gwen Geplaatst 13 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2012 Ik ben 8 maanden nuchter. En ik voel me herboren. Ik heb de ziekte verslaving, en daar kan ik mee leven. Bij AA leer ik hoe Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
change Geplaatst 13 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2012 Nu ik mijn machteloosheid tegenover mijn verslaving toe heb gegeven, hoef ik niet meer te knokken. Ik verloor het toch.quote> quoten weet niet hoe het werkt klinkt als overgave...maar dat lijkt me niet zo praktisch.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 13 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2012 Sinds ik mezelf echt de kans geef om te herstellen zijn mijn angsten, depressies, slapeloosheid VERDWENEN!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 13 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2012 Hoe bedoel je niet praktisch? Ik heb wel bewezen dat ik het niet red op wilskracht. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 13 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2012 Ik heb wel 10 jaar gedacht; vanaf morgen komt de "change". En ik wilde echt! En het lukte gewoon niet. Dus willen is het ook niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
change Geplaatst 13 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2012 ik dacht dat wilskracht de enige manier was.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 13 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2012 Op mijn dieptepunt kon ik niet anders dan verzuchten dat ik volledig machteloos stond tegenover alcohol, dat mijn leven stuurloos was geworden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 13 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2012 Ik heb gemerkt dat ik het niet red op wilskracht. Wellicht trekken andere mensen het wel op wilskracht hoor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
change Geplaatst 13 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2012 de oorzaak van al mijn angstklachten en obsessieve stoornis.....De angst om geen sturing meer te kunnen geven aan mijn eigen leven.. beetje kip ei idee Wat was er eerst...Feit is dat de alc er nu is en dat werkt niet mee Ik heb me altijd al machteloos gevoeld tov "het leven" een verslaving is dan volgens het tekstboekje gevolg.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 13 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2012 ik heb het nooit kunnen redden met wilskracht.... de onvoorwaardelijke overgave.... het aanvaarden niet te kunnen drinken..... want bij de 1e slok lag al mijn wilskracht al aan diggelen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 13 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2012 Tijd voor Change dus.... zoals je in je eerste posting zei. Pb terug Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 13 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2012 Het lichtknopje is bij mij omgegaan precies toen het heel diep tot me doordrong dat ik ECHT NIET kan drinken. GEWOON NIET Toen kwam er een geweldige rust over me. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 13 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2012 Goede namiddag, moederdag dingetjes waren leuk!! Nu zijn ze ff weg naar een grote garage sale. Bem benieuwd wat ze bij gaan hebben. Elk 5 euro mochten ze kopen. Change, zoals je zelf al in een van je eerste postings zei, dat je niet bepaald commentaar of respons zocht. Ook dat je op dit moment eigenlijk niet goed weet of alcohol wel zo slecht is voor je... Wat zou je zelf graag willen dan? Op een vingerknip jezelf rustig maken, in een soort van milde roes verkeren. Maar dan zonder de nadelige gevolgen van bv alc (of drugs). Tja ik denk dat iedereen dat wel graag zou willen. Er zijn natuurlijk methodes om in de buurt te komen. Meditatie enzo... Maar daar is geduld voor nodig. En laten we dat als junkie zijnde nu net niet hebben. Een hele zoektocht is het! Maar niet onmogelijk... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 13 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2012 Ik durf nu te zeggen dat mijn depressies, angsten en slapeloosheid gevolg waren van mijn alcohol/pillen intake. Dit is mijn verhaal he, is voor iedereen anders. Zolang ik dus dat eerste glas niet neem... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 13 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2012 het was eigenlijk de angst voor de angst... de angst om zonder te komen zitten....geen voldoende voorraad meer dat iedere keer mijn verslaving in stand hield.... van al die stress daarvan, ging ik al drinken.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
change Geplaatst 13 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2012 AA gebeld Best grappig gesprekje van ruim een half uur Ga mezelf aanmelden voor bijeenkomst aankomende week Actie is wel goed denk ik de man aan de foon wist mij ook wel uit te leggen dat ik eeuwig en altijd alco zou blijven... Tot zover mijn illusie /hoop voor hoever die niet al bevestigd was Sociaal drinken zit er niet in Ondanks alles ben ik geen slecht mens Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 13 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2012 Originally posted by: changede man aan de foon wist mij ook wel uit te leggen dat ik eeuwig en altijd alco zou blijven...quote> ik ben eigenlijk blij met het feit dat ik voor de rest van mijn levenalcoholist ben en blijf.....stel dat ik de rest van mijn leven zou moeten drinken.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 13 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2012 Change!!! Je bent een geweldig mens, en je hebt een goede beslissing genomen. Ik ben heel gelukkig voor je! We houden contact, meis Well done.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
change Geplaatst 13 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2012 ik zou willen dat drank niet slecht voor me was Ik weet natuurlijk beter Ik wil alleen niet dat mensen dat tegen mij zeggen maar..ik durf nu wel te zeggen dat ik een alcoholist ben..ipv iemand met alchohoproblemen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
change Geplaatst 13 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2012 Ik heb t zelfs net opgebiecht aan mijn broer. Ook nog eens begrip..hij herkende het als hij geen kind zou hebben stomme kronkel in mijn kop is nu alleen dat ik het vandaag helemaal op een zuipen mag zetten.. Waarom ben ik zo alle of niks iemand Akelei; deze therapeut was me juist persoonlijk aangeraden...maar ik voel zo geen klik...Wat wel duidelijk is is dat hij 20 jaar heeft gestudeerd...de wetenschappelijke moeilijke woorden vliegen om mijn oren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
change Geplaatst 13 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2012 ik had alleen een beetje het idee dat de man aan de AA foon zelf een beetje dronken was Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 13 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2012 Aak; eet smakelijk! Of waren die zwarte wolken van jou? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
change Geplaatst 13 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2012 ik ben trouwens heel erg blij dat ik niet genegeerd wordt!!!!!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 13 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2012 Hahaha,als je maar lang genoeg gedronken hebt... Gaat je bekkie er naar staan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
change Geplaatst 13 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2012 Akelei het zou voor mij best fijn zijn als al mijn angsten etc door de alcohol kwamen... Dat zou betekenen dat ik er zonder alcohol geen last van zou hebben...Ik weet helaas al dat dat niet zo is, Zonder alcohol zij ze echte wel stukken minder en daarmee ook hanteerbaar Knufffff al ken ik je niet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden