Spring naar bijdragen

Woensdag, de week is weer doormidden!


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 292
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by: fleurtje
Roosje, heeft suiker gezegd waarom ie een ban heeft?

Wat een gekeuvel..
quote>


Fleur,
Die heeft ook een ban voor zogenaamd meerdere accounts.
VM en Suiker allebei.
Maar ze zijn beiden het gesprek aangegaan over het hoe en waarom, begreep ik.
Vervelend is dit.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: lien2206
@ yvonne, dankje, tuurlijk word het gezellig, alles voor mijn meisje!!! maar raar dubbel gevoel, mensen sturen ook antwoorden terug van voor ons is drank geen must om het gezellig te hebbenenzo,nee dat wist ik al, maar voor mij wel!!! zit danniet op zulk commentaar te wachten eigenlijk.
Kan dan best boos worden,maar dat mag niet, want ik heb een probleem en hun niet!!!
ik ben ook heel blij dat ik eht gedaan heb, dan is de verleiding er niet!quote>


Lien, als de mensen dit soort antwoorden terug sturen dat zij het niet nodig hebben om het gezellig te maken zou ik zeggen....zondag helemaal geen alcohol in huis!!!
Overigens stimuleert het mij juist extra als mensen weten dat ik niet drink...wil ik juist laten zien dat IK het inderdaad niet nodig heb om gezellig mee te doen en dat IK zonder kan :D
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: borretje
Ik sta bijna 3 maanden droog en dat merk ik gewoon.
Dat is bij mij altijd extra oppassen, lijkt wel of ik dan pas begin met stoppen.
Cruciaal moment bijna. Ik vlieg van de hak op de tak, hoe vermoeiend is dat.

Ik zoek dan maar veel afleiding en zo.
Beetje bezig zijn, plannetjes maken om te gaan doen die dag.
Maar dat lukt nu wel goed, heb net een nieuwe keuken en die mag ik van mezelf even mooi gaan schilderen. Straks nog even een mooie vloer uit gaan zoeken.

Ik vind het eigenlijk nog wel leuk om te doen ook.quote>


en verder neem je gewoon vandaag de eerste niet :D
en zo houden we het weer een maand droog...zit je straks op 4
and so on...and so on.....:heart:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De een legt verantwoording af aan zijn HM, de ander kijkt naar de moraal.

Ik denk dat als je je bij een pact aansluit, dat consequenties heeft.

Over wat wel of niet kan, of mag, waar de grens ligt kunnen afspraken gemaakt worden.

Het vraagt van de jaarpacter zijn verantwoordelijkheid te nemen als hij of zij drinkt.

Als gemaakte plannen, een doel zonder alcohol te gebruiken te bereiken, niet is gelukt heeft dat consequenties.

Het gaat niet om hoeveelheden maar om het principe.

Het bagatelliseren of te wel drank misbruik niet ernstig nemen, is jezelf niet serieus nemen.

Het verdedigen van een paar gedronken drankjes of het verdedigen van de plek waarop je nu wel of niet moet staan in het pact is het verkeerde gevecht leveren, ronduit gevaarlijk.

Er zijn op dit forum 2 groepen aan het werk wat het mij weleens lastig maakt om te reageren.

De minderaar die probeert anders met drank om te gaan.

En de stopper die probeert zonder alcohol te gebruiken anders met het leven om te gaan.

Twee verschillende uitgangspunten, maar wel hebben beide groepen als basis, eerlijk te zijn tegen over zich zelf en anderen.

Een en ander heeft te maken met elkaar vertrouwen waardoor het forum een veilige plek is en blijft vooral voor de nieuwe mensen die hier pas schrijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ben nu 3 maanden en 1 dag adb, dat is mijn record!(vorige record 3 maanden) nog nooit zolang droog geweest:D, dus nu volhouden, al vliegen de beproevingen me om de oren, net weer op het werk :(, vreet energie, ga ff uurtje slapen, want moet vanavond ook weer werken, en vanmiddag was onverwachts, dacht dat ik ervan af was, maar inene ''moest'' ik weer, had ik niet ingecalculeerd, maar ja, ik had dan ook 4 dagen mijn telefoon uitgezet en mijn mail niet gelezen, omdat ik er ff doorheen zat, alleen gewerkt en geslapen, tsja en dan kan je voor dit soort verrassingen komen te staan,

(soms is het digitale tijdperk not on my side :angry: )

en nu even een tukkie doen...........zzzzzzzzzzzzzz..............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Emmaroos
Dat vraag ik me ook af, waarom niet naar het forum?
Zie het ook aan anderen die gedronken hebben. waarom kom je dan niet?
Hoe zou dat werken? Ik denk gewoon omdat je persé wilt drinken.quote>


Emmie blij dat je er toch weer bent meis en we gaan er weer voor hé?

Ja als ik kijk naar in het begin toen ik twee x de fout in ben gegaan. ik ben toen ook niet naar het forum gekomen gewoon om inderdaad te gaan drinken. Ik was bang dat, als ik wel naar het forum zou komen men mij toch zou proberen over te halen om het niet te doen, bang dat ze het mij zouden (afpakken of zoiets)en ik WILDE drinken.
Maar ik ben ook een x naar het forum gekomen toen ik wilde drinken. Heb het toen ook niet gedaan en het gevoel dat ik sterker was dan de trek gaf me zo'n kick. Dat was toen een heerlijk gevoel. toen voelde ik ook wat voor 'n kracht een forum kan hebben op mensen. Ik hoop dat je de volgende keer ook zo sterk kunt zijn.:sun:

Hoe kan Suikertje nu een ban hebben zeg, daar snap ik niets van.:(
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Middag allen...

Kate gecondoleerd meid...sterkte.

Gaby gefeliciteerd!!!...toppert!!

m'n balkonnetje is weer netjes en gezellig ( nog niet helemaal klaar, maar dat komt wel als ik weer wat geld heb)

het was heerlijk toeven vandaag.. 27 graden, lekker hoor!!

@ Coco...ik zal met je mee duimen...bij mij viel er een mega last van mijn schouders toen ik het wsnp in mocht

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...