AlbertRemmo Geplaatst 5 december 2011 Rapport Share Geplaatst 5 december 2011 Jopie, ik wil met jou best inhoudelijk over het alcoholprobleem praten hier hoor of met iemand anders maar dan moet daar wel de aanleiding toe zijn dat ik in een dip zit, of iemand anders of dat ik dan ga drinken of al gedronken heb of iemand anders ik kan niet als het over een Deur gaat maar lopen schrijven van jeetje daar ben ik zo vaak tegen aangelopen toen ik nog dronk of dat de kat niet door het luikie kan, nou ik had ook iedere morgen een kater en met drank op vielen mijn luiken ook snel dicht er moet toch ook ruimte zijn voor andere gespreksstof? en als de nood aan de man of vrouw is dan zijn we er toch ook? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 5 december 2011 Rapport Share Geplaatst 5 december 2011 Originally posted by: AnsAR; de knop om naar het niet drinken, of naar een betere bui? Ben blij voor je dat de rust in je huis is wedergekeerd, als je je thuis niet pluis voelt...quote> Ans, die knop bij mijn huisgenoot, ik heb op dit moment absoluut geen thuisik heb geen thuis meer vanaf 28 september dit jaar tot september volgend jaar of hij moet zich ineens dusdanig gedragen dat hij ineens opgepakt word en dan gaat hier de vlag uit, nee ik neem er geen borrel op Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 5 december 2011 Rapport Share Geplaatst 5 december 2011 Ik hoop Jop. dat, wanneer mensen zich rot voelen, ze komen. Het is inderdaad heel vaak al geweest dat we zaten te dollen, dat iemand kwam met een probleem. We slaan inderdaad dan gelijk om en die persoon krijgt dan alle aandacht. Wat ik me wel kan voorstellen is dat als iemand voor het eerst hier mee leest, die persoon misschien denkt dat hij of zij niet met problemen kan komen omdat we dan op dat moment aan het dollen zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ans Geplaatst 5 december 2011 Rapport Share Geplaatst 5 december 2011 AR: Sorry, dan heb ik iets totaal verkeerd begrepen. Ik dacht dat 'met rust' er misschien iets uitgesproken was. Afschuwelijk als je zo je huis kwijt bent... Sjoelen? (Kan dat wel, qua grapje?) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Travel Geplaatst 5 december 2011 Rapport Share Geplaatst 5 december 2011 Goeienavond samen! Vanmorgen mijn brief plus het boek "Nou, nog eentje dan" bij de assistente van de huisarts afgegeven. Verpakt in Sinterklaaspapier natuurlijk. Hoop dat mijn huisarts de tijd heeft en neemt om het te lezen. Dat meen ik serieus. Zodat ze kan zien dat er meer dan 1 miljoen mensen zijn die een alcoholprobleem hebben en toch gewoon wonen, werken, kunnen sparen en een sociaal leven hebben. En dat er van die miljoen misschien 4% hulp zoekt en vraagt. En zij stuurde me met lege handen weg. Dat is wel een cadeautje waardB) Ik moest eigenlijk wel een beetje lachen om mezelf want vaak neem ik me dat soort dingen wel voor maar doe het uiteindelijk toch niet. Nu wel, dus er is al verandering gaande. Ben echt erg benieuwd wat ze ervan vindt, maar heb in de brief gemeld over een paar weken een nieuwe afspraak te maken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 5 december 2011 Rapport Share Geplaatst 5 december 2011 Originally posted by: Hannah1Ach die horror verhalen kennen we allemaal wel denkik.En als in het echte leven iemand dood gaat zie je ze ook niet meer toch?quote> Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 5 december 2011 Rapport Share Geplaatst 5 december 2011 O ja hoor Captain dat heb ik wel vaak mee gemaakt. En dan zijn we er met z'n allen voor die persoon. Maar mensen moeten durven komen met hun probleem en ik merk heel vaak dat er mensen zijn die dat niet zo goed durven. Bang dat ze de leuke sfeer bederven. Tja het is toch een beetje voor jezelf op durven komen dan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 5 december 2011 Rapport Share Geplaatst 5 december 2011 En Jopie:heart:, je kunt het niet oplossen voor een ander ook al zou je nog zo graag willen Ik heb hier in huis 1 die zichzelf dus echt dooddrinkt als het zo door gaat haalt hij het einde van het jaar niet eens Ik dacht dat ik het zwaar had met mijn alcohol, maar zoiets heb ik nog nooit gezien geloof me maar. Praten helpt niet, schreeuwen helpt niet, drank weggooien helpt niet want hij is al bezopen als ik thuis kom en hem wil ik dus écht helpen, maar ik weet het niet meer en Will ook niet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 5 december 2011 Rapport Share Geplaatst 5 december 2011 Originally posted by: FiboBeste Sint, Mijn wens voor dit jaar is een dikke vette bankrekening en een slank lichaam. Het zou fijn zijn als u deze twee niét door elkaar zou halen, zoals vorig jaar.Dank u wel !Fibo :)Het eerste bericht dat ik vandaag hier las. Het maakt meteen mijn dag goed! Bedankt Fibo.Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Travel Geplaatst 5 december 2011 Rapport Share Geplaatst 5 december 2011 Ga er de deur niet plat lopen. Dan moeten ze in de praktijk straks ook een nieuwe deur net als Bolletje:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diesel Geplaatst 5 december 2011 Rapport Share Geplaatst 5 december 2011 LOL Ans, het blijkt van wel Of ze letten even niet op Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 5 december 2011 Rapport Share Geplaatst 5 december 2011 Sorry Bol :heart:dat ik jouw deur en kat er even in noemde maar dat was gewoon even een voorbeeld om iets duidelijk te maken hoor Praat alsjeblieft door allemaal ook met onzin dingen, want die zoek ik nu toch ook op bij jullie, voor mijn afleiding Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ans Geplaatst 5 december 2011 Rapport Share Geplaatst 5 december 2011 Jopie, het spijt me als je je zo'n zorgen maakt over dierbaren. Vooral die onzekerheid is vreselijk. En wat de (on)gein hier op het forum betreft, het heeft mij door de afgelopen 10 dagen heen gesleept. Ik ken jullie allemaal net, maar toch voelt het vertrouwd hier te schrijven. Ik heb af en toe het gevoel alsof ik aan mijn nagels aan de rand van een ravijn bungel (een ravijn gevuld met bier, dat dan weer wel:) ) en als ik echt het gevoel heb dat ik uit mijn vel spring qua craving (zo noem je dat toch?) dan neem ik snel een shotje forum. Vanavond was ik bij mijn familie om de hond op te halen en zoals altijd werd er een biertje voor me klaar gezet, en ik kreeg verbaasde blikken dat ik om thee vroeg. Ik zat er wel met hardkloppingen en ik wilde zooooooooo graag dat biertje dat ik hem bijna kon proeven, maar ik deed het niet. En een hele grote reden daarvoor was ook dat ik vanavond op dit tijdstip hier wilde melden: ik heb het weer geflikt: ik ga nuchter mijn bed in. Dus dank je wel allemaal:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 5 december 2011 Rapport Share Geplaatst 5 december 2011 Ap vreselijk als je iemand zo naar de knoppe ziet gaan. En nog erger is dat je tegen een muur aan loopt. maar iedereen heeft, ook al is het nog zo'n zware alci, z'n eigen verantwoording in het leven, en als hij die niet kan nemen, kun jij ook helemaal niets. Maar erg voor je joh. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Travel Geplaatst 5 december 2011 Rapport Share Geplaatst 5 december 2011 Ans, supergoed van je En een flinke schouderklop voor jezelf is zeker op zijn plaats. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diesel Geplaatst 5 december 2011 Rapport Share Geplaatst 5 december 2011 TOP gedaan Ans, herkenbaar voor de meeste hier, zal het niet iedereen zijn die dit heeft meegemaakt of nog steeds hoor, ik ook elke keer in nieuwe Oude omgeving of bij bekende die het nog niet weten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 5 december 2011 Rapport Share Geplaatst 5 december 2011 Ans, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ans Geplaatst 5 december 2011 Rapport Share Geplaatst 5 december 2011 Hoi Dinah, een hele week, ik geloof dat dit dan hier gebruikelijk is . Gefeli! Geloof het of niet, ik had me in de datum vergist! Vandaag is mijn 10e dag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 5 december 2011 Rapport Share Geplaatst 5 december 2011 Leuke actie, Jeannet, om dat boek bij je huisarts af te geven Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ans Geplaatst 5 december 2011 Rapport Share Geplaatst 5 december 2011 Hoi Diesel, of alleen jij bent scherp, of ze negeren t wijselijk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diesel Geplaatst 5 december 2011 Rapport Share Geplaatst 5 december 2011 Originally posted by: jeannetGa er de deur niet plat lopen. Dan moeten ze in de praktijk straks ook een nieuwe deur net als Bolletje:Dquote> Ach Jeannet, wat een verschil met een week geleden joh:) wat er allemaal niet in een korte tijd kan gebeuren, nu zelfs met een glimlach uit die deur weglopen, terwijl 10 dagen geleden ofo je er eigenlijk niet naar binnen wilde. Hee nu al geintjes zelfs met ze uithalen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 5 december 2011 Rapport Share Geplaatst 5 december 2011 Ans wat kun jij tevreden zijn met jezelf meid want je hebt het toch maar geflikt. Ikzelf ben altijd erg trots als ik zeg, nee dank je ik drink helemaal niet. Ik hoop dat jij die trots ook veel zal kunnen ervaren. En het weekend kun je weer heerlijk knuffelen met je klein spruitje en das ook heel veel waard hoor. Trusten Dinah. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ans Geplaatst 5 december 2011 Rapport Share Geplaatst 5 december 2011 Aaaaah, thanks allemaal! Schiet ik hier nog vol ook! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diesel Geplaatst 5 december 2011 Rapport Share Geplaatst 5 december 2011 Gretsch, gaat tie wel dan nu met je? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Travel Geplaatst 5 december 2011 Rapport Share Geplaatst 5 december 2011 AR, wat er allemaal gebeurt bij en met jou. Dat kan zo toch echt niet langer. Je wilt helpen, maar bent een roepende in de woestijn. Die jongen verwoest je leven, jij wilt niet meer drinken en hebt elke dag een dronkenlap voor je neus die je ook nog je thuis afneemt. Tenminste dat heb je toegestaan uit welwillendheid. Is er geen mogelijkheid om om hulp te vragen? Dat wil zeggen ambulante hulpverlening van de Jellinek of weet ik wat voor instantie? Neem jezelf in bescherming alsjeblieft! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden