Spring naar bijdragen

Woensdag 25 januari 2012


Aicha

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 305
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi Change,

Sorry ik lees helemaal over jou heen.

Maar ik heb geen ervaring met niet drinken en afvallen.

Ben altijd een beetje opzelfde gewicht, wel of niet drinken

maakt dan niet uit.

Dronk ook lang niet elke dag, ben meer een "bing"drinker.

Gaat het trouwens goed met het stoppen met drinken??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha, ja, ben dol op draadjes...... En een beetje beweging is niet gek! Begin bij de vingers en eindig bij de benen.... of zoiets.... hik

Samen zijn we sterk idd! Vertelde mijn zus dat dit forum me veel steun gaf en dat vond ze ontroerend! Voor mensen die ons probleem niet kennen is het moeilijk inleven, ook al zouden ze dat willen. Begrijp dat wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat was het weer een rot woensdag, begon al meteen fout op mijn werk vanochtend, en vanmiddag weer, iedereen denkt maar over me heen te kunnen walsen, nog ff en ik sla d'r eentje neer :angry: vanavond ging dan wel weer goed, daarna even mijn nijd eruit gelopen in een avondwandeling, en ik moet zeggen, dat deed me wel even goed, heerlijke vrieslucht, heb ik altijd het idee van dat dat extra gezond is, maar de euforie die ik gister voelde, vanwege de duidelijkheid die ik had, was vandag ver te zoeken, want kreeg nog een gemeen smsje van hem, dus ben ook ff uitgevallen, wat is dat toch, moet iedereen gaby hebben, vandaag de dag? denk je het goed te doen, krijg je enkel gezeik :angry:

maar goed, niet gedronken, ook geen trek, wel heel boos, lichamelijk alweer beetje beter, en van plan, morgen een plan te maken, om mijn aanbouw weer zo goed als mogelijk in de oude staat te brengen, probleem in kleine stukjes hakken, zodat het te behappen is, en dan 1 voor 1 aanpakken, ik ben vastbesloten om hier niet aan onderdoor te gaan,

sorry als ik ergens tussenviel, niets bijgelezen, ga nu slapen,

welterusten Lieve Frummers, en sterkte voor hen die het nodig hebben, en onthoudt, drank lost niets op :lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is idd moeilijk inleven en begrijpen voor

mensen die dit probleem niet kennen.

Heb ook veel mensen in mn omgeving die het

niet snappen of die denken, is het nou alweer

mis gegaan???

En denken, dit komt echt niet meer goed.

Ben ook wel mensen kwijtgeraakt, best wel

veel eigenlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaby, morgen komt er weer een betere dag want dan ben je trots dat je geen trek had etc...... Dat is heel wat toch!!! Idd, in stukjes hakken en 1 voor 1 aanpakken, heb ik ook voor mezelf besloten. Soms wil je dat alles zomaar opgelost is, maar dat is teveel. Helemaal als je adb wilt worden. Dan is voor ons de trikker om minste of geringste gevaarlijk groot. Ik gun mezelf de tijd en schommel ook van de ene naar andere emotie.

Kreeg ook een sms, niet vervelend, maar dat deed me emotioneel weer veel en was van dankbaar naar boos en wou eerst reageren, maar niet gedaan. En later heel blij, want toen zag ik weer een bericht op FB en had ik mijn boze gevoelens er weer eens uit ge-sms-ed, dan had ik mezelf weer eens belachelijk gemaakt. Dus misschien toch nog weer tot 100 tellen en dat zal je vast iets goeds opleveren. Reageren is menselijk, maar niet altijjjd het beste.....

Slaap lekker! xx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar we staan toch steeds weer op

en gaan toch steeds weer door.

Wat we ook hebben verloren.

Werk, baan, huis, relatie...........

Wat zei Jopie daar ook alweer over??

Iets van dat wij met een drankprobleem

toch super sterk zijn.

Volgens mij klopt dat, want we houden vol

en beginnnen (tot dusver) steeds weer opnieuw.

Ik ben al 10 jaar bezig, maar ga het toch weer

proberen.

Ben weer op de goede weg, maar moet wel oppassen,

wil geen misstap meer.

En ja, dan ben ik ook heeel blij met het forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben nog niet gestopt

Zit in de aanloopfase

ik heb het in me zitten om altijd de hulpverleners voor te zijn...maw al het probleem oplossen voorat ik hen spreek..

Dit keer lukt het niet.

Zie nu dat het ook al veel later is dan ik dacht, dus moet gaan slapen

TRUSTE MENSJES HIER !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

idd we gaan ervoor.

Als ik lees wat mensen hier allemaal verloren hebben door de alcohol dan is het soms een woder dat je uberhaupt nog denkt aan stoppen.

Maar dat is nu juist zo knap vind ik. We doen het toch maar of in ieder geval proberen we het.

Ik kom uit een omgeving waarin best wel veel word gedronken. Ik ondervind hier nu heel weinig steun van. Ik heb het idee dat ze er niet mee willen worden geconfronteerd dat ze eigenlijk zelf ook niet ver verwijderd zijn van een verslaving.

Ze willen of durven geen contact met je te zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ook mensen kwijtgeraakt en mensen nu die je raar vinden of weet ik wat. Ik probeer niet naar achteren te kijken, dat maakt me verdrietig en ik wil deze strijd niet verliezen! Ik zie zoveel vrienden teveel drinken en de stap naar onze situatie is zo klein. Die mensen denken drinken wel in de hand te houden of kunnen zich beter staande houden met drank in de zin dat ze niet gaan sms-en, agressief worden doordat je eigenlijk gefrustreerd bent, maar zet ze een weekend lang achter een frisje in de kroeg, kijken of ze dan nog zo'n zin hebben.....

Wij zijn ook sterk, want ons probleem erkennen en hulp zoeken, daar is veel voor nodig. Alleen al de schaamte die je hebt om dat te doen.... waardoor je weer gaat drinken en kringetje weer rond is. Als vrienden afstand willen nemen, prima. Uiteindelijk ook best goed, omdat je dan echt even wordt gewezen op waar je staat, maar echte vrienden komen altijd weer terug! Of gaan zich inlezen zodat ze begrijpen dat je eigenlijk ziek bent.... of zoiets.

Gewoon niet opgeven en gaat het mis, weer opstaan en de draad oppakken. Ik hoop heel erg voor je dat het gaat lukken. Dit is voor mij 1e poging, dus ik snap dat het voor jou veel moeilijker is! En steun vragen, aan weet ik veel wat.... ik vraag het aan de engelen, je naam en geb. datum noemen en het helpt me!! (tip van lieve vriendin, die na mijn terugval zei, verwacht ook niet dat iets wat erin is geslopen zo is opgelost, vond ik erg fijn). Daarbij, stress proberen te vermijden volgens mij.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...