Spring naar bijdragen

Goeie morgen


Esperanza

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 160
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nog net een goedemorgen aan alle laterkomers!

Hier staat net de pan met spliterwten op.

Dus het word ouderwetse snert vanavond.

Ik moet nog wel even om de rest van de ingrediƫnten......

Ik vraag of mn partner me vanmiddag even wil rijden naar de appie, zelf durf ik dat niet.

Wat een bangerik ben ik he? :$

Maar dan zorg ik dat ik wel alles in huis heb voor een paar dagen.

Hier word nl. niet gestrooid.

Ik weet niet eens of ik de dijk wel opkom, zo glad hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede middag allemaal,

ook hier wordt er niet gestrooid dus ploeteren geblazen!

Ma is sinds gisteren dus thuis, nu afwachten of alles loopt zoals het zou moeten lopen.

Maar ben wel blij dat ik nu met dit weer niet elke dag meer naar het ziekenhuis moet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toine,

Balen jongen. Morgen is het een stuk beter. Hou je daar maar aan vast. Jammer dat Fleur je geen adviezen kan geven over vloeibaar eten.

Mijn man moest 7 dagen vloeibaar eten en ik heb bloemkoolcrĆØmesoep gemaakt met wat zalm erdoor. Spontaan ontstaan met restjes. Was toch lekker!

Sterkte,

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Veel in- en uitvliegers hier vandaag.

@ Jaap: van harte jonge (k)rekel :moon::musicnote::sun::present::moon:

@ Ans: fijn dat je zo goed gaat

@ Sasha: ik heb je weer gemist. Lekker spelen in de sneeuw met de honden. Mijn Friese Staby leek altijd vuil in de witte sneeuw. Ze kon er erg van genieten. Had wel altijd klontjes sneeuw in de haren onder haar poten, hoe kort ik die haren ook altijd knipte.

Voor de DAGPACTmensen:

AlbertRemmo

Tine en wie was nu ook alweer de andere

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat zijn wij behulpzaam hĆØ!:D

Sofie en Myriam gaan ook goed. Pluim op jullie hoed. Moest nog als emoticon erbij komen, wat mij betreft!

Voor Madelief: ik hoop dat de katjes terugkomen. Het blijft natuurlijk spannend. Ze weten waar het dekentje en het voer zijn, dus als ze kunnen komen ze!

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ans, je gaat goed zo te lezen, fijn joh :present:

Sofie, fijn dat je niet zo'n last meer hebt van ontwenningsverschijnselen en ga zo door!

Erik, als je mee wilt doen aan het dagpact kun je ook de laatste opzoeken op de draad en via quote je eigen naam erbij zetten. Dit voor geval je dat nog niet wist.

En voor de rest uiteraard ook even een :present:je

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie voor de slingers en de felicitaties.

Wat weer een lekker weertje. Ik houd er wel van.

Zo, en u begint mijn leven dus. Geen grappen en

grollen meer.

Geld verdienen en macht uitvoeren is waar het de

komende 20 jaar over moet gaan. Ik krijg er al zin

in.

Maar vandaag mag ik nog even buiten spelen. Om

het af te leren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: change
Hebben mensen hier ervaring met een opname,,

O ja, ik zou eigenlijk graag weten hoe het is..maar misschien moet ik het zelf ervarenquote>


Hoi Change,

Ik las je bericht van gisteren en dacht ik quote het maar even hier wellicht dat je iets aan mijn schrijven hebt.
Ik heb ervaring met een opname, alhoewel dat niet specifiek voor drankgebruik was.
Ik heb 15 maanden in een borderline kliniek gezeten, waar drank ook wel een onderwerp was.

Ik ben me ervan bewust dat iedereen alles op zijn eigen manier ervaart, maar jij vraagt om ervaringen en die wil ik best met je delen.
Alhoewel ik er gevoelsmatig met meer problemen uitkwam, heb ik er wel een super tijd gehad. Los van de maatschappij en zijn maffe ongeschreven regeltjes, kon ik even de beest uithangen en veilig mijn eigen grenzen aftasten. Lekker tegen regels aanschoppen zonder dat daar al teveel consequenties aan verbonden werden. Verhalen van lotgenoten horen, hun twijfels en problemen en beseffen dat je blijkbaar niet de enige bent die tegen zulke zaken aanloopt en problemen mee heeft.
Wat me wel tegen stond aan die opname is dat de hulpverleners een bepaalde methode hanteerde die blijkbaar voor onze doelgroep geschreven was zonder er rekening mee te houden dat elk individu dingen alles op zijn of haar eigen manier ervaart. Voor de 1 werkt een bepaalde manier van aanpak nu eenmaal beter als voor de ander. Maar daar werd voor mijn gevoel niet altijd rekening mee gehouden, je werd over 1 kam geschoren zeg maar. Daar heb ik wel moeite meegehad en heb ik me tegen verzet, dus daarom zeg ik ook dat ik er met meer problemen uit kwam dan ik in eerste instantie kwam.
Stom voorbeeldje, volgens de therapie was het een noodzaak dat je 3x per dag at. Nou was ik nooit een ontbijter, maar daar werd zo de nadruk opgelegd dat je dat moest, dat ik nu moeite met eten heb als mensen er specifiek op letten.
En in mijn geval doet men dat, omdat ik behoorlijk mager ben en ongelofelijk veel kan eten als het lekker is. Juist die verbazing van de ander en de focus erop, zorgt er vaak voor, dat ik bij mezelf denk, ik eet maar gewoon thuis in alle rust zonder dat iemand zich moeit.
Maar die therapie ondanks de toename van problemen, heeft me ook een basis meegegeven waarvan ik tot op de dag van vandaag profeit van heb. Die therapie heeft er niet zo zeer voor gezorgd dat ik van mijn problemen afkwam, maar heeft me wel geholpen om inzicht te krijgen in hoe ik mijn eigen koers wil varen. En wat wel bij mij past en wat niet. Daardoor heb ik al heel wat probleemtjes van mezelf aan weten te pakken en sta ik nu super positief in het leven. En merk ik dat ik elke dag nog groei.

Maar beste Change, dit is mijn verhaal en die is redelijk positief. Ik ken ook het verhaal van een vriendin van mij die het helaas niet gehaald heeft.
Was een double troubelaar, psychische problemen en drank en pillen verslaving. Toen, ik weet niet hoe het nu zit, maar was de hulpverlening daar net mee bezig om een programma voor op te zetten. Want hoe kan je iemand helpen, die of niet drinkt en alle psychische problemen naar boven komen of je helpt iemand aan de psychische problemen maar is meer dan de helft van de tijd verdoofd. Die vriendin van mij ging, kliniek in en uit. Dan stopte ze volledig met drinken, maar ging ze door haar psychische problemen dysociƫren, waardoor de ontwennings kliniek geen raad met haar wist. Of ze ging in therapie voor haar psyche maar had drank en pillen nodig om het enigzins te kunnen handelen. Ze wilde echt aan haarzelf werken, maar uiteindelijk was ze het ook spuugzat, om er elke x voor de volle 100% tegenaan te gaan om dan vervolgens te horen te krijgen dat ze zo complex in elkaar zat, dat de hulpverlening niet wist hoe ze haar konden helpen. En dus maar weer wegstuurde.
Kan me het heel goed voorstellen dat je dan uiteindelijk je motivatie en vertrouwen verliest en zelf maar een oplossing zoekt.
Ooit heb ik het de hulpverlening wel kwalijk genomen, maar inmiddels ben ik zover dat ik ook zie dat ze nog niet zo ver waren in hun ontwikkeling.

En dat brengt me terug naar mijn eigen verhaal, ik ben een eigenwijs ding dus heb altijd overal alles uitgehaald waarvan ik vond dat dat van toepassing was op mij. Ik heb mezelf vroeg aangeleerd, dat hulpverleners ook maar mensen zijn en dus inschattingsfouten kunnen maken. Dus ookal zeggen ze, "je staat je therapie in de weg als je dat niet doet", over het algemeen weet jij nog altijd het beste wat goed voor je is. En ja daar maak je ook inschattingsfouten in natuurlijk.
Mijn boodschap is, neem niet zonder pardon aan wat anderen zeggen, volg ook je eigen gevoel. En ookal spoort dat niet met de rest, dat wil nog niet zeggen dat het fout is. Dat merk je pas als je het ervaard.

Nou, lang verhaal waar de meeste een hekel aan hebben. :D
Maar dat is allang geen zorg meer van mij. ;)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bah, heb nu een dip. Zie iedereen buiten plezier hebben en ik zit hier maar in mijn eentje. De hond al tig keer uitgelaten. Voel me alleen. Niemand om te spreken, nergens om heen te gaan. Dit zijn voor mij de gevaarlijke momenten waarop ik wil gaan drinken. Maar dat gaat me vandaag niet gebeuren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel goed man! Dat zullen ook voor mij momenten worden die moeilijk gaan zijn. Ik ben ook erg op me zelf en juist dan wil je die eenzaamheid opvullen. Momenteel drink ik nog, maar na de opname zal het ook voor mij moeilijk worden in dergelijke situaties.

Heel veel sterkte gewenst!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Tellurian. Jij ook alvast sterkte met de opname en de periode er na. Lijkt me wel een grote stap, een opname. Goed dat je dat aan durft!

Ik ben ook vaak alleen en voel me dan eenzaam. Wat ik wel weet is dat drank er juist voor zorgt dat ik niks anders onderneem om iets aan het eigenlijke probleem, de eenzaamheid, te doen. Maar ja, weten is 1 ding, doen een 2e en daarin zit voor mij het probleem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...