Spring naar bijdragen

Woensdag 25 januari 2012


Aicha

Aanbevolen berichten

Hi Bol,

Ja ik krijg weer een beetje rust in mijn hoofd. Ik had er vandaag al iets over geschreven. Mijn zusje moet allerlei scans ondergaan (o.a. hersenen) en dan pas over 14 dagen weer terug. Op dit moment willen/kunnen ze niets beginnen. Het zij zo.

Het is nu gelukkig geen trigger om te gaan drinken. Het verdriet om mijn vriendin blijft natuurlijk. Ik pak het gewone leven weer op. Fysieke pijn blijft natuurlijk vervelend,maar werk er zo goed mogelijk omheen.

Iemand die ik niet zo aardig vind, ontmoette ik op crematie van vriendin en ze wilde graag contact. Zette me best onder druk. Vandaag een beleefd briefje geschreven dat ik dat niet zie zitten. Geeft me een goed gevoel om mijn grenzen aan te geven, want daar ben ik niet zo sterk in.

Lytse.

typefout

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 305
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hallo Sowhat,

Dat is precies de reden dat ik hier niet de hele dag zit. Ik zit hier vooral wél op de momenten dat ik trek heb, of mijn hart wil luchten. Soms zie ik postings van andere mensen, die het moeilijk hebben, en dan is het fijn om hen een beetje te steunen. Daarnaast is er natuurlijk ook de reële wereld. Je hebt gelijk.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lytse verwerk het op jou manier lieverd je voelt zelf het beste aan wat je aan kunt en wat niet.

Ja en 14 dagen wachten is vervelend en die dagen gaan altijd langzaam als iets spannend is. Ik hoop echt op een goeie uitslag voor je zus.

Wel heel goed dat je ondanks de druk toch heel duidelijk gezegd hebt dat je het niet ziet zitten. Dat moet je enorm sterken hé?:heart::rose:

en natuurlijk is dat moeilijk, ik weet er alles van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sowhat, er kunnen ook momenten in het leven zijn zoals bij mij nu dat je een nieuwe start moet maken na net gestopt te zijn. Ik ben druk bezig met het vinden van nieuwe dingen in het echte leven na het vorige kwijt te zijn. Ik ben idd veel ingelogd en voel me daarom aangesproken.

Durf te stellen dat ik zonder al deze prachtige, verschillende mensen op dit forum allang weer naar de fles had gegrepen,

Ik meld me op het forum als ik het moeilijk heb en probeer soms anderen te helpen, al gaat dat me nog moeilijk af. Ik lees vooral veel mee en leer van de ervaringen van anderen.

Ik hoop dat er ook voor mij weer de tijd komt om hier minder te hoeven zijn, maar voorlopig heb ik liever deze dagbesteding dan de fles.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik verontschuldig me ook niet bolletje. Ik vind alleen dat er soms te snel word geoordeeld over mensen.

Over mensen die personen niet kennen en daar kan ik niet zo goed tegen. Kijk ik zal ook best weleens hier wat gezegd hebben wat mensen tegen de borst stuit, maar ik denk tel eerst tot 10 en denk even na in wat voor situatie iemand zit.

Als iemand net gestopt is met drinken of iets anders aan zijn lever heeft, hou daar dan even rekening mee. Ik heb het niet over jou nu hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond,

Ook ik heb de dag alcoholvrij doorgebracht.

Moet wel toegeven dat dat niet zo moeilijk was.

Was pas om half zeven thuis, kwart voor acht eten en dan koffie.

Geen tijd om te drinken dus.

Ook weer niet helemaal waar want "normaal" zou ik bij thuiskomst gelijk een pot bier voor de dorst en daarna wat wijntjes voor de smaak genomen hebben.

Heb daar eigenlijk geeneens zin in, als dat nou eens zo kan blijven...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: borretje
Quote; je ergerde je afgelopen week aan de postings van zij die langer droog staan

Lieve mensen.
Ik ben hier de hele dag van slag door geweest.
Ik kon en kan maar niet begrijpen dit..nu nog steeds niet.
Laat ik het bij mij houden maar ik respecteer "zij die al langer droogstaan" juist.
Voor mij zijn "deze" mensen mijn voorbeeld en ik hoop in hun voetsporen te mogen treden. Nu heb ik ook de ervaring dat "deze" mensen juist helpend willen zijn.
Laten we asjebliefd dat in dankbaarheid aannemen.
"Zij" gingen ons voor en willen ons helpen en ondersteunen.
Maar "zij' zijn ook nog steeds alcie"s.
Zal ook altijd, net als mij, zo blijven.
En voor iedere alcoholist(e) is niet drinken nummer 1.
Voor een minderaar is dat minderen.
Voor een stoppert kan het van levensbelang zijn.
Maar ik wil dus allesbehalve onderscheidt maken juist, dit behoort ons te verbroederen.
En niet hoe lang of wanneer of hoe vaak we terug gevallen zijn nog droog staan.

Gewoon samen:heart:quote>



*
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond mensen,

'k heb vandaag de sociaal medewerker op b'zoek g'had. Een aantal afspraken g'maakt. Voor een week moet 'k daag'lijks 10 km fietsen. Een beetje conditie opbouwen. Daag'lijks één stuks fruit ('k eet heel weinig fruit; niet goed, 'k weet 't). 'k heb twee appels, twee bananen en een peer g'kocht vandaag. Dus 'k heb voldoende voor vijf dagen. 'k moet twee keer per week een kruisbloemige groente eten. Éénmaal bloemkool, éénmaal broccoli dus. Dat is 't voorlopig. Langzaam maar zeker kom 'k er wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...