Spring naar bijdragen

Vrijdag 16 maart 2012


Yvonne

Aanbevolen berichten

@ Gaby,

Goed van je, dat gesprek met je ene baas; de andere kun je ook wel aan! Sterke vrouw!

Je stelt je vaak van alles voor en dan wordt het toch heel anders.

@ Snoep

Ik hoop dat dat voor jou ook geldt. Er zijn ook normale mensen bij die instanties!

Blijf bij jezelf hoor. Je liegt toch niet, dus heb je gewoon recht op je uitkering.

Veel sterkte en ik duim voor je.

@ Jane

Rot dat je je arm een week rust moet geven. We weten wat je sport voor je betekent. En inderdaad: misschien ook terugslag van de verhuizing. Misschien moet jij jezelf ook eens lekker verwennen met een bos bloemen of zo.

Ik zag dat je het dagpact alweer geordend had. Als we jou toch niet hadden ;)

@ Madelief en Emma

Fijn dat jullie rekening met me houden. Een lekkere dag toegewenst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 240
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posting van Travel raakte me echt.

Zó werkte het dus ook bij mij. Altijd bang om niet aan de verwachtingen te voldoen, me in alle bochten wringen om het goed te maken, als ik weer eens in de fout was gegaan.

Mijn belangen zijn in evenwicht met andermans belangen en zo niet, dan doe ik er iets aan.

Toine, ik zie Jopie op die tak zitten.:D

Nu ga ik in bad lieve mensen. De solo-wandeling zit er weer op.

Tot later,

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Jopie, las van je te hoge caravan.. tja, ikke sneller zijn?? Jij beter nadenken, ja? Ik zei in m'n eerste berichtje al: ik weet niet of het door de deur past.. Maar ja, ik snap je impulsiviteit wel, hoor. Doe ook vaak dingen waar ik dan later weer van denk: hoe kan ik dat nou gedaan hebben? Hoop dat je je aankoop nog weer kwijt kan of ongedaan kan maken. Er zijn trouwens ook van die caravans die je gedeeltelijk kan inklappen, niet een vouwwagen, maar met harde wanden.. Ach, er is zoveel mogelijk.

Geniet van je weekend, en door te dromen kom je vaak op mooie ideeën. In onze dromen zijn de gekste dingen mogelijk, maar in de realiteit is er vaak weer durf voor nodig om ze te realiseren. Durf heb je wel, nu nog even zoeken naar de juiste mogelijkheid.

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi Sofie,

Spijt? Naar wie? Je hebt zelf gekozen voor niet drinken, en eenmaal niet drinkend heb je zelf gekozen voor wel drinken, al dan niet gedreven door je ziekte verslaving.

Ik wil je een stukje laten "horen" uit de basistekst van NA-Anonieme Verslaafden, waar alcohol als een (hard) drug beschouwd wordt.

"Veel mensen denken dat herstel gewoon een kwestie is van geen drugs gebruiken. Zij beschouwen een terugval als een teken van totale mislukking en een lange periode van onthouding als een teken van volledig succes. Wij in het herstelprogramma van NA-Anonieme Verslaafden hebben ondervonden dat deze visie te simplistisch is....

...Volledige en onafgebroken onthouding, in hechte samenwerking en vereenzelviging met anderen in NA-groepen, is nog altijd de beste basis voor groei.

Hoewel alle verslaafden in wezen hetzelfde zijn, verschilt de mate van ons ziek zijn, en ons herstel, van persoon tot persoon...

...Een verslaafde die, al is het maar even, de behoefte of het verlangen te gebruiken kwijt kan raken en de keuze heeft vrij te zijn van impulsief denken en dwangmatig handelen, heeft een keerpunt bereikt dat de doorslaggevende factor kan zijn in zijn herstel.

Herstel, zoals ervaren door middel van onze Twaalf Stappen, is ons doel, niet louter onthouding van drugs.

Een terugval, als we die overleven, kan het startschot zijn voor het afbraakproces. Een terugval kan ons ook wakker schudden, zodat we de noodzaak inzien van krachtdadig persoonlijk handelen."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: snoepje
...moet me nu echt inhouden om me eigen niet te gaan verdovenquote>


Dat is nog altijd de beste oplossing, Snoepje. Niet richten op verdoven, maar richten op pijn lijden en die doorstaan. Pijn, angst, onvrede, teleurstelling, verdriet, het zijn allemaal dingen die we liever niet hebben, maar ze zijn er, óók onder verdoving nog. Als je wilt overwinnen moet je er door heen en/of de oorzaak aanpakken en/of aanvaarden, niet ervoor vallen, dan word je vertrapt, verpletterd, overweldigd.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klop..klop. Ook goedemiddag samen!

Sofietje - opstaan en weer doorgaan!

Ik merk zelf dat werken aan helemaal niet meer drinken een langzame maar gestage weg is met af en toe een flinke misser.

En mijn laatste misser was gelijk ook een hele goeie, dat nooit meer.

Een lesje geleerd

Inmiddels is het al wel zo dat ik door de week - als ik boodschappen moet halen - het helemaal niet meer in mijn hoofd opkomt om drank in te slaan.

Out of the question - om het zo maar te zeggen!

Ook al staat het in gigahoeveelheden in de aanbieding bij de ingang of elders in de supermarkt - het doet me niks.

Alleen dat te constateren is al een grote sprong voorwaarts.

Ik ben er nog lang niet maar dat geeft niet.

Dat komt echt wel, dat weet ik zeker.

En Snoep - daar ben je mooi klaar mee.

Mensen die dit soort dingen doen doet me denken aan 40-45:angry:

Grrrrrrrrrrrrrr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je moet je niet richten op de melder maar op wat er gemeld is. Als dat op waarheid berust, kun je misschien maatregelen bij jezelf treffen, of de hand in eigen boezem steken en "schuld" bekennen. Als het op leugen of zwartmakerij gebaseerd is, heb je feitelijk niets te vrezen. Maar wraak- en wrokgevoelens zijn op den duur dodelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ja, controles zijn vervelend en geven het gevoel van niet vertrouwd zijn. Maar controles zijn ook nodig omdat er veel niet te vertrouwen is. Je bent pas schuldig als dat bewezen is. Nogmaals, als je niets te verbergen hebt, heb je ook niets te vrezen. De overlast is lastig, maar niet altijd te voorkomen, en ook niet onoverkomelijk. In elk geval geen reden om alles "verrot" te gooien. Kop op, meis.. het is gebeurd. Laat je de kop niet gek maken door mensen die graag willen dat je je kop gek maakt..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snoep,

Je hebt alle medewerking gegeven - ook al is het vreselijk om alles te moeten verantwoorden.

Uitbibberen, uithuilen, vreet je kussen voor mijn part op.

Ga crosstrainen om je woede eruit te trappen.

Dikke virtuele knuffels en een aai over je bol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bor

het waren er twee ..die fraude opsporen

moest eerst vanmorgen op kantoor komen..ondervraging

toen mocht ik naar huis fietsen..en hun kwamen naar mijn toe gelijk voor een huis zoeking..kijken of er geen ex in de kast zat

hij woon hier ook echt niet....we hebben nog wel wat maar alleen de weekenden..maar dat geloven ze denk ik niet..dus ook geen weekenden meer nu

het was zo vernederend

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik kan het mooi vertellen. Maar voor mij helpt het om de basisrust in mezelf te behouden door in de spiegel te kijken die anderen me voorhouden en te kijken naar wat ik daar zie.. Emoties helpen me om de basis van de onrust te bepalen, te onderzoeken, te bespreken en te verwerken. Het helpt me ook om mijn eigen aandeel te ontdekken, en dat is vaak pijnlijk, maar wel erg verhelderend. Door alle schuld op anderen te gooien blijf ik in troebel water zwemmen. Door mijn eigen verantwoordelijkheden er uit te pikken kan ik eventueel dingen aan mezelf veranderen en de basis leggen voor aanvaarding.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...