Spring naar bijdragen

zondag 8 januari

Madelief

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 318
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi Pippie, ja een waarheid als een koe.

Ik was toen zo blij dat ik (per ongeluk via internet) deze website vond en ben onmiddellijk gestopt met drinken toen. De avond ervoor had ik niet veel op dus het was niet omdat ik een kater had of mezelf weer eens zielig en stom vond.

Maar toen voelde ik me ook vol wilskracht en was elke dag weer blij zonder kater of met een zwaar lijf naar mijn werk te gaan of futloos het weekend door te komen.

Maar na 2 weken denk je van nou ik kan toch zeker wel minder drinken?

Dat ging ook wel tot de kerstvakantie en waarom? Omdat ik het te lekker vind.

Nu heb ik weer dat standvastige en ben zeer zeker van plan om januari alcoholvrij door te komen. Dat is eerdere jaren ook gelukt maar ik doe het wel dag voor dag en ik heb me nu volgens mij voor het eerst bij het weekendpact ingeschreven.

Dan heb ik ook houvast aan een afspraak.

Het is veel beter om met een lach op je gezicht door het leven te gaan, omdat je je goed voelt dan om de dagen zo zwaar te maken dat het een gevecht wordt om de deze zo goed mogelijk door te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt helemaal gelijk maar ik wilde niet zeuren!

Het werd me teveel, heb wel nagedacht maar gebagatelliseerd!

Ach, mijn lever heeft al zeker 3 dagen kunnen herstellen. Morgen ga ik voor vier dagen!

Maar wat vind ik dit nu verschrikkelijk vriendelijk van je dat je mij erop aanspreekt! Dat houdt de moed erin!

Groet van Pleuntje

En ja ik heb medicijnen maar dat aversie middel dorst ik niet in te nemen.

Mijn antidepressiva heb ik wel in genomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pleuntje, je kunt de "schade" nog beperken door de fles leeg te kieperen.

Ik neem aan dat je hem nog niet leeg hebt.

En dat is ook een stap die je kunt nemen waardoor je tegen jezelf kunt zeggen dat je slim bezig bent.

Hoef je niet op jezelf te schelden en dat is heel wat waard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Pleuntje!
Het werd me teveel, heb wel nagedacht maar gebagatelliseerd!
Ach, mijn lever heeft al zeker 3 dagen kunnen herstellen. Morgen ga ik voor vier dagen!
Maar wat vind ik dit nu verschrikkelijk vriendelijk van je dat je mij erop aanspreekt! Dat houdt de moed erin!
quote>

Nee Pleuntje als je de moed erin wilt houden moet je nu stoppen met verder te drinken. Je houd jezelf zo voor de gek meis.
Je weet het zo goed allemaal. Nagedacht gebagatelliseerd enz. Maar toch is de behoefte sterker. Weet dat je daar ook voor kiest hé?
Slik jij nu wel of niet refu?
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gooi niet met bommen.

Ben anti-geweld.

Maar het is wel een lekker verhaal, hier komen melden dat je een fles leeg gaat drinken, gelukkig verder geen gekke dingen gaat doen en jezelf ook nog adb vinden. Hoewel je het wel stom vindt van jezelf.

Hey, ik snap het niet. Je hebt medicijnen gehaald, gaat volgende week naar de hulpverlening, was bere-trots met je 3 dagen alcoholvrij. Althans, zo heb ik het begrepen.

Als je geen stoppper bent maar een minderaar is daar niks mis mee.

Maar houd dan wel rekening met de mensen hier die ook heel graag een fles open willen trekken en alles uit de kast halen om dat niet te doen.

En ik herhaal wat ik heb weggehaald want je bekijkt het maar.

Het is morgen wel dag 1, niet dag 4.

En nee, ik ben niet boos maar ik zeg je wat ik ervan vind.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...