Spring naar bijdragen

Zondag 15 januari


Madelief

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 265
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by: Chrissy
Ik weet dat ik nog veel beter op een rij moet krijgen wat ik eigenlijk gedaan heb, waarom ik precies drink, welk effecten alcoholmisbruik op mezelf, m'n relatie en vooral m'n kids heeft etc etc
quote>


Chrissy,

Nu ben ik het ook even kwijt hoor, je gaat nog even door met drinken om bovenstaande in kaart te brengen, verwacht je iets positiefs te vinden?
Nee toch, waarom in vredesnaam dan dalijk bewust een borrel nemen...



Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Keesie; mij helpt het dan om me compleet vol te laten lopen met water, en om als het kan tussendoor ff te slapen...

@Niwi; ja hoor, angst voor de angst is een heel vetrouwde voor mij, mbt roken ook...

@Teveel; nee, ik verwacht niets positiefs te vinden, maar wil niet onnodig onderuit gaan omdat ik me van bepaalde mechanismen nog niet bewust was. Klinkt dat heel raar?

En zolang me nog spontaan nieuwe inzichten te binne blijven schieten, heb ik voorlopig het gevoel dat ik er wat dat betreft toch echt nog niet ben.

En ik schreef al, dat het voor mij best wel een stap is om de eerste van vandaag een paar uur uit te stellen... piepklein smurfenstapje natuurlijk, maar het is tenminste iets.

Komt allemaal blijkbaar laf over of zo, maar ik voel het echt zo...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is niet veel van ons gelukt

meteen te stoppen met drinken.

Of, laat ik het bij mezelf houden,

ik nam het mezelf ook elke keer

weer voor.

Na een paar weken en soms maanden

Ging ik toch weer voor de bijl.

En elke keer werd het moeilijker en

moeilijker om te stoppen.

Elke keer begon alle ellende

weer opnieuw.

Ik begrijp dat het er wat leeg uitziet

een leven zonder drank.

Er is immers veel tijd over om

op te vullen als men niet drinkt,

Er is dus ook moed voor nodig,

stoppen is één, gestopt blijven iets anders.

Toch is het niet onmogelijk,

mijn ervaring is dat het uitstellen

van stoppen met drinken het alleen

maar lastiger maakt.

Ook wat er allemaal is aangericht door het drinken

is niet in één keer opgelost.

Maar met wel drinken wordt er helemaal

niets verandert, het wordt alleen maar erger.

De somberheid, de angst om het zonder

drank te moeten doen, ik herken het allemaal.

Het is een proces, leven zonder alcohol

is anders gaan leven.

De moed hebben om naar jezelf te kijken

en niet meer jezelf te verstoppen achter

alcohol.

Ja, dan kan het zomaar zijn dat er van alles

om de hoek komt kijken.

Stap voor stap is het toch mogelijk jezelf

in de ogen te kijken en te ontdekken dat

alcohol niets toevoegt.

Er is echt winst te behalen,

het gaat niet vanzelf maar dat gaat

vrijwel niets in het leven.

En elke keer weer een dag niet gedronken

is pure winst.

Het is mij ook niet in één keer gelukt

te stoppen, ik heb er 3 jaar over gedaan.

Met veel periodes zonder drank, dat wel.

Ik heb niet opgegeven, alles gedaan wat

mogelijk was om van de drank af te blijven.

Het is een hoop werk, ,

maar het loont.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Chrissy,

Als ik nadenk over wat je zegt klinkt het niet zo raar.

Ik kan me er wel iets bij voorstellen achteraf, liever een goede start en volhouden dan overijld en onvoldoende voorbereid beginnen met een reële kans op falen

En dat falen zou dan je vertrouwen in een volgende poging ondermijnen, zo iets...

En nee, het komt helemaal niet laf over, het is juist dapper eerlijk te zijn en je kwetsbaar op te stellen.

Ik wens je in elk geval alle mogelijke sterkte en, alsjeblieft, als je besluit wat te nemen zorg dat je niet dronken wordt :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Chrissy
Originally posted by: albertina

En elke keer werd het moeilijker en
moeilijker om te stoppen.
Elke keer begon alle ellende
weer opnieuw.


quote>


Albertina, bedankt voor de goede tekst.

Dit is precies wat ik bedoel en de reden dat ik er niet TE snel in wil springen...quote>



Chrissy,

lees het zoals je wilt,

Van uitstel komt vaak afstel,
dat bedoel ik eigenlijk te zeggen.

Niet dat je maar moet afwachten,
gáán en doen wat je kunt doen.


Sterkte.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Teveel,

Fijn dat je begrijpt wat ik bedoel, dat is het idd helemaal!

Nee, ik zal zeker niet dronken worden, gebeurt me maar ZEEEER zelden gelukkig. Ik heb nl een hekel aan dat draaierige gevoel etc wat erbij hoort. Eigenlijk zorg ik er elke dag voor dat ik precies genoeg alcohol neem om bepaalde gevoelens te dempen, en niet de onrust vd ontwenning te voelen.

Ook wil ik dat m'n kinderen tenminste heel bewust NIET aandoen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Keesie71
Ik ga hier in huis eens wat doen. Even de zinnen verzetten en hopelijk zakt de koppijn dan wat. Heb al gegeten, maar de drang naar alcohol blijft. Maar ik ga het volhouden!

Keesie,

Volhouden joh. Dat ontgiften moet zijn tijd hebben. Veel water drinken en vooral niet een alc. drankje nemen, anders vertraag je alleen het proces. Neem paracetamol o.i.d. tegen de hoofdpijn, of zo.
Afleiding altijd goed en met dit mooie weer vanmiddag gewoon weer naar buiten.
Volhouden hoor!

Lytse.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Albertina,

Ik weet idd dat jij het zo bedoeld en op zich geef ik je helemaal gelijk hoor! Ik weet duivels goed dat uitstel te makkelijk afstel wordt, ik rook immers ook nog steeds.

Maar mbt alcohol is deze fase voor mij nog zo vers, ik zit pas sinds afgelopen donderdag hier op het forum...

Ik wilde je tekst ook absoluut niet misbruiken om mijn punt te maken, maar het verword zo goed wat ik wilde overbrengen... Vind je het niet erg?:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil jullie allemaal nog een fijne middag wensen,

De plicht roept, ik moet gaan werken maar dat doe ik met plezier.

Ik voel me een beetje als de vos die de passie preekt maar wil toch graag zeggen:

Lieve mensen hou het droog of hou je in elk geval aan de afspraak die je met jezelf hebt.

Bye....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Lytse,

Nee, ik heb daarin nog niets geregeld. Ik wil het eerst via dit forum proberen, omdat ik niet wil dat mijn probleem verder bekend wordt als dat niet noodzakelijk is (verzekering bijv). Ik kan er verder hier niets over zeggen, maar ik zou mijn man mbt zijn werk id problemen kunnen brengen mss en dat wil ik natuurlijk heel graag voorkomen!

Maaar... als het nodig blijkt te zijn zal ik het zeer zeker wel gaan doen, ik snap heus wel dat ik hem nog veel ernstiger in moeilijkheden kan brengen als ik doorzuip!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Chrissy,

De huisarts (geheimhoudingsplicht) moet verwijzen, maar dat regelt Tactive voor je. Tot afgelopen jaar werd het vanuit de basisverzekering vergoed, maar ik geloof dat ze ermee aan het rommelen zijn.

Bij mij weet verder ook niemand er iets van, van mijn alcohol problemen dan. Omdat ik chronisch pijn heb was het voor mij een uitkomst, dat ik mijn opdrachten achter de computer kon doen op de tijd die mij goed uitkwam.

Wat je wel al kan doen is bijv. een alcoholschrift aanleggen. Je schrijft dan per dag op wat je drinkt (horecamaten!!!) en waarom, wat je toen voelde enz. Met welke smoes gaf je jezelf toestemming, of hoe kreeg je het voor elkaar, om in de positie te komen dat je kon drinken.

Allemaal tegelijk is een beetje veel, maar misschien kan je beginnen met precies bij te houden wat je drinkt en er dan steeds één aspect bijnemen.

Je zou ook kunnen denken aan een afspraak met jezelf, zoals vandaag: ik begin pas om ... uur. Vandaag drink ik max. .... glazen.

Dit allemaal om er een zekere structuur in aan te brengen en te zien hoe het proces verloopt.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Zo niet, dan volg je de voor jou juiste route. Het eindresultaat telt. Het voornaamste is dat je weer opstaat, als je gestruikeld bent.

Veel succes.

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry frummers,

Ik moet nu verder aan de slag, na mijn verjaardag van gisteren. Ik heb trouwens heerlijk gegeten en met de jicht van mijn man gaat het een stuk beter.

Chrissy, later vandaag log ik weer in om te zien hoe je gereageerd hebt op mijn posting.

Succes. Hou vol hoor!

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...