Spring naar bijdragen

Zondag 15 januari


Madelief

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 265
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

als ik dan weer zo lees wat een ellende al die rotdrank

teweeg brengt, ben ik blij dat ik vandaag niet hoef te drinken...

vannacht na 12 uur is het weer vandaag, en aangezien ik vandaag

niet wil drinken (en niet durf ook trouwens) kan ik op die manier

de droge dagen aan elkaar rijgen.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jane, je hebt gelijk hoor, maar het is wel wat lastig om er nu mee bezig te zin terwijl ik me er slcht op kan concentreren. Ik weet wel zeker dat de kids erop vooruit gaan inmiddels. Er is stiekem toch heel veel in mezelf gebeurd sinds ik donderdag hier op het forum ben gekomen. Ik drink nog wel (vanmorgen nog niet hoor!), maar voel me er vervelend onder om dat hier te zeggen...

Het opvallende is dat ik er nu hoop in krijg dat het ook mij kan lukken om binnenkort te stoppen met de "vitamine Alcohol", terwijl ik me nu dus realiseer dat ik er eigenlijk tot nu toe totaal geen vertrouwen in had dat het me zou kunnen lukken... Maar jullie zijn een heel goed voorbeeld voor me, thanks allemaal :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Chris, goeie morgen meid,

Je schrijft het goed "ik zou het liefst een wodka pakken. Dat is nou precies waar jou lichaam en geest ook om vragen, dat is ontwennen. Geef er niet aan toe hé?

Misschien hebben de kids altijd aan je getrokken maar voel je, nu je nuchter bent, dit veel meer.

Waarom trekken ze aan je, wat willen ze nu? Misschien leuk om een spelletje te gaan doen met hun, of wat te gaan tekenen.

Dan ben je ook wat afgeleid en het is erg leuk om iets te doen met hun.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Nou, we zijn weer ziek, zwak en misselijk (fysiek, danwel mentaal), zo te lezen. Hier zit 'r nog zo één. Een onbestendg g'voel in de maag, sterretjes voor m'n ogen, 't daglicht geeft me ophthalmische pijnen, en... 'k zal jullie een verd're litanie b'sparen. Eerst maar ff een wand'lingetje maken (met zonnebril!). Wellicht knap 'k daar van op. En dan is 't alweer tijd voor de lunch; vermits 'k trek heb. Goed, g'noeg g'zeverd. Tot over een uurtje. Doei!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Chrissy sterkte en het komt heus hoor dat adb zijn.

Je vindt het al vervelend om het hier te schrijven dus ga maar na hoe dit forum inwerkt op je al dan niet gebruik.

Jongens, ik moet nu echt aan mijn kunstwerk verder anders wordt het niks op les woensdagavond. Vanmiddag komt mijn man dus dan ga ik weer opzitten en lief doen.

Ook al doe ik het mezelf aan door te zeggen dat het goed is dat hij komt, film kijken en eten - ik durf geen nee te zeggen, maar toch baal ik er wel een beetje van.

Er wordt niet over ons gesproken - en als dat al zo is gaat het in no-time over anderen, de politiek, zijn werk en weet ik wat. Dat schiet niet op.

Volgende week heb ik het in ieder geval heel erg druk met andere dingen, waarmee weet ik niet maar daar gaat het niet om.

Groetjes en tot later vandaag of vanavond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Bolletje,

Ja, ik weet dat dit die trek is die bij ontwennen hoort en ik geef er ook nog niet aan toe.. Ben gewend vanuit m'n ervaring met roken dat ik m'n energie verspil aan minderen... Maar ik heb me nu in ieder geval voorgenomen om de eerste wodka 2 uur langer uit te stellen dan normaal.

Klein stapje, maar voor mij is het al heel wat!

Ehm.. Niwi... hopen=doen ga ik wel in mee, dat is de hoop die ik nu dus wel heb dat ik ook over de drempel kan komen.

Maar vandaag al :huh:

Sorry, dat is een brug te ver nog, moet eerst wat meer indalen allemaal (klinkt vast zwak maar zo voelt het echt)!

Jane en Bolletje; de kids zijn echt anders nu, voelt niet alleen anders voor mij, weet ik zeker. Ik ga wel jullie raad opvolgen en dadelijk iets leuks met ze doen. Ik denk dat ze nu "echte" aandacht van me nodig hebben.

Jeannet; ik weet het, voel heel duidelijk dat het overal rommelt en wiebelt vanbinnen...

Jij heel veel suc6 met je man vanmiddag, ik ken je situatie verder niet, maar probeer voor jezelf op te komen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Chrissy zeg het maar gewoon eerlijk hier

lekker veilig en vitueel, wij zijn wel wat gewend hoor.

En voor jou is het belangrijk; eerst eerlijk naar jezelf en dan naar ons en

zo ben je aan het oefenen om het ook naar je partner te zijn. Je kinderen mag'je wel wat ontzien als ze nog jong zijn, maar ze hebben veel door hoor. Ook dat je nu je best doet

om ADB te worden, heus dat voelen ze. En vaak zijn kinderen van mensen die teveel drinken vroeg wijs. Kijk dat filmpje maar bij tips. Laat je konfronteren hier en durf het aan.

Niet alles je persoonlijk aantrekken, maar wel zoveel dat je in beweging blijft, want stilstand is vaak achteruitgang. Chrissy je kunt meer als je nu denkt meis!:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jane, ik voel me er lullig onder om te melden dat ik over ... ga drinken, of al iets gehad heb, omdat ik weet dat velen van jullie het er zo moeilijk mee hebben om het niet te doen... Voelt een beetje als een rotstreek waarmee ik het sommigen mss juist moeilijker maak, en dat is het laatste wat ik wil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Chrissy



Ehm.. Niwi... hopen=doen ga ik wel in mee, dat is de hoop die ik nu dus wel heb dat ik ook over de drempel kan komen.
Maar vandaag al :huh:
Sorry, dat is een brug te ver nog, moet eerst wat meer indalen allemaal (klinkt vast zwak maar zo voelt het echt)!



nou ja, je doet wat je zelf wilt natuurlijk,
maar ik zie eerlijk gezegd niet in waarom je
eerst nog wat moet afzien om tot die conclusie te komen...???
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje, goed idee! Heb net gelijk een alarm op m'n telefoon ingesteld, hoef ik er idd niet meer over na te denken en de tijd id gaten te houden! Thanks!

Niwi, ik kan me voorstellen dat je het niet begrijpt, maar ik weet dat ik nog niet stevig genoeg in m'n schoenen sta. Ik weet dat ik nog veel beter op een rij moet krijgen wat ik eigenlijk gedaan heb, waarom ik precies drink, welk effecten alcoholmisbruik op mezelf, m'n relatie en vooral m'n kids heeft etc etc

Ik wil niet dat ik het "te vroeg" probeer (ben er 99% zeker van dat ik de eerste 24 uur nog niet door zou komen) en dat ik daardoor weer een paar weken of maanden door drink voordat ik weer op dit punt ben. Ik ken mezelf wat betreft afkicken vrij goed inmiddels omdat ik al jaaaaaaren tegen m'n rookverslaving vecht, en ik neem aan dat het met alcohol niet veel anders zal zijn...

Ook moet ik dus nog de beslissing nemen of ik het roken tegelijk aan wil pakken (onder het mom van als het toch s* is, dan maar alles tegelijk...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okeee Bolletje, dat heb ik dus anders opgevat, ik heb hem gewoon gezet op de tijd dat ik van mezelf een wodka "mag" nemen...

Laat ik nu zo staan, maar ik zet dit in "m'n systeem" voor als ik stop, want het lijkt me wel een hele goede techniek!

Weet je wat ik me nu realiseer? Ik heb sinds gisteren eerlijk gezegd zin om met alcohol te stoppen, nooit eerder zo gevoeld! :D Wauw, goed teken lijkt me...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: bolletje
Made, ik heb een ledlamp gekocht en die helpt mij heel erg goed. die dingen zijn niet zo heel duur hoor, de mijne heb ik toen voor e30,-- gekocht.
Dat trillen heeft misschien te maken met de situatie waar je nu in zit, want dat geeft toch een hele hoop spanningen en die moeten er uit.
W.b. die doeken, ik zou liever triplex gebruiken omdat dat nooit krom trekt. Ik weet niet of dat met hardboard ook lukt.

quote>


Bolletje! Dank voor de tip.
Kijken of het lukt.

Ik heb zelf ook zo'n lamp, maar ik was het aan het versloffen, dus straks verplicht weer een kwartier om te beginnen ervoor zitten.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...