Spring naar bijdragen

Dinsdag 22 november 2011

Diesel

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 245
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemiddag allen!!

Ben ik na dagen lezen eindelijk bij: klopt de datum niet!!

Maar gelukkig waren er wat korte draadjes, dus dat schoot lekker op.

Donderdag kan Travel hier weer terugkomen, als ze dat nog wil, tenminste.

Het is wel een tumultueuze tijd geweest op het forum. Het lijkt erop dat de goede sfeer nu weer gekeerd is. Laten we het hopen.

Bij de "nieuwelingen" zie ik ook positieve aanwinsten. Er zijn mensen bij die zo te lezen ook al langer de strijd aangaan en dus wat te melden hebben als ervaringsdeskundigen. En nieuwe bezems vegen schoon. Andere gezichtspunten lijken me van harte welkom en helpend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb drie paar laarzen gekocht :D

Voor maar 40 euro!

Maar desondanks heb ik nog steeds trek in dat peukje.

Ken je het gevoel iets te zoeken dat het gevoel dat nicotine of alcohol je geeft te vervangen?

Stop maar, het is er niet. Als dat zo zou zijn zouden we aan dat andere verslaafd zijn.

Alles is gezond...met mate.

Ook shoppen :angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is tegen mijn principe omn te reageren op berichten die mij niet echt aan gaan, maar kan het nu niet laten.

Fleur jij hebt recht op je mening en die respecteer ik. Ik vind het heel goed dat je deze hier kwijt wil.

Ik kan me hier niet in vinden. Ik heb de afgelopen tijd Borretje aardig goed leren kennen en denk bijna zeker te weten dat ze er alles voor doet om haar zoon weer meer te kunnen zien. Ik weet dat het heel erg moeilijk voor haar is en voor haar strijd heb ik diepe bewondering.

Fleur ik blijf je graag lezen hoor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fleurtje

Niet te geloven, ik dacht vandaag precies hetzelfde, n.l. dat er iets zou moeten bestaan wat de combinatie alc. + nic. verenigde en dat dat dan een mooie oplossing voor mij en nog een paar zou zijn.

Onzin natuurlijk, maar ik dacht het wel. En jij schrijft het ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even nieuws kijken en dan kom ik later nog terug om nu eindelijk eens te vertellen over mijn uitstapje naar Egypte.

Lijkt me nu toch wel te kunnen nu het stof is neergedaald.

En nu niet weer beginnen.

Er zijn hier mensen die de geschiedenis van iemand kennen en mensen die dat niet hebben meegemaakt. Dus ga daarover dan ook geen discussies aan. PLEASE!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Suikertje nou weet ik niet of ik mag reageren omdat je zei dat je er nog op terug wil komen, maar ik kan me voorstellen dat die opmerking je diep geraakt hebt. Iki hoop dat je die drie weken een beetje redelijk door gaat komen joh.:heart:

Ik zat me net te bedenken, volgens mij heb ik vroeger Kefir ingevroren dus moet ik dat eens even op gaan zoeken.

Weet wel dat het het bloed zuivert, dus misschien is het ook heel goed als mensen stoppen met drinken, om het lichaam goed te ontgiften, en zich daardoor gauw prettiger te voelen.:light:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje tuurlijk mag je reageren.

Ik neem alleen mezelf even in bescherming door nu er niet teveel op in te gaan, omdat ik anders niet de goede dingen zeg nu. Ik ben er nog te emotioneel onder. En ik wil mensen niet kwetsen of pijn doen op dit moment. Het is een openbaar forum en iedereen kan dit meelezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Spud wat een fijn bericht over Tijger dat hij nu eindelijk z'n plekkie gevonden heeft, en bovendien nog een hele fijne vriend is. Dat doet je goed hé?

En Oldie al zo oud, wat moet je dat een goed gevoel geven ook al voel je af en toe dat de leeftijd parten gaat spelen.

Artrose is heel pijnlijk, ik ben nu bezig om verwarmingskussentjes te sjarteren. dit voor onze kleinste ukkies en dieren die vanwege een operatie o.d. warm gehouden moeten worden.

Heb jij niet zo'n kussentje? Het zal de pijn van haar misschien een stukje verlichten denk ik. ja en toch proberen om ze veel te laten bewegen maar dat zal je ongetwijfeld al gedaan hebben

Truffeltjes kunnen best wel wat hebben hoor maar heel fijn dat ze nu ook die aandacht krijgt die ze nodig heeft.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey mensen! Dag twee en nou al beetje stressen :S

Ik naar de Appie voor rookwaar en vleesjus. Meteen maar een sixpack spa gekocht, en succesvol de schappen alcoholhoudende dranken gepasseerd, om vervolgens thuis te komen met een sixpack baviania 0,0% rosé (Amstel Malt, wat ik lekkerder vind als alternatief, was uitverkocht helaas.)

Met gepaste trots naar huis omdat het nog maar het prille begin is van mijn stoppoging. Krijg ik commentaar van mijn vrouw, dat ook alcoholvrij bier de neiging naar "echte" drank in leven houdt.

Ik haar uitgelegd dat ik niet wil stoppen met drinken omdat ik het vies vind, maar omdat ik van alle nare gevolgen af wil zijn. Maar het wou er niet echt in bij haar.

Dus in plaats van mijn "beloninkje" voor na het werk, ipv 0,0% maar een flesje water gedronken bij het eten.

Nu ben ik bang dat ik weer commentaar krijg strax als ik toch een flesje AV open trek.

Ik ben gewoon geen grote frisdrank fan, en van de hele avond koffie of thee word ik ook niet vrolijker.

Ik heb het idee dat als ik AV drink, ik mezelf een beetje voor de gek hou, en zo de "zucht" wat temper, of denken jullie dat mijn vrouw gelijk kan hebben?

Ik zag trouwens dat een aantal mensen hier ook nog maar vrij recentelijk gestopt zijn. Wie van jullie probeerd dit ook cold-turkey?

DMW

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Suikertje
Ik heb de afgelopen tijd Borretje aardig goed leren kennen
quote>

Suikertje soms leer je hier mensen kennen althans een gedeelte. Soms kunnen mensen erg open zijn, maar het kan ook zijn dat mensen proberen om goed over te komen. Dan ken je ze niet, dan zie je alleen dat gedeelte wat mensen willen laten zien. ;)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fleurtje, er moet me toch iets van het hart.

Je lijkt wel geobsedeerd door Borretje.

Ze kan nog geen scheet laten of je levert commentaar.

Ook lees ik steken onder water en opmerkingen als: oh Boring, zo gauw ze maar iets schrijft.

Ik vind het niet sfeerbevorderend voor het forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ spike

Ik zal zowiezo eraan moeten werken dat ik moet proberen om niet chagrijnig te worden om de kleinste dingen.

Weet niet of iemand hier het boek van Alan Carr over stoppen met roken heeft gelezen?

Ik wel, en dat is echt een super goed boek. Dat staat vol zinnige dingen over stoppen met roken (je zou ook "alcohol" en "drank" in kunnen vullen waar "nicotine" en "sigaret" staat geschreven)

Moet er wel eerlijk bij bekennen dat ik na 2 weken weer rookte (Stress!!! rotsmoesje). Stress zal er ook zijn als je niet rookt/drinkt wordt o.a. geschreven, en daar heeft de schrijver een heel goed punt m.i.

Maar heb dus zwaar op de planning staan om dat boek binnenkort weer eens te lezen, en maar meteen met roken te stoppen ook.

Als we toch bezig zijn he hahaha, maar eerst maar eens ADB worden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom DMW.

Tja, partners van alci's hebben vaak erg veel mee gemaakt en zijn heel wantrouwig, en dat is ook normaal. Het kan zijn dat dat wantrouwen gauw weg is maar het kan ook nog jaren gaat duren. Dat ligt aan de persoon zelf.

Tja en omdat men niet weet wat een alc. verslaving inhoud, gaat men zelf een hele hoop invullen. Maar er zijn veel drankjes die ook erg lekker zijn en die helemaal niet doen denken aan alc. Misschien eens daar naar zoeken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vader van mijn vrouw verwerkt zelf 3 bakken per week, schoonzus haar ex-vriend luste hem ook net iets te graag... helaas voor haar, maar mijn vrouw heeft dus genoeg ervaring in de omgang met alco's.

Zoals ik al zei, het gaat me op dit moment niet om de alc. Die wil ik niet meer!

Maar ik wil wel gewoon kunnen drinken wat ik zelf lekker vind, zonder commentaar, als het maar AV is.

Crodino vind ik dan weer niet te nassen, maar dat is wel een goed voorbeeld van een alcoholvrije drank die qua smaak de beleving hetzelfde houd.

Wel de lusten maar niet de lasten dus, of zie ik dat verkeerd en heeft mijn vrouw ergens een punt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: danmaarwater
Vader van mijn vrouw verwerkt zelf 3 bakken per week, schoonzus haar ex-vriend luste hem ook net iets te graag... helaas voor haar, maar mijn vrouw heeft dus genoeg ervaring in de omgang met alco's.
Zoals ik al zei, het gaat me op dit moment niet om de alc. Die wil ik niet meer!
quote>

Maar DMW dat is het nu juist. Ze heeft al een hele hoop ellende meegemaakt met alci's en dat kan ze niet zo maar los laten, dat heeft tijd nodig. Het vertrouwen moet weer terug komen bij haar. Ja en of jij nu wel of geen A.V. bier gaat drinken is helemaal aan jou. Maar die angst die zij heeft daar zal ze overheen moeten groeien, daar zal ze aan moeten gaan werken. En dat kan alleen als ze bewijzen gaat zien.
Overigens crodino vind ik heerlijk. :)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...