lien2206 Geplaatst 28 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2012 @ bor, wat gaaf een nieuwe keuken!!! en 3 maanden super, wat een energie zal dat geven! Ik kan me ook voorstellen dat het nu lastig is, dat merk ik al met 3 weken!! Suc6 en ik vind je een kanjer!! good luck met je vloer!!! lekker bezig met leuke dingen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 28 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2012 Emma, van mij mag je het zelf weten hoor. Het gaat om je eigen gevoel, kan je jezelf recht in de ogen kijken. Mijn datum staat op 6 maart. Op 8 maart heb ik nog 1 fles bier gedronken, misschien was dat wel de allermoeilijkste dag. (Ik heb niet op 6 maart besloten niet meer te drinken, dat was pas een paar weken later, en pas veel later heb 6 maart geprikt als datum.) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lien2206 Geplaatst 28 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2012 Originally posted by: JaapEmma, van mij mag je het zelf weten hoor. Het gaat om je eigen gevoel, kan je jezelf recht in de ogen kijken.Mijn datum staat op 6 maart. Op 8 maart heb ik nog 1 fles bier gedronken,misschien was dat wel de allermoeilijkste dag. (Ik heb niet op 6 maartbesloten niet meer te drinken, dat was pas een paar weken later, en pas veel later heb 6 maart geprikt als datum.)quote> Waarom staat het bij jouwdan op 6 maart? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 28 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2012 omdat ik op 5 maart voor het laatst dronken was. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 28 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2012 Jaap, dat bedoel ik dus. Ik heb 3 glazen wijn gedronken, nou, normaal was dat een voorafje. Ik heb veel terugvallen gehad en weet echt wel wat een terugval is. Dit was dat niet. Maar waar praten we over...........over data en hoeveelheden..belachelijk toch? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 28 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2012 Ik beticht je niet van oneerlijkheid, maar ik wil het zuiver houden. Een jaar niet drinken is een jaar niet drinken. Voor mij is een jaarpact zo zinloos. Af en toe een glas is niet een jaar droog. Verder houd ik er over op. Alle goeds. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 28 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2012 2011 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 28 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2012 Wat zeiden ze dan bij de VNN? Dat je een week van slag was? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 28 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2012 Originally posted by: SootheIk beticht je niet van oneerlijkheid,maar ik wil het zuiver houden.Een jaar niet drinken is een jaar niet drinken.Voor mij is een jaarpact zo zinloos.Af en toe een glas is niet een jaar droog.Verder houd ik er over op.Alle goeds.Duidelijk, Soothe.quote> Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 28 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2012 Goedemiddag Huh??? Kan mij nog goed heugen dat ik in 2010 al heel wat maandjes droog onderweg was en ook een uitglijder had tijdens carnaval van een paar pinten. Ook ik wilde toen eigenlijk mijn datum niet veranderen omdat ik het niet zag als terugval.. Maar bij nader inzien wel besefte dat drinken inderdaad drinken is dus de datum aangepast om het zuiver te houden. Want wie gaat er dan beslissen wat veel is en wat niet en hoe vaak we een terugvalletje mogen hebben terwijl er een "droog" stopdatum staat. Als ik weer drink ben ik niet meer gestopt, dan stop ik opnieuw. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 28 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2012 Emma, misschien gewoon even laten bezinken. Ik voel, merk vaak pas (veel) later de betekenis van sommige gebeurtenissen. In ieder geval, en ik weet het nog heel goed, was het enorm gevecht die 8e maart om niet nog eentje te nemen. En er was genoeg. Vrien- den waren wezen eten en ik had wijn en bier gehaald. En ook zij hadden nog een fles wijn meegenomen. Maar er ging bijna niets op. Met de auto en kinderen erbij. En toen ze weg waren. poeh. Nee dat is niet aan mij besteed 1 bier drinken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 28 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2012 Nee Jaap na 1 volgen er meer bij mij ook wat moet ik met 1? beter geen. Toen met die carnaval was ik ergens heen met de bus waar ik ook weer mee terug moest. Kon geen kant op daar en het ging d'ran. Ben bezweken dáár. Er werd wat afgedronken. Na terugkomst in de residentie heb ik geen bier maar water gedronken ná die biertjes van 12 uur tot 3 uur 's-nachts. Ik vond dat enorm knap van mezelf maar blijft staan dat ik had gedronken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 28 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2012 Goedemiddag, Kate, gecondoleerd met het verlies van je moeder. Ik begrijp je hoe naar je je voelt over het gevecht wat zij tot het laatst heeft geleverd. Verdrietig om te zien, terwijl je haar zo graag haar rust gunt. Ik wens je veel sterkte de komende tijd, natuurlijk ook voor je naasten. Mijn moeder heeft ook tot het laatst gestreden, ondanks het toedienen van morfine gaf zij niet op. Zij is ingeslapen met behulp van euthanasie. Ik kan mij nog goed voor de geest halen hoe ontezettend blij ik voor haar was, haar srijd was gestreden, ze had rust Liefs. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 28 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2012 En dan ga ik nu wachten op de uitslag toestemming pfffffff...stoom komt uit m'n oren. laterrr Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 28 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2012 Dank je Borretje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 28 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2012 Van VM moet ik doorgeven dat ze een ban heeft. Ook weer over dubbele accounts....pfffff Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 28 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2012 Het is niet mijn bedoeling 'hard' over te komen. Ik ben straight in die dingen. Je werkt hard aan jezelf en dat is knap. Marc staat ook weer op nul. Hij had gedronken. Ik vind het ook niet fair naar de anderen toe. Het jaarpact is 100% droogstaan. Een beetje droogstaan bestaat niet. Groet van de lastigerd. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- P.S, Quote. Maar waar praten we over...........over data en hoeveelheden..belachelijk toch? Unquote. Ik praat niet over data en hoeveelheden, maar wel bij een pact. Je zet jezelf toch op een jaarpact. Daar gaat het over data, nl een jaar. En over hoeveelheden, nl niets. Het pact wordt steeds groter en als we allemaal af en toe een glaasje nemen schiet het z'n doel voorbij. Moest ik nog even kwijt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Truffel Geplaatst 28 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2012 Dit zet mij toch allemaal even aan het denken. Ik sta droog, al 7 maanden en 3 dagen Maar met de kerst had mijn dochter heel lief achoholvrij bier voor me gehaald. Ik had haar verteld dat ik altijd Bavaria 0,0 drink, de gewone die is niet zo duur. Wij dronken altijd Amstel vroeger en dat zat er nog zo in bij haar dat ze Amstel Malt had meegenomen, goed bedoeld en heel lief datuurlijk want het was immers kerst en dan mag je best een duurder merk halen. Echter in de Amstel Malt zit 0,5 %. Ik heb haar gezegd dat dat niet erg is, heb er 4 gedronken en dat was het dan. Maar ik heb dus alcohol gedronken in principe, of niet ? Waar ligt de grens ? Was ik nu in overtreding ? Dronken ben ik er niet van geworden, heb er zelfs niet een roesje van gevoeld. Was me bewust van het percentage Heb niet gedronken omdat ik moest/wilde of omdat ik het "even nodig had" Waar trek je de grens ? EM We gaan er gewoon weer voor, welke datum er dan ook staat. Al ben ik wel benieuwd naar je beweeg redenen (zonder verder in detail te treden). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 28 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2012 Marc? of MarQ. lastig hè. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 28 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2012 jaap, ik dacht met de C. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 28 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2012 Originally posted by: SootheHet is niet mijn bedoeling 'hard' over te komen. Ik ben straight in die dingen.Je werkt hard aan jezelf en dat is knap.Marc staat ook weer op nul. Hij had gedronken.Ik vind het ook niet fair naar de anderen toe.Het jaarpact is 100% droogstaan.Een beetje droogstaan bestaat niet.Groet van de lastigerd.--------------------------------------------------------------------------------------------------------------P.S, Quote.Maar waar praten we over...........over data en hoeveelheden..belachelijk toch? Unquote.Ik praat niet over data en hoeveelheden, maar wel bij een pact.Je zet jezelf toch op een jaarpact.Daar gaat het over data, nl een jaar.En over hoeveelheden, nl niets.Het pact wordt steeds groter en als we allemaal af en toe een glaasje nemenschiet het z'n doel voorbij.Moest ik nog even kwijt. quote> Sorry Soothe, maar hoe zit dat dan met die beruchte kersenbonbon of rumboon, en dat koken met alcohol waarvan niet bewezen is dat alle alcohol verdampt is?Niet drinken, herstel, is voor mij een persoonlijke aangelegenheid. Ik kan de hele kluit belazeren, maar ik ben zélf de enige die werkelijk weet hoe en wat. En ik denk dat dat voor iedereen geldt. Het gaat er mij niet om of ik nou wel of niet goed overkom bij anderen met mijn behaalde cleantijd, het gaat mij er om of ik mezelf recht in de ogen kan kijken. Ik ben alleen verantwoording verschuldigd naar mezelf, en ik heb een Hogere Macht in mijn leven toegelaten om die verantwoording aan af te leggen. En ik ben niet verantwoordelijk voor hoe een ander met zijn of haar cleantijd omgaat. Ik ben niet de be- of veroordeler van een ander. Pacten zijn aan mij niet zo besteed. Dan krijgt het voor mij weer zo'n element van: kijk die nou eens beter zijn dan die... Dag voor dag aan mijn programma werken is voor mij genoeg. De enige beloning die ik vraag is een dag clean. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Truffel Geplaatst 28 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2012 Nou ik lees vanavond wel het antwoord op mijn vraag We gaan nu even lekker bij vrienden in de tuin hangen en lekker eten. Steuntje hoeft vandaag een keer niet te kokken ik laat me lekker verwennen Latersssss Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 28 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2012 Roosje, heeft suiker gezegd waarom ie een ban heeft? Wat een gekeuvel.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 28 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2012 foutje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 28 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2012 Koh hoi, Ook ik ben verantwoording aan mezelf schuldig. Hoge machten is niet mijn ding. En niemand hoeft van mij aan een pact te beginnen. Omdat ik mezelf ook recht in de ogen wil kijken, sjoemel ik niet. Men is niet verplicht aan een pact mee te doen. Doet men dat wel, dan is een zeker vertrouwen niet misplaatst. En ik veroordeel niemand. Ik houd het slechts zuiver. Groet Kohtje. de keuvelaar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden