Spring naar bijdragen

Dinsdag 28 Feb.

Diesel

Aanbevolen berichten

Hoi Spike

ja door er zo over te praten lijkt t wel erop

dat er een achterdeurtje zit zie ik zo nu ik

het terug lees.en eerlijk gezegt heb ik op dit moment

nu ik er over praat best wel trek eigenlijk maar ik zit

dat gewoon uit want trek duurt maar 20 minuten

ja en langer termijn is toch moeilijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 243
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dat stomme drinken ook.

Waar lig je de de grens

Ik baal ervan dat LATex weer drinkt

Gelukkig geen 4 of 5 liter whisky per week meer

Maar weet zo goed als zeker, wel 4 a 5 flessen wijn per week

Is op het randje, eigenlijk te veel

Ik zie het op de boodschappenbonnetjes van hem, en soms aan de lege flessen die ik vind

Na onze scheiding heeft hij nooit meer in mijn bijzijn gedronken, tot voor een paar weken terug er een etentje met de kinderen was.

Gezellig een glaasje wijn erbij.

Toen ik hem aankeek, zei hij bijna agressief, ja, ik drink af en toe een wijntje, dat mag je best weten, nou en..

Tja, wie ben ik om er wat van te zeggen.

Maar ik baal over het gelieg, over de hoeveelheid.

Weet zeker, dat hij veel meer drinkt, dan hij mij doet willen geloven.

Nou ja, niets aan te doen, maar de scheiding had natuurlijk ook mede te maken met zijn drankgebruik.

Houdt mijn hart vast, dat het op een gegeven moment toch weer uit de hand gaat lopen.

En soms piept er ook wel een beetje jaloezie, die om de om de hoek komt kijken.

Waarom hij wel `af en toe `een wijntje, en ik niet

Zou dat ook wel willen, maar ben me veel te bewust van het gevaar, van zo weer teveel.

Nou ja, stom verhaal, maar ik heb even mijn gal gespuit

En tenslotte gaat dit forum over alcohol he.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoezo stom verhaal Rapi? Ik kan me heel goed voorstellen dat je je zorgen maakt en ook wat jaloers bent hoor.

Je weet ook dat wij alci's ontzettend goed kunnen liegen.

Als het uit de hand gaat lopen dan is dat helemaal zijn eigen keuze meis, dus dan zijn het ook de concequenties die hij zelf moet dragen. Ik hoop echt dat je het een beetje op een afstand kan bekijken en je niet teveel laat mee slepen door je zorgen. Als hij er voor kiest kun jij niet veel en dat weet je zelf ook. Heel veel sterkte meisie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Smikkie en Bol,

Bedankt voor jullie reacties.

Loslaten dus.

Ja, jullie hebben natuurlijk gelijk.

Smikkie,

Hij weet niet dat ik zijn kassabonnen controleer hoor.

Daar zou ik hem nooit mee confronteren.

Tenslotte heb ik ook niets met zijn boodschappen te maken.

Maar ik krijg die bonnen van hem omdat je er artikelen mee kan sparen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yes, yes!!!!!!

Eindelijk die mail geschreven en gestuurd waar ik al meer dan een jaar tegenop zag.

Zit hier met kloppend hart.

Is naar de dochter van de moeder van mijn kleinkind (ex.as. schoondochter), die veel geld voor school van mij had geleend en het laatste deel maar niet terug betaalde. Deed net of ze gek was. Heb de mail naar haar moeder moeten sturen, want dochter heeft ondanks div. beloftes nog steeds haar emailadres niet aan mij gestuurd. Verhuisd is ze ook.

Moeder heeft 4 jaar geleden ook geld geleend en dat heb ik ook niet teruggekregen

Zijn uit een land waar dat soort praktijken heel gewoon is. In dat land heeft ze me ook flink wat geld afhandig gemaakt. Die mensen zijn zo geslepen, ik kan daar niet tegenop.

Ze snappen niet dat een blanke geen wandelende portemonnee is.

Men heeft me daar een bedrag met 5 nullen afhandig gemaakt. In guldens dan.

Gelukkig.

Dit is de laatste keer dat ik zoiets laat gebeuren. Een goed hart is één, gekke Gerritje zijn is iets anders.

Trouwens bedankt voor jullie lieve berichtjes aan mij.

Maar ik moet zelf me ook eens ergens overheen zetten en niet altijd het lieve meisje gevonden willen worden.

Laatst hadden we het hier over op je beurt wachten. Ook zo iets, daardoor ben ik een paar kleinkinderen kwijtgeraakt. Te lang gewacht en ingepikt door stiefgrootmoeder die zelf geen kinderen wilde hebben. Ja, weet ik zeker, was nl. haar vriendin toen ze zich heeft laten jeweetwel. Voor ik een ban krijg.

Nog een lange weg te gaan. Want deze familie heeft mij vorig jaar met de kerst laten zitten zonder bericht en ik kon ze niet bvereiken want ze hadden hun tel.nr veranderd, wat heel gebruikelijk is in hun land.

Ze hadden zichzelf uitgenodigd en ik was heel blij,. Eindelijk met familie onder de kerstboom.

Maar niet heus! Het bladerdeeg ligt nog in de vriezer. Dus ik wil nu wel eens weten waarom, maar met haar praten gaat niet, dan gaat ze schreeuwen en een afspraak maken ook niet, zelfs zwart op wit, ze houdt zich er gewoon niet aan. De moeder dus.

Zo bedankt dat ik mijn ei hier neer mocht leggen, ga maar eens wat te eten maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allemaal,

@ Rapilos: Wat lijkt me dat moeilijk, als je ziet dat je ex weer de fout in gaat. Loslaten is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Ik vind het nog steeds moeilijk als ik anderen zie drinken en ik drink zelf niet. Knap dat jij er juist sterker van werd.

Omdat we zelf weten hoe het gaat, hebben we denk ik, eerder door dat iemand gedronken heeft. Je staat erbij en je kijkt ernaar.

@ Lidia: Die andere culturen ... Het lijkt zo aantrekkelijk, maar het is niet gemakkelijk. Bijv. in veel Afrikaanse culturen is jouw bezit ons bezit. Ook misverstanden liggen voor het oprapen, trouwens ook met culturen die dichterbij liggen. Ik heb bij mijn broers een Engelse en een Braziliaanse meegemaakt, heb een Surinaamse schoonzuster en ik heb 25 jaar in de Bijlmer gewoond. Die onmacht om te praten en dan uitbarsten en volslagen hysterisch worden, heb ik ook meegemaakt.

Goed dat je eindelijk die email geschreven hebt, maar of je je geld ooit nog terugkrijgt....?

@ Toine: ik heb vandaag aan je gedacht en was benieuwd of het gelukt was met die kast. Niet gaan schoppen, want dan is alle moeite voor niets geweest!

@ Spike: nog die postings van gisterenavond van je nagelezen. Goed verwoord en heel herkenbaar. Wat ben je enorm veranderd na je opname. Fijn dat je het zo volhoudt, ondanks dat het zo moeilijk is.

@ Jopie: waar ben je?

@ Anders: goed dat je de weg hierheen weer gevonden hebt. Welkom terug.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Bol,

Bedankt voor het melden. Ik heb het geprogrammeerd.

Akelei: ik denk dat het drinken van de ander voor mij ook een reuze trigger zou zijn. Ik ben er op aan het oefenen. Ik ben een minderaar en van de 4 dagen dat ik niet drink, doet mijn wederhelft er 2 mee. Op de andere 2 dagen oefen ik!

Smikkie: leuke verhalen over kleinkind en pup. Berner Sennenpups zijn de leukste pups die ik ken! Dat half-zindelijk ken ik ook van mijn pleegkleinkind. Hij zit ook in die fase. Soms is hij ook zo intensief bezig, dat het hem overvalt dat hij moet plassen en dan is het dus te laat.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het leven is als het er op aan komt 1 grote ....ellende

en vooral met die exen

en een hoop laat ik zelf maar gebeuren

wie is er nou eigenlijk gelukkig hier zonder drank

we zijn allemaal aan het overleven zonder drank

we zijn gewoon zwaar ongelukkig zonder..de meesten dan

ikke wel

wat een...leven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wie het weet mag het zeggen!

Toch Snoep, bij jou is het niet alleen het niet-drinken, toch? Je komt hier over als iemand die ook soms depressieve tijden heeft. Ik heb daar in ieder geval zelf regelmatig last van. Ik dronk dan ook om dat gevoel te dempen, maar je weet net zo goed als ik, dat je je daarna echt niet beter voelt. Je voelt alleen eventjes niets.

Misschien komt het plezier in je leven voorzichtig toch weer terug?

Ik hoop het voor je (en voor mij).

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...