Travel Geplaatst 7 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 7 januari 2012 Ans, ik vergeet het nooit meer. Ik was zwanger (werd een miskraam helaas) en mocht niet drinken natuurlijk. Ik wilde zo graag kinderen en toen eenmaal bevestigd was bij de HA dat het inderdaad "raak"was en dat ik niks bijzonders hoefde te doen, gewoon 3x daags eten e.d. stortte mijn wereld zo'n beetje in. Ik had geen regelmatig leven maar mijn reactie toen begrijp ik nog steeds niet. Na een paar weken vroeg mijn man of ik er moeite mee had dat hij wel een fles wijn opentrok. Ik zei van niet maar op het moment dat hij aan de wijn zat sprongen de tranen in mijn ogen. Dat is ongeveer 17 jaar geleden. Djeez, ga maar na hoelang ik al een drankprobleem heb. Gezellg jaren er bij zetten, oeps:huh: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gunn Geplaatst 7 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 7 januari 2012 @Jeannet, Jij ook al een Food Storage aan 't aanleggen voor wanneer SHTF? Grappig. 'k heb al een flinke voorraad. Maar voor m'n g'voel nog niet g'noeg. 'k ga voor een jaar aan voedsel voor mij alleen. Nog meer droogvoer (pasta, rijst, peulvruchten, etc.) en pot en blik conserven (groente en fruit in al z'n varia), maar ook vlees en vis conserven (corned beef, ham, tonijn, zalm, etc.), alsmede soepen (Lidl heft nu erwtensoep in de aanbieding; 2 blikken voor de prijs van 1. Inslaan is 't devies! Met 12 blikken teg'lijk!). Én, ook héél b'langrijk, water! Véél water! 'k heb nu 12 verpakkingen á zes flessen, ieder van 1.5 liter. Dat moet uit'raard nog veel meer worden. We leven nog in tijden van overvloed. Voorraad aanleggen, zolang 't nog kan. Get prepping, people! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Travel Geplaatst 7 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 7 januari 2012 Gunn:light: Ja ik ben ook een flinke voorraad pot- en blikgroenten, soep, pasta, rijst, sauzen, koffie, limonadesiroop en alles wat maar lang houdbaar is aan het inslaan. Veel producten zijn houdbaar tot 2015. Ik wil ook voor minstens 1 jaar veilig gesteld zijn van de voedseluitdeel:-) Nog een half jaar ongeveer en dan valt de Euro mensen dus inderdaad - bereid jezelf voor. Gebeurt het niet dan hoef je in ieder geval lange tijd weinig boodschappen te doen. Maar water zullen we toch wel houden Gunn? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 7 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 7 januari 2012 Een heleGoedemorgen Frummers Thanx Soothe!!!! zo nu ff bijlezen met een kop koffie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Travel Geplaatst 7 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 7 januari 2012 O ja Gunn, ook wasmiddel en toiletartikelen sla ik in grote aantallen in. Binnenkort de garage uitruimen, stellingkasten erin om overzicht te krijgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 7 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 7 januari 2012 ha die Gabs, Misschien hoorde dat berichtje daar niet thuis. Maar je kan een p.b. sturen naar tactive. Onderaan je berichtje zie je "Raporteer dit aan de moderator of zoiets) Dan krijgt je hoogstwaarschijnlijk antwoord. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pippie Geplaatst 7 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 7 januari 2012 Hoi Ans, Gaat best goed hier hoor, ik red het aardig. Lief dat je het vraagt. Ben even aan het bijlezen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ans Geplaatst 7 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 7 januari 2012 Jeannet een dikke Hou je taai en hoop je nog te lezen morgen. Lieve allemaal, moet nu echt wat gaan doen want ben de hele ochtend al aan t frummen. Mijn douche roept en mn studieboeken bleren. Fijne dag allemaal en hou het (zo) droog (als je wilt). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gunn Geplaatst 7 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 7 januari 2012 @Jeannet, Alles wordt in gang g'houden door d'Economie, lieverd. Inclusief de nutsbedrijven. Gas, water en elektriciteit, weet-je-wel? Daarom is 't ook verstandig om kaarsen en batterijen in te slaan. Én (een) gasstelletje(s)/butaangas. Hoe wil je anders koken? Ook een voorraad medicijnen en voedingssupplementen (vitamines, aspirines, ed.) is geen overbodige luxe. Een grimmig vooruitzicht, maar je moet nu eenmaal rekening houden met 't allerergste! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 7 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 7 januari 2012 Gaby, De bewuste Dirk staat gewoon bij WIE is WIE. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 7 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 7 januari 2012 Snoepje, ik wil je even laten weten dat ik je begrijp. Wellicht schiet je daar op dit moment weinig mee op maar ik herken je strijd en het gevoel dat het leven niet zoveel zin heeft voor jou. Ik zou natuurlijk met een heleboel adviezen kunnen komen, ik denk alleen niet dat dat zoveel zin heeft. Het is jouw gevoel en jouw beleving. Echter, het is niet vreemd dat je je zo rot en gedeprimeerd voelt. Ik denk dat jij in je leven ook het nodige hebt meegemaakt, je dronk immers niet voor niets. Soms zijn bepaalde dingen te zwaar om alleen te dragen. Het lijkt dat allemaal uitzichtloos en niets lijkt nog goed te gaan. Toch, lieve Snoep, hoort dit soms bij het leven, dat is mijn ervaring. Wat mij helpt, is proberen te accepteren dat het minder gaat, niet in verzet gaan en de storm over mij heen laten komen. Het klinkt allemaal makkelijk, dat is het niet, helaas ondervind ik dat ook bijna dagelijks. Toch hoop ik dat je het vertrouwen in jezelf niet verliest. Op mij kom je over als een sterke vrouw die er ook altijd wil zijn voor een ander. Soms gaat dat gewoon niet en is het tijd om goed voor jezelf te zorgen. Je schreef dat hulp geld kost, helaas is dat ook zo maar soms is het nodig om, hoe naar ook, te investeren in jezelf. Dan gaat het even niet alleen, dat hoeft ook niet. Lieve Snoep, er is mij veel aan gelegen dat je voor jezelf gaat zorgen. Hoe en waarmee moet je natuurlijk zelf beslissen en ook willen. Maar één ding, er is heus een weg uit de depressie, je bent al zo'n eind op weg en ik zou je zo enorm gunnen dat je ook deze hobbels zonder drank weet te overwinnen. Nou, hier laat ik het maar bij, ik wil niet belérend overkomen en alleen even laten weten dat je niet alleen bent. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pippie Geplaatst 7 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 7 januari 2012 Lees dat een aantal mensen het heel zwaar hebben. En oh, was is dat moeilijk als je in die situatie zit. Want hoe kom je daar weer uit. Alles lijkt zo donker en niets lijkt er meer toe te doen. Maar ik weet wel dat het nooit zo donker zal worden om het nooit meer licht te laten worden. Want dat wordt het.......echt!!!!! Maar zo moeilijk omdat te kunnen voorstellen nu. Het heeft tijd nodig, klinkt simpel, maar toch is dat volgens mij zo. Een vriend zei wel eens tegen mij op dat soort momenten. Jij kan morgen weer "beter" zijn. Zo'n simpel zinnetje eigenlijk............. Toch ben ik daar over na gaan denken en idd, elke dag een stapje voorwaarts, hoe klein ook. Weer een beetje trots op jezelf kunnen zijn, want dat mogen we met z'n allen hier wel. Want wat leveren we af en toe een grote strijd hier. Dat is op zich al een reden om ons weer een beetje, ook al is het maar een klein beetje, trots en goed te voelen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 7 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 7 januari 2012 Hoi mensen, Het lijkt me dat er een soort overkill plaatsvindt naar Snoeppie. Als ik dat allemaal zou moeten lezen raakte ik pas echt van het pad. Ook heb ik de idee dat ze niet gaat drinken. En mocht dat wel zo zijn, dan laat men zichzelf moeilijk stoppen. De ervaring hier heeft geleerd, dat wanneer de behoefte te drinken zich heeft vastgezet men zich zelden ervan laat weerhouden. Ik denk niet dat Snoeppie dat doet. Daar is ze te verstandig voor, lijkt mij. Maar ook in de nabije toekomst moet dat niet gebeuren. Het geheel komt depressieachtig over. Dus wellicht eens op een andere AD en een stukje begeleiding. Dus gewoon naar de huisarts en vragen hoe nu verder. De dokter kent dit soort situaties en zal haar aansturen. Ook de dokter ziet liever geen terugval. Er moet iets gebeuren omdat ze nu op drijfzand loopt. Dus de huisarts lijkt me de aangewezen plek om het erover te hebben. Beste Snoeppie, neem contact met je arts op. Één maal aan de drank wordt het moeilijk loskomen. Sterkte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 7 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 7 januari 2012 Originally posted by: Gunn@Jeannet,Jij ook al een Food Storage aan 't aanleggen voor wanneer SHTF? Voor wanneer de watte? Ikke kan ni volgen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 7 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 7 januari 2012 Hmm laat me in ieder geval op tijd weten wat ik moet doen. Fleur is wereldvreemd, vandaar Laters Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 7 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 7 januari 2012 Fleurtje hoi. Ook hier geen food storage. Bevalt het 'geen gerampetamp' Dag Fleurtje, take care. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 7 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 7 januari 2012 Soothe Droge kalkoen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gunn Geplaatst 7 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 7 januari 2012 Originally posted by: fleurtje Originally posted by: Gunn@Jeannet,Jij ook al een Food Storage aan 't aanleggen voor wanneer SHTF? Voor wanneer de watte? Ikke kan ni volgen quote> SHTF = **** (Engels voor stront) Hits The Fan. Getsie, idd. Kortom, als er stront aan de knikker is. Wanneer de wereld Helter Skelter gaat. Apocalyptische tijden, zeg maar. Lees de Openbaringen van de Bijbel maar. Dan ben je op de hoogte van 'De Laatste Dagen'. Of bekijk de film 'The Book Of Eli'. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 7 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 7 januari 2012 Blijf je een beetje down to earth Gunn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gunn Geplaatst 7 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 7 januari 2012 Originally posted by: SootheBlijf je een beetje down to earth Gunn.quote> Oh zeker, Soothe. Dit alles heeft juist betrekking tot d'Aarde! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 7 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 7 januari 2012 Mooi Gunn, Ik ga wat zinnigs doen. Iets ander zinnigs dus. Ga goed allen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 7 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 7 januari 2012 Snoep ik ga ff wat in het huishouden doen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gunn Geplaatst 7 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 7 januari 2012 'k ga boodschappen doen. 't ga u goed allen! Tot straks maar weer! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 7 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 7 januari 2012 Bah, bah, bah, Wanneer leer ik het eens? Als ik hier een paar dagen niet ben, betekent dat meestal dat ik drink. Ik moet eerst hier komen en dat doe ik nu dus maar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anders Geplaatst 7 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 7 januari 2012 hoi ik kom hier even binnenvallen. miss heeft iemand raad. zie t niet echt zitten eventjes. gisteren ook al. ik weet niet hoe t komt. ik duik op tijd mijn bed in en dan dan nachten wakker. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden