Soothe Geplaatst 23 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2012 Eric hoi, Niet zo pessimistisch hoor. Mag ik hier zijn!! Als je moeite met het forum hebt of je vindt het hier niet, waarom probeer je ook de AA niet. Misschien schiet het hier iets te kort voor je. En we waren er geen van allen direct. De aanhouder wint. Een aantal veldslagen verliezen en toch de oorlog winnen, dat is ook triomferen, Niet opgeven kerel. Groet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 23 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2012 Gewoon Erik, Tuurlijk mag je hier zijn, iedereen, nou ja bijna iedereen, struikelt. Ik ben hier nu al iets meer dan 2 jaar aan het struikelen en vallen. En nu pas heb ik het idee dat het me echt gaat lukken. Dat idee heb ik vaker gehad, maar nu, eindelijk na 2 jaren, voelt het echt goed. Dat gaat jou ook lukken. Gewoon morgen terug komen, daar hoef je geen lef voor te hebben, we zijn onder mekaar man, kom op! Sterkte en zie je morgen, Harry Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 23 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2012 Erik je moet blijven kerel, je hebt net zo veel recht om hier te zijn als ieder ander. Er zijn hier maar heel weingi mensen waarbij het de eerste keer lukt om droog te blijven. Dus kom in ieder geval terug morgen en praat over hoe je je voelt. Niemand kan hier met een vinger wijzen naar je, alleen jijzelf. Hoeveel mensen zijn hier niet die vaak gevallen zijn, en waarbij het nu wel lukt om adb. te zijn. Iemand heeft hier een heel mooi onderschrift: het is niet erg om te vallen, als je maar altijd weer opstaat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 23 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2012 Ik weet het Spike dat heb je met zo 'n naam. En iemand toewensen zich te voelen zoals Teveel zich voelt is op dit moment een goede wens, Teveel voelt zich namelijk prima Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GewoonErik Geplaatst 23 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2012 Hey Spike, ben er nog/weer/whatever... ...het doet gewoon pijn....het niet leven...dat is wat ik nu al een paar jaar doe: niet leven....ik ben er wel, maar that's it Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 23 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2012 Sorry Spike, Was niet de bedoeling dat positivoberichtje van mij na jouw berichtje dat je een emotionele klap hebt gehad en het moeilijk hebt. Hoop dat je je snel weer beter voelt en wens je alle mogelijke sterkte Harry Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 23 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2012 Har. heb jij het voorjaar dan al in je bolletje dat je je zo goed voelt? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 23 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2012 Eric, Misschien ga je meer leven als de drank weg is. Ik leefde ook niet. Mijn leven draaide om drinken, verder was er weinig. Leeg, opgebrand, hopeloos en waardeloos. Nu ook niet dagelijks een feest. Gewoon het leven van een braaf burger. En ook veel te mopperen, zo af en toe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 23 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2012 Even een hapje maken. Houd je goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 23 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2012 Dat ook Bolletje, ik kijk uit naar het voorjaar. Aan de andere kant vind ik, in tegenstelling tot W, de winter ook niet verkeerd, in elk geval gezellig. Ik houd gewoon van de wisseling van de seizoenen. Bij dat voorjaarsgevoel komt dat ik in bijna alles plezier heb en eigenlijk alles in mijn hele leventje best wel meezit. Mijn enige probleem is dat ik om een of andere onduidelijke reden niet met drank om kan gaan. Wat dat betreft voel ik nogal eens schaamte hier, als ik bijvoorbeeld Erik lees met zijn opmerking ".het doet gewoon pijn....het niet leven...dat is wat ik nu al een paar jaar doe: niet leven....ik ben er wel, maar that's it" Dan denk ik god, wat allemachtig vreselijk lijkt me dat, waar heeft hij dat aan verdient en andersom waar heb ik al die mazzel aan verdient. Het maakt me dan wel een beetje triestig dat ik niet kan helpen, dat ik niet alle mensen gelukkig en blij kan toveren... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GewoonErik Geplaatst 23 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2012 Hey allemaal...Spike, Soothe, Bolletje, Teveel.... Het niet leven zit voor mij in de vermijding...ik ben bang voor heel veel dingen, en dus ga ik ze niet aan. En op een moment denk ik: misschien is alcohol mijn probleem...en ja dat is een deel van het probleem. Dus stop ik met drinken. Maar door niet te drinken los ik het probleem niet op. Dus wat gebeurt er? Ik drink een tijdje niet en kom dan tot de conclusie dat ik nog steeds niet gelukkig ben....probleem niet opgelost, dus waarom dan niet drinken...zoiets. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GewoonErik Geplaatst 23 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2012 Pfff Spike...je houdt me nu een spiegel voor....inderdaad je zo voelen en jezelf zo dwarszitten dat er geen positivo tegenop kan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 23 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2012 Erik, Ik zou als leek op dit gebied er eigenlijk het zwijgen toe moeten doen, maar... Ik zie wel logica in wat je net schrijft, de oplossing die je voor je probleem gekozen hebt werkt niet dus je hoeft die oplossing niet meer toe te passen... Maar zou het niet zijn: die oplossing werkt nog niet, dat je het wat meer tijd moet gunnen? Ik hoop echt dat je snel omhoog weet te klauteren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 23 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2012 Erik maar als je stopt met drinken komt het geluk niet aanwaaien, daar moet je, zeker in het begin, veel voor doen. Je er toe zetten om dingen te gaan ondernemen, mensen te ontmoeten, hobby's oppakken enz. Jezelf dwingen om actie te ondernemen. Als we stoppen met drinken vallen we vaak in een heel groot gat, en er komen een hele hoop onverwerkte gevoelens weer naar boven. Tja en dat valt om den duvel niet mee maar je moet er door heen. het leven is niet altijd een lolletje, maar ik heb het wel ervaren als eerlijk. Eerlijk voelen. Maar we moeten dat zwarte gat opvullen, anders wordt het saai en ga je je vervelend. Een hele grote trigger voor verslaafden. Velen van ons klagen ook vaak over die verveling, sombere gevoelens omdat we tot niets in staat zijn. En daar word je ontzettend moe van. Wat doe jij zoal de hele dag? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GewoonErik Geplaatst 23 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2012 Mijn gevoel van falen....ik heb heel lang in (deeltijd) GGZ therapie gezeten. En nu blijkbaar zonder resultaat. Dus @Spike huisarts klinkt als een gepasseerd station dat ik al heb verprutst. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GewoonErik Geplaatst 23 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2012 @Bolletje....ik doe niet zoveel op een dag....behalve mezelf waardeloos te voelen....dus ik doe de dingen die nodig zijn en verder niet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Esperanza Geplaatst 23 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2012 Manne, na een fijn avondmaal zijn mijn kids naar boven gegaan. Eentje is er nu terug en, ik verwacht de rest ook aangezien de kachel waarschijnlijk voor de laatste keer deze winter brandt. Allez, ik wil, nogmaals, zeggen, hoeveel het me spijt als ik uberhaupt iemand gekwetst heb maandagochtend. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
danmaarwater Geplaatst 23 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2012 Hey mensen! Erik ik kan me heel goed verplaatsen in jouw verhaal! Ik zit nu al 4 dagen full-time NIET te drinken, en dat resulteert dus in 4 dagen compleet nutteloos (maar nuchter!) op de bank hangen, beetje dit forum lezen, TV kijken, water en thee drinken en verder niets. Terwijl ik ook de was, afwas, hond uitlaten, kat borstelen, opruimen, auto stofzuigen zou kunnen (lees: moeten) doen. Life goes on, ook zonder drank. Iedereen, ook iemand zonder alcoholprobleem, heeft wel eens het gevoel ongelukkig te zijn en die rotte drank gaat je echt niet gelukkiger maken. Op de lange duur alleen maar ongelukkiger. Die gedachte weerhoudt mij er de afgelopen dagen van om naar de winkel te gaan voor drank. Niet dat ik er geen moeite mee heb hoor, absoluut niet! Vandaag is het dag vier, en ik ga op naar de vijf. Morgen ga ik voor de zes! Vooral hier blijven kerel, baat het niet, schaadt het zowiezo niet! Sterkte! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 23 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2012 Dag allemaal, Ik kom als vloegende kippenbil (hè Fleur) even in en uit. Ik ga vanavond weg, dus meld me later weer. Vermoeiende dag en niet fit, maar we houden het droog. Niet bijgelezen. Hopelijk kan dat vanavond. Veel liefs, Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
danmaarwater Geplaatst 23 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2012 @ Spike, jou schrijfstijl laat me iedere keer denken dat je een gedicht aan het voordragen bent. Absoluut niet vervelend btw Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GewoonErik Geplaatst 23 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2012 Hey Spike...dank je, je zet dingen in perspectief nu Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 23 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2012 Esperanza, Ik mag niet voor anderen spreken maar volgens mij heb je niemand gekwetst. Integendeel men heeft je gemist de afgelopen dagen. Dat van die kachel snap ik niet, ga je nu al 's avonds zonder verwarming zitten? Blij dat je terug bent en het je, zo te lezen, goed gaat Harry Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Esperanza Geplaatst 23 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2012 Wat doet me jouw bericht EXTRA goed Teveel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Esperanza Geplaatst 23 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2012 aan Uw antwoorden of postings heb ik me extra opgetrokken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Esperanza Geplaatst 23 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2012 Eveneens aan diegene van mijn maatje natuurlijk. Die eveneens on line is. Ik zit hier echt niet zonder verwarming, we hebben cv maar de houtkachel............................. Buiten mensen zeker ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden