Spring naar bijdragen

Vrijdag 3 februari


Yvonne

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 238
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by: jeannet
Klop klop... goeienavond samen!

Spud, mooi verwoord! En zeker mooi dat je een manier hebt gevonden om het je niet persoonlijk aan te trekken. Weet niet wat voor werk je doet, maar in zijn algemeenheid: het heeft ook niets met jouw persoon te maken maar is werkgerelateerd. Mocht je moeten vertrekken dan ligt het niet aan jou en dan zal er inderdaad wel iets anders op je pad komen.
Als je de tijd die het duurt als je eventuee thuis komt te zitten financieel maar te behappen is. De UWV raderen draaien niet te hard begrijp ik.
Maar toch, heel knap en mooi:present:

Gewoonerik: mooi dat je de dag droog bent doorgekomen. Thuiskomen in een leeg huis is niet altijd leuk maar het is aan jou om het te vullen. Zet koffie of thee, een muziekje aan, kaarsen, maak het wat gezelliger voor jezelf - indien mogelijk.quote>


Leuk jou reactie! :D
Ik werk in een fabriek daar gebruiken ze de methode dat als je niet dezelfde manier hanteerd als zij die er langer werken, ze je de eerste weken echt het gevoel geven alsof je dom bent. :) Voor mij is dat in princiepe geen goede werkomgeving omdat ik zowiezo een lage dunk van mezelf heb. Ik zeg wel heel vaak dat is iemand anders mening maar ik kies mijn eigen weg. Maar blijkbaar is het me nu echt gelukt om er naar te handelen, ipv het jezelf bemoedigend toepraten. Die dames voelen zich buiten gesloten in de groep, terwijl ik zoiets heb, ik moet 8 uur met je samenwerken of je het nu leuk vind of niet.
Heerlijk die zelfzekerheid te voelen want ik ben echt niet speciaal. Enkel da ik rot nieuws heel mooi kan maken. :D
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trouwens, Spud, iedereen is op een bepaalde

manier speciaal hoor.

Ik zit een beetje in dezelfde situatie. Heb een klusje gedaan

op uitzendbasis. Dat ging heel goed. Heb de vaste krachten

uitgelegd hoe en wat ik deed en nu is het klaar.

Ik heb het natuurlijk niet helemaal goed uitgelegd, dus hoop

ik dat ze me nog eens vragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeieavond

Net een lang gesprek met mijn vader gehad ( ex alci 8 maanden droog)

Hem mijn drankgebruik opgebiecht, voelt goed.

Hij raadt me aan om mezelf op te laten nemen omdat ik met ambulante zorg er niet uit kom..ik vind dit vrij heftig klinken..maar wellicht is het ook verstandig.

Hoe ik dit aan mijn werk moet verkopen weet ik niet... Vaders beweert dat ze daar juist respect voor hebben..

"hoi, ik ben alcoholist, en kom effe niet werken"

Lijkt me stug

Moet .."moet" mezelf morgen droogmelden bij mijn pa

hoe je in een verknipt gezin toch nog wat aan elkaar kunt hebben..

,,Change

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spud, mooi zoals je dit ervaart nu :present:

Erik, in een leeg huis komen is niet altijd leuk

het blijft ook zo als je erbij zou gaan drinken

de situatie wordt er niet anders door

en hoe goed je jongens voor ogen...wat zullen ze straks trots op je zijn!

Jaap morgen 40 :musicnote:

als morgen de cv het nog niet doet

moeten jullie je gewoon maar aan elkaar opwarmen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Change, misschien niet eens zo'n gek idee van je vader

en je weet maar nooit hoe positief ze op je werk kunnen reageren

wie weet sta je er wel verbaasd van...

en als je op deze manier wat nader tot je familie kan komen

dan heeft het stoppen dus nog een extra voordeel erbij voor je

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Change,

Is idd lastig. Maar ik denk dat je voor jezelf goed moet nadenken wat je wilt.

Je zegt zelf dat misschien ambulante hulp niet genoeg is.

Als dat niet genoeg uitzicht op resultaat biedt, dan is een opname toch beter.

Kan me voorstellen dat dit lastig is ivm werk. Maar als je blijft drinken zal dit ook niet meer goed gaan.

Het belangrijkste is nu voor je dat je van je verslaving af komt. Dan kun je je leven weer opbouwen. Nu blijft het kwakkelen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Sha, ik heb jouw ook gemist hoor.

Ik heb het erg naar mijn zin gehad. Bijna alleen maar zon. Wel

heel koud. En elke ochtend taart en poffertjes bij het ontbijt. En

dan maar weer wandelen om het een beetje goed te maken. En

voor de lol.

En nu ga ik naar mijn bed. En daar is het nog kouder in de slaap-

kamer. Die radiator wordt helemaal niet meer warm en is dus

vijf dagen uit geweest.

Een dekentje extra erbij pakken maar. Ik wel eens in een nog kouder

huis gewoond. Toen lag er een laagje ijs in de douchebak.

Welterusten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

..Suiker..

Je zegt het...het blijft kwakkelen

2 a 3 dagen niet drinken..2 dagen gecontroleerd....en dan klemzuipen..

Ik zit in een wajong..uitkering. Op..Zo lang ik deze heb..kan ik het nog veroorloven behandelingen te ondergaan zonder dat ik inkomstloos raak.. Alles wat ik nu werk is aanvulling.

Al verdien je in een wajong meer door niet te werken.

Ik moet nu voor mezelf kiezen..als een opname dat is..wil ik dat doen.

Waar mijn kat heen moet weet ik nog niet.

Best confronterend... er achter komen dat ik..het "zover" geschopt heb.. Klingel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jaap, fijn dat je het leuk hebt gehad

en kruip vannacht dan maar dicht tegen je meisje aan

lekker warm...

en als je nu nog even 7 minuten had gewacht....

dan was het officieel maar alvast van mij:

een hele fijne verjaardag en een goed nieuw levensjaar gewenst :heart::present::sun::D:heart::present::sun::D:heart::present::sun::D:heart::present::sun::D:heart::present::sun::D:heart::present::sun::D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn vader kon vrij rap worden opgenomen.. Maar hij had ook hart/suiker/ suicide ineen...weet niet of dat meetelt..

En ik heb een drill sergeant ex militair broer.. met eeen grote bek en kennissen in de zorg.. wie weet dat dat heeft geholpen..

"als hij dood gaat reken ik het jullie aan"

pff..mijn broer wil ik dus niks vertellen over alles van dit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan natuurlijk niet goed over jij oordelen omdat ik je niet ken, maar als ik je zo lees kom jer er zelf niet uit.'

Ook gezien je inkomen uit de Wajong zou ik zo snel mogelijk proberen om van de verslaving af te komen door een opname. Hiervoor krijg je altijd wel een intake gesprek om te kijken of dit voor jou geschikt is. Maar dat is afwachten.

Kan me voorstellen dat het ook best een eng idee is opgenomen worden. Het is een hele stap. Ik kan je niet vertellen hoe het is om in een verslavingskliniek opgenomen te zijn. Heb alleen ervaring met opname in psychiaterie voor mijn fobieen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

haha, fobieën

Niet grappig

iK heb er zelf zoveel en kan daardoor niet normaal functioneren..zelf 1,5 jaar therapie heeft niet geholpen..en pshiegs ala 20 euro 5x per jaar schieten ook niet op.

heb trein angst..valvrees..hoogtevrees.."intrussies" dat ik mezelf of anderen iets aan doe, en daarnaast alcohol

Link naar opmerking
Deel via andere websites

IK heb ook alleen maar ervaring met verslavingzorg. Wilde eerst graag in crisisopvang toen ik nog niet was gestopt. Maar dat duurde paar weken. Kon toen kiezen of blijven drinken tot er plek was of direkt stoppen. Denk ik moet stoppen anders ga ik dood, dus ben gestopt/

Na 2 weken een intake gehad. Veel formulieren invullen, praten en een test doen en toen kwam eruit dat ik niet in aanmerking kwam voor opname. Kwam dus neer op ambulante zorg. Vond het toen wel jammer, maar ben er nu blij mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...