Spring naar bijdragen

Zaterdag 3 December 2011


Jaap

Aanbevolen berichten

Madelief, lang geleden zat ik ook in een destructieve relatie. Niet met lichamelijk geweld, wel met geestelijke onderdrukking. Als je lang jezelf niet kunt zijn weet je op een gegeven moment niet meer zo goed wat je echt wilt en hoe je voor jezelf moet opkomen.

Toen ik er toch uitgebroken was, omdat iets in mij zei: tot hier en nu niet meer verder.

Kwam ik erachter dat ik, ook al had ik even geen huis en geen cent, dat ik het allerbelangrijkste altijd bij me heb: mezelf.

Daarna kwam er heel veel liefde op mijn pad en maakte dat geld en een huis niks uit.

Dat kwam later vanzelf wel weer.

Ik zie het nu als één van de beste beslissingen in mijn leven.

Jij moet zelf je leven leiden, dat kan een ander niet voor jou beslissen. Maar je hebt meer macht dan je denkt. Je hoeft niet afhankelijk te blijven. Het is aan jou.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 207
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Het geldt denk ik niet alleen voor alcoholisten, Kirky. Maar drank maakt het er natuurlijk niet beter op en is ook een destructieve relatie.

Eigenlijk laat je je dan door anderen onderdrukken en doe je zelf nog eens hetzelfde via drank. Je eigen gevoelens onderdrukken. Jezelf onderdrukken. In plaats van te leven volgens de waarden die je echt belangrijk vindt.

Maar je bent er altijd zelf bij. Om er wat aan te doen en weer de baas over jezelf te worden, moet je eerst uit de slachtofferrol stappen.

Wat niet het gedrag van een ander goedpraat. Maar je speelt zelf ook een rol. Toen ik er klaar voor was kon ik gewoon die deur uitlopen en weer zelf mijn leven bepalen. Net zoals ik uiteindelijk met de drank kon stoppen. Ik moet het zelf doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Hannah1
Madelief vind het rot dat je niet wat gelukkiger bent.
Misschien is relatie therapie iets voor jullie.
Het mooiste is in een relatie het beste uit elkaar naar boven te halen,
een aanvulling.
Lukt het dan nog niet dan moet ook daar een knop om.
Sterkte!
quote>


Interessant onderwerp, niet gelukkig in relatie. Tenminste dat begrijp ik uit dit bericht.
Sluit wel aan op het mooie gesprek ik gisteren met mijn big bro had.
Hij zei mij letterlijk dat ie veel geluk heeft gehad om een partner te vinden die er voor open stond om samen, de dingen die elkaar niet aanstonden in elkaar te verbeteren of vrede mee te krijgen.
We hebben ook stil gestaan bij het feit dat mensen toch wel redelijk vaak zichzelf neerleggen bij het feit dat het zo is, in een relatie. Want de maatschappij geeft toch wel een beetje druk op je als je alleen blijft. Vaak voelen mensen zich dan een loser ofzo.

Gisteren uite ik mijn vreugde eigenlijk wel, dat mensen zich inmiddels berusten op het feit dat ik alleen door het leven ga. Geen vaste partner heb. Ouder worden heeft zo zijn voordelen. ;)
Voor mijn 30ste kreeg ik toch wel vaak het gevoel dat ik niet helemaal spoorde als ik blij was geen relatie te hebben. Dat ik een beetje veel mijn gevoel van tevredenheid moest verantwoorden ofzo. :D
Maar ja nu inmiddels heeft men mij wat dat betreft "opgegeven" en dat geeft een boel veel rust in mijn donder. :)

Ik ben gewoon van het typje dat ik niet ga voor tevreden maar dat het goed moet zijn in een relatie. Veel eisend ook, denk ik dan en veel eisender worden hoe langer dat ik alleen blijf. Je betaald er een prijs voor, en soms wat wel wat pijnlijk, betaal ik die toch best graag.

Want ik wil me nooit of te nimmer meer verliezen in een relatie waar ik me nog eenzamer voel dan dat ik me alleen ooit gevoelt heb.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat geluk in jezelf zit en dat een ander daarin alleen maar een extra bijdrage kan geven.

Dus als je van huis uit al niet een gelukzalig gevoel hebt meegekregen, het bestwel moeilijk is je geluk samen met iemand te vinden. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

*

ga maar wat kokkerellen en

korte afstand bankhangen

de groeten en tot morgen

maak er wat van..

he sowhat alles weer in orde?

kleine terugval kan gebeuren he,

kijk naar mij drie stappen naar voren

en weer vijf terug, schiet niet echt op,

maar we zijn net mensen.

groetjes aan allen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi hoi

Maar ff hier..niet bijgelezen, begin ik niet aan.

Hoe staat ie?

Hier plat en niet zo super maar was te verwachten. Drank zegt me geen bal maar kaas en gerookte zalm...ooooooooooohhhhhhhhhhh...moet zo lekker zijn. Zonder de kauwgom lukt het ook. Het enigste waar je op gefixeerd bent ik uiteindelijk toch je gezicht. Maandag naar de chirurg op controle maar zie daar zwaar tegen op. Het is geen lieverdje. Echt niet!!

Alles ziet geel en dat is bijna letterlijk alles. Juist mijn voorhoofd is gespaard gebleven :D. Praten lukt wel maar niet zo goed omdat mijn voorste tanden bij elkaar worden gehouden door elastiekjes. Om er voor te zorgen dat de kaken in de juiste positie blijven staan.

Heel emotioneel, kan wel om alles wenen en vraag me af waarom ik dit weer deed. Ik zie er niet uit. Maar er is geen weg terug dus zie het als iets waar ik door moet (alsof ik daar eerder niet kon opkomen :huh:).

Life is what you make it

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is waar Fibo. Die gedachte heeft me uiteindelijk ook over de streep getrokken. Het was iets waar ik al heel lang mee bezig was maar waar ik heel moeilijk een besluit in kon nemen. Niet dat het zo overdacht is geweest...uiteindelijk moet je soms gewoon den dieperik in springen en hopen dat het goedkomt. :) :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...