Spring naar bijdragen

Maandag 5 maart


Emmaroos

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 275
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dag frummers,

Wat een productie vandaag!

@ Madelief: Ik dacht wel dat jij Adriaan v. Dis zou willen zien (uitzending gemist?). Had je vandaag nog zo'n hoofdpijn of is dat nu voorbij?

@ Emmaroos: Ik heb aan je gedacht vandaag. Wat fijn dat je zo goed ontvangen werd en dat je meteen mee kon werken. De kop is ervan af!

@ Josje: Wat jammer dat jij nog geen zekerheid hebt. Nog even afwachten dan maar. We blijven duimen.

@ Sofie: Wat een sterke beschrijving van je trek van gisteren. Ik heb het met veel interesse gelezen. Hou vol!

@ Suiker: Ik had je al gemist en naar je gevraagd. Rot dat je het zo moeilijk hebt met het stoppen met roken. Ik ga meer snoepen als ik niet drink.

@ Will: Fijn dat je er weer bent. Kop op hoor.

@ Snoep: strakke billen, ja!

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lytse!:rose:

Hoi! Ja dat had je goed hoor.

Vandaag heb ik de uitzending bekeken.

Spontaan heimwee!

Vandaag gaat het prima met me.

Fit en geen hoofdpijn.

Voor het eerst alleen om boodschappen geweest,

helemaal geen probleem met flessen te zien staan waar ik me voorheen een breuk aan sjouwde.

Vandaag ook 2 weken droog.

Echt lief dat je ernaar vraagt! :heart:

Hoe is het met jou?

En met de pijn?

Donderdag komt al steeds meer in zicht he?

Hoe voel je je daarbij?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Suiker,

Vandaag een, voor mij, drukke dag gehad en dus nu een beetje gammel. Wel gevuld met leuke dingen hoor. Morgen ga ik zijdeschilderen, daar heb ik les in gegeven. Gelukkig word ik gehaald en gebracht met mijn spullen.

Ik ben blij als ik moe ben door leuke dingen, ook al zijn ze eigenlijk niet zo goed voor me.

Ben jij nog aan het nadenken over dingen omm te doen? Niet blijven kniezen op je kamer hè.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Madelief,

Alleen voor de eerste keer weer boodschappen doen: een volgende stap die gelukt is.

Je gaat gewoon wonderbaarlijk goed!

Ja, donderdagavond hoor ik of pleegzoon kan komen of niet. Echt spannend. Ik ga dan in ieder geval lekker voor hem koken. Ik heb hem en andere jongens geleerd hoe ze Nederlandse groeten moeten klaarmaken. In hun cultuur staan de vrouwen in de keuken en is dat verboden terrein voor mannen. Ze konden dus helemaal niet koken. Zuurkool, champignons bakken, bruinebonensoep en erwtensoep maken (zonder varkensvlees). Het leuke was dat ze het daarna weer aan anderen leerden.

Inmiddels is hij al 32 en zou zo graag goed werk hebben en een gezinnetje beginnen, maar ja, dat kan ik helaas niet voor hem regelen.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lytse,

Best spannend nog dus.

Wat leuk dat je ze dat geleerd hebt!

Er zijn ook wel mannen uit andere culturen die wel kunnen koken.

Grappig is dat he?

Voor mijn stage heb ik bij vluchtelingenwerk gewerkt.

Dat was een mooie tijd en heel erg leerzaam.

Daar waren een paar mannen bij die heerlijk konden koken.

En zijdeschilderen? Dat lijkt me erg moeilijk!

Dat zal ik eens even googlen.

Rustig aan he? Anders ga je over je grenzen heen.

Lijkt me niet goed voor je met zoveel pijn.

Maar als je er zoveel voldoening uithaalt, ja dan snap ik dat ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Suiker en Madelief,

Hier is een aantal jaren een AZC geweest en vandaar ook deze contacten. Andere mensen gingen bijv. Nederlandse les geven, maar dat was voor mij niet handig, omdat ik regelmatig uitval. Ik ben toen begonnen met één persoon onder mijn hoede te nemen. Mijn gedachte was, dat als ieder gezin dat zou doen, ze allemaal een leuk contact zouden hebben. Dat werd natuurlijk geen werkelijkheid, maar ik deed wat ik kon en kon daarmee ook de meeste ellende van de anderen van mij af zetten.

Als ik eenmaal aan iets begin, haak ik niet zo snel af, dus inmiddels heb ik al 12 jaar contact met deze jongen.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Suikertje,

Ja die avonden met koken en lekker eten waren een groot succes.

Daar heb ik ook de liefde gekregen voor het koken.

Het was/is dankbaar werk, wel heel intensief.

Nog steeds heb ik er contacten aan overgehouden.

Die stage liep ik 17 jaar geleden.

Ik woon op een eiland en de meesten die ik hier heb begeleid, wonen en werken ook nog hier, dus je komt elkaar best nog vaak tegen.

Ook de kinderen, die toen nog ukkies waren, zie ik vaak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...