niwi Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 het interesseert me eigenlijk niet wat de mensen over me zeggen, smikkie.... als ze het doen....dan maar omdat ik nuchter ben ze praten altijd over mijn drinken, nooit over mijn dorst.... maar ik heb zo het idee dat je jezelf in allerlei bochten zit te wringen om je drankgedrag goed te praten ???.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 ik zou het altijd blijven missen denk ik heb gewoon de pest erin dat ik geen maat kan houden met veel dwang zou ik het kunnen...maar daar voel ik me eigen niet lekker bij.. heb wel eens een tijdje twee glaasjes per avond gedronken,maar de glazen werden toch steeds groter ,maar het bleven in mijn hoofd toch maar twee glazen ik kan in mijn omgeving haast geen mensen die niet drinken volgens mijn maar 1,en weet wel dat toen ik nog dronk daar wel jaloers op was ik ken meer mensen die voor de gezelligheid drinken maar kan ook veel mensen die afhankelijk zijn de gedachten is nu dat ik zo graag voor de gezelligheid wil drinken, maar zou dat ooit nog kunnen??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 je doet zoals je het zelf graag wilt, smikkie... ik vertel het zoals ik het nu ervaar.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 smikkie na haast een jaar droog..zoek ik ook nog naar een oplossing om normaal te gaan drinken hoor heb er heel veel moeite mee en dat zou voorlopig nog wel even duren kan er niks aan doen...zo voelt het nu eenmaal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 en je eigen onderschrift dan, snoepje ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 daarom ben ik nog steeds droog..omdat ik het niet aan durf om het te proberen zolang ik er zo naar smacht is het geen goed idee dus gaan we maar gewoon door met het droog blijven en hopen dat ik er meer vrede mee krijg Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 Nee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 niwi ik heb natuurlijk ook veel geleerd dit jaar..ben niet voor niks droog maar het is niet makkelijk en dat heb ik denk ik wel onderschat ik moet er echt voor vechten..en nog weet verstandelijk dat ik niet kan drinken...maar het gevoel is soms sterker en probeert de overmacht te krijgen zo en nu ga ik douche vriend en zoontje zijn lekker glijen in het zwembad..dus even lekker alleen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 Ik heb je ff een PB-tje gestuurd, Smikkie..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 vind het soms wel moeilijk om te zeggen dat ik het naar een jaar nog steeds moeilijk hebt kan anderen ook ontmoedigen natuurlijk maar ga er niet om liegen..iedereen is anders het enigste wat je eigenlijk niet moet doen is.....TOEGEVEN Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 geweldig, snoepje.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 nancy misschien kan je het beter hier in de groep gooien,waar je het moeilijk mee hebt dan kan je er met meerdere erover praten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 Voel me niet sterk genoeg om mee te doen met dit forum, jullie gaan allemaal zó goed en met mij gaat het eigenlijk steeds slechter, ik voel mezelf wáárdeloos, maar er zit toch niemand op zo'n bericht te wachten.. Ik zal mezelf gewoon beter moeten aanpakken, kom op, en ervoor gaan, maar dat kan ik wel honderd keer zeggen, het lukt ff niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 Nancy laat de moed nu niet zakken meis dat is niet goed. Natuurlijk gaat het jou ook lukken maar geef jezelf de tijd om te wennen aan een nieuw leven en afscheid te nemen van het oude. Als je zo neg. blijft stimuleerd dat je niet om door te zetten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 dit forum is voor iedereen, nancy.... zeker voor mensen waar het niet zo goed mee gaat... die verdienen net extra aandacht Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 Ja, jullie hebben gelijk, komt ook goed hoor! Ik ga nu even weg hier, zie het toetsenbord nl. niet meer, waterig voor ogen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 nancy niet iedereen gaat goed hoor dat ik haast een jaar droog sta..wil niet zeggen dat het goed met me gaat was het maar waar..ik dacht juist als ik stop dan gaat alles weer goed in me leven..maar dat is niet zo het gaat wel beter zonder drank..dat wel ik kan het wel allemaal beter aan..en ook mezelf ik had nooit gedacht dat ik zonder drank zou kunnen maar het kan wel...je moet er wat voor doen het gaat niet vanzelf wilskracht zit in ieder mens Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diesel Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 Ach Nancy, hier zijn allemaal mensen, hoe verschillend ze dan het ook ervaren die er problemen mee hebben/hadden. Soms 10 stappen vooruit en het lijkt waanzinnig succesverhaal, maar als dan die 20 stappen achteruit er zijn en ze zich rot en nutteloos voelen zijn er juist weer die andere hier die ze eerst hebben gefeliciteerd met die 10 stappen om ze ook weer op te vangen. Juist om ieder1 die kans te geven die zezelf ook hebben gekregen en dat weer door te geven. Ook al is niet ieder1 het eens of zien ze of ervaren ze anders. Maar lopen en fietsen heeft niemand geleerd zonder te vallen, zie dit als een ongluk met alc. wat we hier allemaal hebben gehad en nu in revalidatie zitten, krukken en motivatie nodig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 Originally posted by: SmikkieWas niet rot bedoeld hoor Niwi, maar denk dat er veel verschil zit tussen mensen die al meer dan 20 jaar niet drinken en mensen die aan het begin staan. Hoop dat je daar ook enig begrip voor kunt opbrengen.quote> ik begrijp je wel, smikkiemaar om eerlijk te zijnheb ik meer geleerd van teluisteren dan van te spreken...-wordt vervolgd- Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jootje Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 Originally posted by: DieselMaar Smikkie is het niet zoals Niwi schreef, dat jij het zo ervaar, maar dat dat alleen in jouw hoofd zo zit. Net als iedereen die denkt ik moet excusses verzinnen en uitleggen waarom ik niet meer drink en een frisje neem ipv.... maar meestal zal dat niemand opvallen alleen jijzelf. Ik heb dat ook hoor, je bent er zelf zo aangewend dat dat zo bij je hoort. Zo zijn er van mij bijna geen foto's waar ik opsta zonder biertje en een peuk, nu dan nogsteeds wel mijn kreteksigarret hoor, kijk ik blijf in de ogen van sommige daardoor dus een "stinkerd" , alhoewel ik pas hier ook ergens las dat iemand heerlijk een "indo sigarrteje" rookte. Ach en een buitenbeentje ben ik altijd al geweest door uitrlijk en gedrag dus dat hoef ik me niet in me kop te halen.quote> hee diesel,die van dat indo sigaretje dat was ik.jootje haha Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 Originally posted by: nancyVoel me niet sterk genoeg om mee te doen met dit forum, jullie gaan allemaal zó goed en met mij gaat het eigenlijk steeds slechter, ik voel mezelf wáárdeloos, maar er zit toch niemand op zo'n bericht te wachten..Ik zal mezelf gewoon beter moeten aanpakken, kom op, en ervoor gaan, maar dat kan ik wel honderd keer zeggen, het lukt ff niet.quote> Nancy, juist een reden om hier veel te komen meisvelen hebben het ook moeten doorstaanmet alle trubbels van dienje bent niets minder dan wie dan ook hier en let op jezelf, niet op een ander hierieder is hier voor zichzelf aan het knokken tegen de drank!samen maar toch alleen........ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diesel Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 Ach Jootje dan ben jij dus (soms) ook een stinkerd Maar rook je ze veel dan ? en welke dan, tjah ikke Aagje als het op "mijn" dingen aankomt he Tjah ik rook nix anders dus vandaar, altijd opzoek ernaar want aan goede is moeilijk aan te komen helaas Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jootje Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 Originally posted by: nancyVoel me niet sterk genoeg om mee te doen met dit forum, jullie gaan allemaal zó goed en met mij gaat het eigenlijk steeds slechter, ik voel mezelf wáárdeloos, maar er zit toch niemand op zo'n bericht te wachten..Ik zal mezelf gewoon beter moeten aanpakken, kom op, en ervoor gaan, maar dat kan ik wel honderd keer zeggen, het lukt ff niet.quote> nancy, ik voel me op dit moment net als jou.Dat weet je. Ik probeer wat rust tenemen en te proberen er niet zo'n issue van te maken.Er komen andere tijden. En trouwens (ook voor Smikkie).HET PACT STAAT NOG STEEDS HOOR Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diesel Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 Jootje wel geslapen nog ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 Lekker hoor heb ik weer, Diesel en Sha een neef en een nicht die vreslijk stinken vd krettektroep.... Ik bedoel je hebt roken en je hebt roken al denk ik dat krettek niet gewoon roken is hoor, holy moly daar ga je zowat van over je nek als je t alleen maar ruikt... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden