Spring naar bijdragen

Zaterdag 14 april 2012


Madelief

Aanbevolen berichten

Ans met mijn keuteltje gaat het prima, ik heb ze net een halve koeienstaart gegeven. Heb er wat foto's van gemaakt zal ze een x op het forum zetten.

En met jouw ukkie? doet ie het nog goed? Zag pas geleden bij ons, omdat we open dag hadden en de dierenarts er was om gratis de dieren na te kijken, een echt iniminichiwafje. Het kereltje woog 9 ons. leuk hé? maar wel te klein vind ik.

Suikertje het zou niet verkeerd zijn om met de hond op cursus te gaan.

Je kan het wel afleren door hem heel kort aan de riem te houden en, zodra hij aanzet om te gaan blaffen hem corrigeren. of proberen de aandacht op jou te vestigen, als hij dat goed gedaan heeft hem belonen. Maar het zal niet zo gemakkelijk zijn hoor, daar is heel veel standvastigheid voor nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 248
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

@Eline,

Nee hoor, de auteur was geen alcoholist. Maar zijn schrijfs'len zijn nogal 'gedetailleerd'. Hij heeft een autoritaire manier van schrijven (wat niet vreemd is voor een Russisch schrijver). Dostojevski en Bulgakov hadden daar ook last van. Uiteind'lijk heeft ied're schrijver iets narcistisch over zich. Als je schrijft, moet je wel met overtuiging schrijven. Anders durf je de pen nauw'lijks te hanteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Ceasarina Bolletje, blaffen kan/doet hij niet, maar wel heel erg grommen, moet ik anderes maar wurgketting kopen, of is dat te erg! Niet boos worden hoor, ben eigenlijk meer van de parkieten vroeger. Maar ja daar hoef je niet mee uit. En hij is zo lief voor me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje die kleine haarbal van mij is momenteel heel zielig.

Hij is een week geleden geopereerd aan zijn linkerknietje.

Dat was helaas niet te vermijden. Hij heeft nu dus nog zo'n 5 weken benchrust te gaan. Zwaar frustrerend voor zo'n jonge hond.

Daarbij is hij ook niet bepaald blij met zn lampenkap:huh:

Maar gaat dat ding ook maar 1 seconde af dan zit ie meteen weer aan zijn hechtingen.

Heb al van alles geprobeerd... mocht je nog tips hebben: van harte welkom!

Fijn dat het goed gaat met Puck. En die minichiwaf's zijn superlief, maar vaak ongezond hé? Hoorde dat als ze expres zo klein gefokt worden dat gevaarlijk is, die teacups ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: eline
@Lenie, een E-reader wat voor je?
Ik heb de mijne helemaal volgestort met
illegale dropbox-boeken.
Nu istie vastgelopen... gek he?quote>



lieverd, daar heb ik toch de centen niet voor...... kan je niet weten.. :sun:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: bolletje

Phoe Leen Ja in J. z'n huis liggen nog veel boeken. S. Fiction, en veel lectuur over zijn beroep, denk niet dat je daar veel aan hebt.
Maar die goeie man had honderden boeken hoor. Ik weet niet wat er allemaal nog is. De meeste boeken zijn door zijn kinderen en kennissen van ons mee genomen. maar als het huis verkocht wordt zal ik de rest eens mee nemen en zet ze dan hier op het forum. Dan kan men hier kiezen. lijkt je dat wat?quote>



graag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Suiker, het is niet normaal hé wat er aan geluid uit zo'n klein beessie kan komen!

Die van mij kan ook grommen hoor.

Ik denk dat hij het zelfbeeld van de Grote Boze Wolf heeft :D

Een dapper klein opdondertje.

Gromt ie uit bescherming tov jou?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Ans
Suiker, het is niet normaal hé wat er aan geluid uit zo'n klein beessie kan komen!

Die van mij kan ook grommen hoor.
Ik denk dat hij het zelfbeeld van de Grote Boze Wolf heeft :D
Een dapper klein opdondertje.

Gromt ie uit bescherming tov jou?quote>


Beest hoeft me toch niet te beschermen tegen vogels en eenden, geen idee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Suikertje
Hij is 2 jaar en heb hem dus nog maar iets langer dan week, maar hij gaat op alles af behalve gelukkig op autos. Maar wel op fietsers. Wat kan/moet ik daar aan doen en helpt het nog als ik met hem op cursus ga.
Ik vind het wel leuk dat fel hond(je) is, maar dit wordt te gekquote>



is heel goed af te leren....
je moet allen zelf verder kijken dan dat je neus lang is...

zodra jij een fietser ( of wat dan ook waar hij/zij op reageerd) in het vizier krijgt...roep je je hond bij je ( met een lekker hapje natuurlijk, desnoods 2...tot die trigger voorbij weg is.. en dan als een mafkees in de rondte springen om te melden hoe braaf ie is geweest.
ja je staat soms voor jan joker...en??
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Gunn,

Laat die schrijvers maar schuiven met hun ego's!

En de combinatie Rus EN schrijver..

Oefff

Deze winter heb ik een lange reis gemaakt, en meer autoritaire

Russen ontmoet dan goed voor me was.

Ik heb even mijn bekomst van Russische

narcistische schrijvers...

Snel terug naar mijn lieve selfhelpboekjes.....

Maar de verzadiging treedt reeds op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Suiker... ik heb zo vaak voor Jan joker gestaan....

m'n hond was helemaal happy...negeerde haar triggers...

nu hoef ik maar ( ala cesar) sssst te zeggen/wisperen...hoe noem je dat?...

en ze is weer bij me.

consequent zijn!!!...

en alleen belonen als ze braaf bij je is en zit he?....eerder niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe leer ik dat beest zitten, heeft hij ook nooit geleerd, duw zijn kont wel naar beneden, maar dan kijkt hij je dom aan. Toch maar cursus denk ik he.

Ik weet ook niet waar hij weg komt, maar volgens mij hadden ze daar grote tuin en werd hij nooit uitgelaten. En ik loop nu ongeveer 2 uur per dag met hem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wurgketting Suikertje. Grapje zeker, dan kan ie dadelijk ook niet meer grommen hoor. Wat je wel kunt doen is een halsbandje kopen waar, als ie blaft of gromt een citroengeur uit komt. Honden hebben een hekel aan citroenlucht. Dus weten ze op een gegeven moment dat, als ze grommen ze die akelige lucht gaan ruiken.

Dat grommen kan er zeker mee te maken hebben dat hij jou toch wil beschermen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bol... mijn teef heeft ook een "wurg ketting"

maar dat is eigen geworden...hoef 'm werkelijk nooit te gebruiken ( zonder prikkers he?)

't is meer een sieraad voor haar.

jij hebt het over een "anti-blaf" riem.....

niet doen

maarja, wie ben ik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...