AlbertRemmo Geplaatst 27 december 2011 Rapport Share Geplaatst 27 december 2011 Smikkie mijn vrouw is nog steeds ziek en houd noch eten noch drinken binnen, gewoon heel vervelend voor haarzelf. Jootje ik ben idd blij dat de kerstdagen over zijn, nu nog oudjaar, vind ik ook zoiets, verplicht opzitten om iedereen een gelukkig nieuwjaar te wensen. het liefst ga ik om 18.00 uur naar mijn nest Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 27 december 2011 Rapport Share Geplaatst 27 december 2011 Moeilijk Sha, Ik denk dat ik zou zeggen dat ik er niet tegen kan en dus niet drinkt. Tenzij je verwacht dat ze een practical joke gaan uithalen met je. Het kan net zo gezellig zijn zonder drank. Dat weet jíj in ieder geval. Denk je dat je in de verleiding komt om te drinken, als ze allemaal om je heen drinken? Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 27 december 2011 Rapport Share Geplaatst 27 december 2011 Nee niet bang om in de verleiding te komen want ik wil niet meer drinken maar wat je zegt, een grap uithalen zie ik ze wel toe in staat zo van, even kijken of ze echt niet tegen drank kan ofzo ja zulke types zijn het wel ik slik nu nog wel de refu dus ze schrikken zich rot als ik ziek word maar als ik straks geen refu meer slik in de toekomst..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 27 december 2011 Rapport Share Geplaatst 27 december 2011 Hallo AR, Hoe gaat het met W.? Goed dat de kerstdagen weer voorbij zijn hè. Vandaag hou ik me weer strak aan het dagpact, geholpen doordat de verkoudheid steeds heviger wordt, dus niet zo'n trek. Meteen goed voor de lijn. Doordat ik zoveel hoest, heb ik momenteel helemaal geen stem meer. Mijn man heeft een gehoorprobleem, dus nu kan hij me helemaal niet verstaan. Stille nacht en dag en dag, krijgt meteen een heel andere betekenis. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 27 december 2011 Rapport Share Geplaatst 27 december 2011 Hoi allemaal! Shahire, je kunt ook zeggen dat je er ff gewoon geen zin meer in hebt, dat het zo'n gewoonte wordt en dat je dat even niet meer wilt. Zoiets. Zet ze waarschijnlijk wel aan het denken over hun eigen drinkgedrag, want stiekem maken veel meer mensen zich zorgen om hun alcoholgebruik dan wij waarschijnlijk weten.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 27 december 2011 Rapport Share Geplaatst 27 december 2011 Shahire, of je zegt dat je niet kunt drinken vanwege medicijngebruik. Voor wat dan ook. Ik gebruik die smoes vaak en gaat goed! Maar in dit geval is het geen smoes en hoef je dus ook niet te liegen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 27 december 2011 Rapport Share Geplaatst 27 december 2011 Hoi Smikkie! Die smoes gebruikte ik ook, idd wat lastig om die vaak te gebruiken, hahaha! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 27 december 2011 Rapport Share Geplaatst 27 december 2011 o ja, ik zeg ook wel dat ik er last van m'n maag van krijg, die gaat er ook altijd in! Moeten ze niet met Rennies aankomen natuurlijk, hahaha! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 27 december 2011 Rapport Share Geplaatst 27 december 2011 Nancy, daar zit misschien wel wat in wat je zegt vind ik wel een goeie om even over na te denken inderdaad! van mij hoeft het niet meer (dat klopt) zoiets ja......ja zoiets want het klopt natuurlijk ook dan beetje mooi inkleden.....ja is wel wat!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 27 december 2011 Rapport Share Geplaatst 27 december 2011 medicijnen nee, want dan moet ik dat de rest van mijn leven blijven zeggen maar last maag kan er dan wel weer bij van mij hoeft het niet meer en tegenwoordig krijg ik ook nog eens last van mijn maag erbij Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 27 december 2011 Rapport Share Geplaatst 27 december 2011 Mijn eerste advies: je houdt het dan wel mooi bij jezelf zonder hun iets aan te praten en je zegt feitelijk de waarheid: NU EVEN NIET! Heel rustig uitspreken en iemand moet dan nog wel gek zijn om je dan te overtuigen van het tegenovergestelde.... Doen ze dus ook niet! Of ze moeten totaal geen respect voor je hebben.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 27 december 2011 Rapport Share Geplaatst 27 december 2011 Shahire, nieuwe collega`s gewoon zeggen ik drink niet, ik vind het niet lekker Toen ik aangenomen werd op mijn werk in 2009 dronk ik ook niet en niemand vond het vreemd. In 2010 ben ik in maart gaan drinken (mijn werkgever vroeg op dat moment nog van hé drink je nou wel of niet? want hij had maar 1 fles wijn besteld;)) Mijn werkgever weet dat ik geen rem heb, en ze hebben er nog nooit iets van gezegd. vorige maand moest ik nog even het 1 en ander rechtzetten in zijn wijnkelder, en hij vroeg heel lief of ik nog steeds niet dronk. Nee zei ik. Oké dan kan ik je dus niet een plezier doen met een fles wijn of zo. Eigenlijk weet ik niet wat ik hier mee wil uitduiden Sha, misschien heb ik wel een baan met werkgevers die het snappen of mensen in hun waarde laten? Ik wilde eigenlijk alleen maar zeggen wees eerlijk. Ik drink niet (ik zuip) dan zeg je de waarheid en verdere uitleg hoeft toch niet? Liefs Albert Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
siam Geplaatst 27 december 2011 Rapport Share Geplaatst 27 december 2011 Hallo, ben Siam, nieuw hier sinds vandaag Mooi zoals jullie kunnen volhouden en fijn dat heerlijk dat jullie er (terecht) trots op zijn! Heb ook een werkdag achter de rug, voel me nog rottig, heb op 25 december een soort van "kortsluiting" gehad en wil vanaf vandaag een nieuwe start... Nog een heel sterke avond aan iedereen gewenst! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 27 december 2011 Rapport Share Geplaatst 27 december 2011 ik heb altijd uit moeten leggen waarom ik wel dronk, ik ga dan nu niet meer uitleggen waarom ik niet drink... zijn hun zaken niet.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
siam Geplaatst 27 december 2011 Rapport Share Geplaatst 27 december 2011 Hallo, ben Siam, nieuw hier Jullie mogen met recht trots zijn op je prestaties, voel me zelf nog wat rottig,hoop dat het zonnetje weer doorbreekt Een sterke avond aan iedereen gewenst! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 27 december 2011 Rapport Share Geplaatst 27 december 2011 Lytse, heel blij dat deze dagen weer voorbij zijn en ik heb je dus ook bewust vanmorgen weer bij het pact gezet Smikkie dank je, wat is ORS? ze houd geen vocht binnen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 27 december 2011 Rapport Share Geplaatst 27 december 2011 Hoi Siam! Welkom hier, goed dat je er bent! Heb je inmiddels een eigen draadje aangemaakt bij de WieWatWaar? We hebben allemaal hetzelfde probleem hier, daardoor voel ik me hier veilig. Ik leer veel van de anderen, hoop dat jij hier ook je voordeel doet! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 27 december 2011 Rapport Share Geplaatst 27 december 2011 Dank jullie frumpjes, ik heb inderdaad weer even een nieuwe opening om hier verder over na te denken. Maakt me in ieder geval al rustiger jullie tips en verhalen! Zat er toch wel 2 dagen mee in mijn maag eerlijk gezegd. Thanks!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 27 december 2011 Rapport Share Geplaatst 27 december 2011 Sha, ik denk dat het meer in onszelf zit, het denken een uitleg of verklaring te moeten geven waarom we niet drinken. Ik heb de laatste paar weken ook gelegenheden gehad waar werd gedronken, ik bestelde gewoon een frisje. Niemand vroeg waarom ik dat deed en ik zag ook echt meerdere mensen die niet dronken. Mensen die mij echt goed kennen weten dat ik niet wil drinken en maken daar geen punt van. Ze waren eerder verbaasd toen ik, gelukkig alweer verleden tijd, wel dronk. Echt, mensen vinden het helmaal niet raar als je niet drinkt. Het zit meer in jezelf dat je daar een uitleg voor wil geven. En ik ken een aantal mensen die echt een hekel aan drank hebben, soms omdat ze gezien hebben wat het met mensen kan doen of, gewoon uit gezondheids overwegingen. Niet drinken is niet raar, ook niet tijdens een feestje, etentje of wat dan ook . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 27 december 2011 Rapport Share Geplaatst 27 december 2011 Welkom Siam neem vandaag de eerste niet!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 27 december 2011 Rapport Share Geplaatst 27 december 2011 Ja Tina, daar heb je misschien wel helemaal gelijk in bij mijn oude collega's was ik zo vertrouwd die heb ik uiteindelijk verteld van mijn alcoholprobleem die hadden me natuurlijk ook wel eens meegemaakt met drank op (fles op) maar hier wil ik met een schone lei (lees nuchter) beginnen en zo houden ik begreep ook niet zo goed waarom het zo door mijn hoofd speelde ja, waarom uitleg geven eigenlijk...... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 27 december 2011 Rapport Share Geplaatst 27 december 2011 AR heeft gelijk, eerlijk zijn zou het makkelijkste zijn, maar op mijn werk zou dat niet kunnen, zou GROTE consequenties kunnen hebben, dus zeg af en toe óók gewoon: ik heb er nu geen trek in. Tja, blijft lastig...Hoewel, eenmaal aangeven dat je niet altijd wilt drinken zorgt ervoor dat ze het de volgende keer makkelijker accepteren.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 27 december 2011 Rapport Share Geplaatst 27 december 2011 Wat jij wil Sha, ik schrijf hoe ik het ervaar. Daar heb je wellicht iets aan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 27 december 2011 Rapport Share Geplaatst 27 december 2011 Hé Siam Welkom hier, en ik hoop dat we je allemaal kunnen steunen bij jouw strijd Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 27 december 2011 Rapport Share Geplaatst 27 december 2011 Mooi gezegd, Albertina! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden