Jen Geplaatst 18 april 2012 Rapport Share Geplaatst 18 april 2012 Jootje, ik heb ook in die situatie gezeten. Zowel man als werk verloren. En kijk eens aan: inmiddels zit ik met mijn lief op de bank. De hele toekomst ligt nog voor je open! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jootje Geplaatst 18 april 2012 Rapport Share Geplaatst 18 april 2012 ja smikkie ik weet het wel. Maar is gewoon moeilijk. ikzie het niet meer zo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jootje Geplaatst 18 april 2012 Rapport Share Geplaatst 18 april 2012 hoe lang heeft daar tussen gezeten jen???? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 18 april 2012 Rapport Share Geplaatst 18 april 2012 Je kunt een eigen draadje aanmaken hier Gestopt en daar steeds je verslagje naar kopieren, dan heb je het meteen als je thuis bent ook. Zou het erg fijn vinden. Jootje wat kunnen we voor je betekenen? Niemand kan jou over de streep trekken meis, maar je kunt misschien wel konkreter iets aangeven wat je nodig hebt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 18 april 2012 Rapport Share Geplaatst 18 april 2012 twee jaar min of meer, Jootje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jootje Geplaatst 18 april 2012 Rapport Share Geplaatst 18 april 2012 Ik voel me zo een looser bij jullie omdat ik het niet kan. Ik wil wel, maar HET neemt steeds de overhand. Ik ben zwak. En wou dat ik maar een klein beetje lef van jullie had. Dan kwam ik misschien al eens iets verder. Ik zwicht steeds. En ik weet dat ik het zelf doe dus niemand om te beschuldigen en niemand om iets kwalijk te nemen.WAAROM Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 18 april 2012 Rapport Share Geplaatst 18 april 2012 ik moet mijn bedje opzoeken lees morgen verder Jootje, zoek de boodschappen van gestopt eens op morgen en lees dezelfde wanhoop die jij soms hebt in je postings en kijk hoe die ermee omgaat; dat kun jij ook, echt! Het vervelende is dat zo lang je blijft drinken je niet echt contact met je bron kunt maken. De kern van jezelf zeg maar. Dus je zult de discipline moeten opbrengen om zeg 1 week eerst te stoppen voor je echt de knop om kunt zetten. Of er moet eerst iets grandioos mis gaan, dan lukt het misschien in één dag, maar of je dat wilt? Je ritme van dag en nacht is ook erg belangrijk dus ik ga goed voor de mijne zorgen nu slaap lekker:lips: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jootje Geplaatst 18 april 2012 Rapport Share Geplaatst 18 april 2012 Originally posted by: SmikkieJootje een hele gemene vraag STEL dat je tussen je dochter of de alcohol moest kiezen, wie zou jij dan kiezen?quote> Das een hele moeilijke. En volgens mij weet je dat heel goed.Niet een slimme vraag om aan een alc. te vragen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 18 april 2012 Rapport Share Geplaatst 18 april 2012 nog ff Jo er is geen HET er is jij er is drank maar geen HET die jou die drank laat kopen en drinken JIJ bent er en JIJ bent de moeite waard dus jij kunt het doen net als wij, je denkt toch niet dat wij niet de weg van vallen en opstaan hebben bewandeld? Ik ben jaren lang gestruikeld en op mn bek gegaan, en ik heb me jaren een dikke O gevoeld, echt zo ontzetten hopeloos als ik was er helemaal niemand dus ik denk te weten waar jij nu zit en als ik het kon geloof me, dan kun jij het ook. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 18 april 2012 Rapport Share Geplaatst 18 april 2012 @Jootje. Volgens mij heeft het niet zoveel met lef, wilskracht en moed te maken. Wij, alcoholisten zijn weerloos tegenover alcohol. Het enige wat wij kunnen doen is dat eerste glas niet nemen. Dan kan onze ziekte zich niet manifesteren. Het gaat om acceptatie. Sinds ik heb geaccepteerd dat ik alcoholist ben, en dus NIET kan drinken, is er een enorme rust over me gekomen. Ik hoef niet meer te vechten. Ik verlies het toch, als ik dat eerste glas neem... Alleen, neem ik dat niet! Jootje, veel kalmte gewenst Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 18 april 2012 Rapport Share Geplaatst 18 april 2012 Smik:heart: wel een slimme vraag aan Jootje erg konfronterend Jootje maar precies de vraag die gesteld moet worden dus denk er morgen over na, please Deze vraag was mijn redding op 4 augustus 2009 dank je wel voor de reminder Smik. had ik ff nodig als koekiemonster nu:P nu echt naar bed Heintje:lips: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 18 april 2012 Rapport Share Geplaatst 18 april 2012 @Jane,slaap wel! Je houdt de drie RRR's goed in de gaten! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 18 april 2012 Rapport Share Geplaatst 18 april 2012 Jootje, misschien moet je ook terug leren om van jezelf te houden? Zo klinkt het voor mij althans. Zelf heb ik mijn man bijvoorbeeld min of meer van me weggeduwd vroeger, omdat ik mezelf niet de moeite waard vond. Nu ben ik gewoon. Niet dat ik mezelf fantastisch vind, maar ik ben er, en ik schijn bemind te kunnen worden. Jij ook! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 18 april 2012 Rapport Share Geplaatst 18 april 2012 wat zijn de drie R's? - kijkt beschaamd - Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jootje Geplaatst 18 april 2012 Rapport Share Geplaatst 18 april 2012 En Jen???? Heb je je man nu terug Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 18 april 2012 Rapport Share Geplaatst 18 april 2012 Is echt zo'n kleuterjuffenterm. Was eigenlijk een grapje. Zo heel braaf zijn we hier gelukkig niet... Behalve op het gebied van JWW dan, he? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 18 april 2012 Rapport Share Geplaatst 18 april 2012 JWW= jeweetwel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 18 april 2012 Rapport Share Geplaatst 18 april 2012 Nee Jootje, wij zijn allebei met een ander een nieuw leven begonnen, maar we zijn nog wel heel goed bevriend. Vorige week gingen we met z'n vieren eten bijvoorbeeld. Vele mensen vinden dat raar, maar ja, ex-man en ik kennen elkaar al vanaf ons zestiende. Zelfs een scheiding kon onze band niet helemaal teniet doen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 18 april 2012 Rapport Share Geplaatst 18 april 2012 DDWW??? Ik ken enkel DWDD Acht maanden geleden was mijn lever zo slecht, dat ik niet eens aan de refusal mocht.... Laatst heb ik hem weer laten testen; "als van een baby(dokters woorden!)" Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 18 april 2012 Rapport Share Geplaatst 18 april 2012 Nieuw hier he, ikke. idd Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jootje Geplaatst 18 april 2012 Rapport Share Geplaatst 18 april 2012 kan je lever idd herstellen?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 18 april 2012 Rapport Share Geplaatst 18 april 2012 Net terug van mijn werk, ga even teruglezen hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 18 april 2012 Rapport Share Geplaatst 18 april 2012 @Jen, Heb ik ook! Mijn eerste man en zijn nieuwe lief zijn ons vorige zomer op komen zoeken in Italie. Men snapte er niets van. Maar tien jaar leven samen kun je toch niet overboord kieperen? Er waren geen kinderen, dat scheelt wel, denk ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jootje Geplaatst 18 april 2012 Rapport Share Geplaatst 18 april 2012 weltrusten smik en bedankt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 18 april 2012 Rapport Share Geplaatst 18 april 2012 @Emma, succes ermee. Lees ze! Fijn gewerkt? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden