 november 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 november 2011 Bedankt Jootje en Shahire! Eerlijk- en openheid is het beste als ik al jullie reacties zo lees. Ik gun mezelf nog even de tijd om te wennen aan deze nieuwe stap en dan zal ik in ieder geval mijn partner inlichten. Als het zover is dan zal ik laten weten hoe het is gelopen. Bedankt voor het delen! Groetjes, Ans Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 1 december 2011 Rapport Share Geplaatst 1 december 2011 In eerste instantie wist alleen mijn partner het. Later toen ik vragen kreeg over waarom ik geen glas wijn meepakte heb ik ook stapsgewijs anderen ingelicht. Hoe meer ik een band met diegene had, hoe meer ik vertelde. Sommige weten dus dat ik vroeger teveel dronk en anderen denken dat ik niet meer drink uit gezondheidsoverwegingen;) En beide zijn waar! Groetjes Ekstertje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ans Geplaatst 1 december 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 december 2011 @Fruitvlieg en Ekstertje: bedankt voor het delen. Echt fijn dat iedereen zoveel input geeft. Ik heb er veel aan. Groetjes, Ans Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden