dhen Geplaatst 15 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 15 maart 2012 Albertina, we zijn meestal gewend om emoties te stapelen. Als ik zo’n emotie heb van verdrietig zijn dan kwam die bovenop al mijn eerdere keren, voordat ik het weet word ik dan meegesleurd in m’n negatieve denkbeeld. Kijk eerst wat is de emotie van verdriet, wat ligt er onder, bv. afgewezen voelen, dan kom ik in m’n vroegere gevoel van afwijzing door m’n moeder en daarna bij mijn gevoel van afwijzing van mezelf. Want ergens in mij maakte ik (waar ik me maar vaag bewust van was) een koppeling van een afwijzing van een ander naar een afwijzing van mezelf. Helpend voor mij is, koppel de situaties van vroeger en nu los, probeer ze te isoleren, als solo gebeurtenissen te zien. Probeer die emotie een plek te geven, meestal is het gedrag van een ander en hoef ik mezelf niet zo te voelen, als een ander mij afwijst, negeert enz is er geen reden om mezelf af te wijzen, te negeren. Sterker nog, mijn emotie kan goed zijn, ik heb gedaan wat me juist leek en meer kan ik niet, het is de emotie van een ander die verdriet wil doen of afwijzen of wat dan ook, die heeft het probleem niet ik. Daar mag ik verdrietig over zijn maar het ligt bij de ander, het komt alleen bij mij te liggen als ik mezelf toe sta om mezelf af te wijzen. Zou ik dat doen in zo’n situatie dan is dat hetzelfde destructieve gedrag (voelen, denken, doen) als in m’n actieve verslaving. Probeer helder voor jezelf te krijgen welke emotie je op jezelf betrekt, zo van als ik zeg dat je groen haar hebt, dan kan je dit voor waar aannemen, ok ik heb groen haar en dat heb ik altijd al gehad of je kan denken, nou ja zeg, ik heb toch echt geen groen haar en ook nooit gehad. Twee loskoppelingen zijn voor mij dus zinvol: dezelfde emotie maar verschillende gebeurtenissen, dan gebeurtenissen (vroeger, nu) loskoppelen. En loskoppelen wat is waar voor mij, mijn emotie en wat ligt toch echt bij die ander, gedrag en emotie van die ander. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 15 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 15 maart 2012 alles goed? wat een weer, lekker gereden met dak eraf na het trainen. heeeeeeeerlijk. eten jullie? alvast fijne avond enjoy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 15 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 15 maart 2012 veldsla...gebakken aardappels ....en kip file Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lien2206 Geplaatst 15 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 15 maart 2012 Ik mag na het werk aanschuiven!!! maar moet eerst nog thuis zien te komen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 15 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 15 maart 2012 Originally posted by: spikewij eten nietof yoghurt of zovrees ikquote> wie is wij? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 15 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 15 maart 2012 Zo, daar ben ik weer. Vandaag lekker in de tuin gewerkt en om drie uur, glasvezel gekregen dus ben weer zo blij als een kleine Bol:) Tinus wat ontzettend pijnlijk meis dat dat zo moet lopen zeg. Vreselijk lijkt me dat. Hoop dat je je er een beetje overheen kunt zetten. Jij weet dat je het goed doet lieverd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Truffel Geplaatst 15 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 15 maart 2012 Wij doen lekker makkelijk vandaag, we piepen in de magnetron een maaltje op Zijn er van jullie die ook zo zijn gaan snoepen en eten na het stoppen, ik ben echt mega aangekomen :$ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 15 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 15 maart 2012 kipfilet en sla snoep.. ook in training? spike alleen yoghurt. lijkt me niet verstandig of je moet vandaag al goed gegeten hebben. in de ochtend eten als een keizer in de middag als een koning in de avond als een bedelaar is goed voor de lijn en verbranding fijne avond en maak er wat van morgen weer mooie dag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Truffel Geplaatst 15 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 15 maart 2012 Tja Spike dat kun je laten, maar 1 verslaving tegelijk hoor Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 15 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 15 maart 2012 ja spike..s morgens en s avonds in de ochtend om half 7 en in de avond om half 8 twee keer 11 minuten nu toine..in veldsla zitten heel veel vitamientjes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 15 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 15 maart 2012 ik heb nooit geen geintjes ben altijd serieus gewoon lekker vroeg naar bed gaan en is het morgen weer beter en anders maar de dagen door zien te komen ik ken het maar al te goed al gaat het de laatste tijd niet slecht maar mag ook wel naar 13 maanden Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 15 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 15 maart 2012 Maar dat zal toch dadelijk bij jou ook wel rustiger worden Spikie als je klaar bent met van alles? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Truffel Geplaatst 15 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 15 maart 2012 Wij gaan even eten hier, mischien tot vanavond. Voor een ieder die nog moet eten, eet smakelijk. Voor een ieder die al gegeten heeft, heeft het gesmaakt? Indien niet tot vanavond, een fijne avond en morgen gezond weer op Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 15 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 15 maart 2012 maar toch komt er ook weer een tijd dat dit gevoel voorbij gaat het is gewoon jammer dat je geen gebruiksaanwijzing erbij krijgt als je stopt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 15 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 15 maart 2012 spike hoe is het met je bijles groepje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 15 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 15 maart 2012 Spikie ik heb (gelukkig maar één keer in m'n leven echt gevoeld dat de bodem heel dun was en dat was toen ik 29 jaar was. Ik moest toen leren om op eigen benen te gaan staan, maar had heel vaak het gevoel dat ik bijna over die streep was, en daarna in een heel diep gat zou vallen, met daarin helemaal niets. Weer in een psychose te belanden. Een vreselijke tijd was dat, maar door toch te blijven leven ondanks die grote angst en goed proberen te functioneren is het heel langzaam beter geworden. Vaak had ikzelf het gevoel dat ik het liefst heel diep ergens, verscholen van alle drukte en ellende van die boze buitenwereld weg wilde kruipen want ik was toen zo kwetsbaar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 15 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 15 maart 2012 dus jij bent met andere woorden..gewoon een lastige puber Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 15 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 15 maart 2012 Originally posted by: borretjeRae; Ga goed:present:Aanp; Paar keer overgelezen..maar je gaat goed he, Rae?Je schrijven is ook 'anders"..Mooi.quote> wat een inzicht Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 15 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 15 maart 2012 Ik overschat mezelf raar of zelden Maar als ik het doe...doe ik het goe Ik ben duidelijk genoeg Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 15 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 15 maart 2012 Er staat me iets nieuws te wachten. Spannend Très bien Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 15 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 15 maart 2012 Het is maar wat je er van maakt Spike. Hoeveel belang je hecht aan het negatieve of het positieve. Daar komt het op neer. Jezelf uitdagen. Voor mij staat dat gelijk aan mezelf ontwikkelen. Wat is je volgende doel Spike? Waar haal je je plezier uit? Volg die richting Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 15 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 15 maart 2012 Vervelen? Lekker positief Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 15 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 15 maart 2012 Originally posted by: spikeze zeggen dat ik gek benquote> Echt??!!Mijn noemen ze speciaal maar denk dat ze hetzelfde bedoelen.Zijn ze hier vast beleefder Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 15 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 15 maart 2012 Originally posted by: spikemijn volgende doel?nog meer mensen vervelen dan ik nu al doe...lees: inspirerenkortom, een boekdiusspreek je volgend jaar?quote> En ik was weer niet mee.boek schrijven? Wow Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 15 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 15 maart 2012 Originally posted by: spikezout in de wonden nog een beetje meer...quote> Zout is naar het schijnt niet meer zo slecht voor je gezondheid. Pikt wel in wonden natuurlijk... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden