Spring naar bijdragen

zondag 8 januari

Madelief

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 318
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Broekman,

ik vind het jammer dat je de reacties zo opvat. Vergeet niet dat we allemaal alcies zijn en weten hoe verslavingsgedrag werkt. Soms is het nodig om iemand met zijn voeten op de grond te zetten, of in de spiegel te laten kijken. Niet omdat we dat zo leuk vinden, maar omdat we weten hoe het werkt. Bekijk de reacties goed en pik ervan op wat je gebruiken kunt. De rest laat je vallen, want dat is kennelijk niet helpend op dit moment.

Je moet wel van één ding heel goed doordrongen zijn: wat de forummers ook tegen je zeggen, het is om je te helpen en we spreken uit ervaring. We zijn er niet op uit om je een beetje in de grond te trappen. Dat heb je zelf misschien al gedaan.

Hou vol. Je bent op de goede weg en je hebt het zonder hulp al goed volgehouden. Je kunt het! Ik heb vertrouwen in je.

Veel liefs,(gemeend)

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Broekman,

Het is heel vervelend dat je vrouw je berichten heeft gelezen. Dat aspect had ik wel gezien, maar vanwege de aard van het bericht was ik daar niet op ingegaan.

Ze wil je de kinderen niet meer laten zien. Misschien wil ze zeker weten dat het je menens is? Als een soort stok achter de deur?

Het is trouwens heel goed van je dat je niet meteen woedend hebt gereageerd. Complimenten.

Iemand zet zijn partner niet zomaar op straat, dat weten we allemaal. Kijk eerlijk naar jezelf a.u.b. en probeer te ontdekken hoe de afgelopen tijd gegaan is. Was er een druppel die de emmer deed overlopen?

Ik vind deze situatie heel rot voor je, maar je bent er niet bij gebaat als we alleen maar zeggen hoe zielig je bent. Misschien is dit de bodem van de put, waardoor je weer opwaarts kunt gaan. Ik heb ook op "wie is wie" op je gereageerd en ik heb geen flauw idee of mijn postings je helpen. Wel probeer ik met je mee te denken en je aan te moedigen om vol te houden. Je moet het zélf doen, daar kunnen we je niet bij helpen.

Voel je a.u.b. niet aangevallen. We zijn met bondgenoten bij elkaar hier.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gunn, goed gedaan man :present:

Bambam, dank voor je reactie. Ja ik vroeg mezelf ook af hoor, moet ik er wel of niet wat van zeggen. Maar ik ben weer zo'n pietlut als het over anonimiteit hier gaat :D

Ik weet niet of het alcies eigen is. Mensen eigen misschien. Ik zie mezelf eigenlijk niet als een alci, want ik drink niet. Duhuh.

Lytse, sterkte met de pijn. Ik durf het bijna niet te zeggen, maar heb je er al eens over gedacht om helemaal niet te drinken. Nu moet je lichaam, naast pijn en pillen ook nog 1of 2 glazen alcohol afbreken. Waar weer een extra gifstofje bij vrijkomt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Kate,

Ik drink alleen in het weekend en dan met mate. Helaas werkt de alcohol alleen positief op de verschijnselen; het versterkt bijv. de werking van de medicijnen. Daarom gebruikte ik het in het verleden ook als zelfmedicatie. Vanwege mijn huiselijke omstandigheden probeer ik zeer matig te blijven drinken. Ik geloof niet dat mijn lever o.i.d. te zwaar belast worden, dus ik hou het maar zo.

Jongens ik ga even voor de t.v. hangen. Ik meld me later wel weer.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: broekman65
Nu echter is ineens alles verandert en dat stemt me tot zoveel verdriet.
quote>

Zou het niet kunnen zijn dat je vrouw ook enorm is geschrokken van wat ze heeft gevonden op je laptop?
Misschien heeft dat als eerste reactie boosheid opgewekt en vandaar die heftige mail
Ook bij haar zal deze vondst waarschijnlijk eerst even moeten bezinken?
Voor nu kan je denk ik weinig doen, misschien eens eerst bij de HA langs en praten
wie weet kan hij je doorsturen naar een psycholoog o.i.d zodat je in ieder geval kunt praten over het hele geheel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeienavond Frummers,

Made , beurs van binnen en van buiten?

Je bent toch niet in elkaar geslagen hoop ik?

Lytse:present: Ondanks de pijn die je hebt heb je hier altijd een ondersteunend woord.

Top.

Dirk, welkom hier.

Ik had je bericht al gelezen bij wie is wie en ik kan me alleen maar aansluiten bij de reacties van de mede-frummers. Het is nu een paar weken geleden gebeurd en je hebt het wel goed opgepakt qua drankgebruik. Onmiddellijk gestopt en dat is ontzettend knap.

Laat de zaak niet verder escaleren Dirk.

Dus niet met die kennis de koffer induiken en ook je vrouw niet stalken. Dat laatste is natuurlijk helemaal uit den boze. Zij heeft ook haar netwerk, dat blijkt en wordt op de hoogte gehouden en ze houdt jou ook in de gaten. Zij is, net als jij, ontdaan en weet ook niet wat er boven haar hoofd hangt.

Maar alles wat je doet om contact te krijgen zal een negatieve uitwerking hebben.

Rust in de tent en het is nu aan jou om dat voor elkaar te krijgen.

Voor jezelf en voor je vrouw en kinderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...