shoegal Geplaatst 19 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2012 Het gedacht om de dag erna een kater te hebben, hinderde me niet. nou ja, maakt niet uit! :-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 19 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2012 Originally posted by: shoegalmja misschien ben ik er nog veel te veel mee bezig. en hoe langer dat ik nuchter ben, hoe minder zin ik er ook in heb om te stoppen. En ja, die kater hoort er gewoon bij. Niks nieuw en hoe irritant het kan zijn, het hindert me spijtig genoeg niet quote> Shoegal,Ik begrijp de vraag van Hannah wel, lees je posting.En dan vooral "mja misschien ben ik er nog veel te veel mee bezig. en hoe langer dat ik nuchter ben, hoe minder zin ik er ook in heb om te stoppen."Je was nu ... dagen nuchter maar dat is al zooooo lang dat je reeds minder zin hebt om te stoppen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
shoegal Geplaatst 19 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2012 ja, dat gevoel heb ik. Ik heb gewoon niets meer om handen.. Moeilijk om mijn dag nuchter te eindigen. Het spijt me dat ik zo onverstaanbaar ben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
shoegal Geplaatst 19 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2012 heb al spijt van mn posting Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
shoegal Geplaatst 19 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2012 Natuurlijk wil ik eerlijk zijn, anders had ik gewoon kunnen liegen hé. Kan door mijn leeftijd komen ofzo :-) Ik wordt wel vaker niet begrepen hoor ja en die 2 flessen, was waarschijnlijk omdat ik er zelf zin in had. SHAME ON ME. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 19 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2012 Shoe Als je postings van anderen leest, zal je zien dat het een tijdje duurt om de leegte te vullen waarin je voorheen dronk. Geef het de tijd en ontdek wat je leuk vindt (of vond) en probeer dat op te pakken. Vooral geen spijt hebben van je posting, want ik denk dat je wel commentaar van ons wilde hebben en eerlijk zijn t.o.v. jezelf. Lees het en pik eruit waar je op dit moment aan toe bent. Succes met het AdB worden en ik ben ook een paar keer flink gestruikeld hoor. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
shoegal Geplaatst 19 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2012 Weg? Nee hoor, heb nog een volle nacht te gaan. en jullie hebben allemaal gelijk hoor :-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
shoegal Geplaatst 19 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2012 Ik schaam me wel hoor, omdat ik het niet meer dan een week kon volhouden. En ik schaam me nog het meeste omdat ik een begeleidster ben in een woonhuis waar mensen wonen met Korsakoff. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
shoegal Geplaatst 19 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2012 @ Johan: Veel willen dat ik stop met drinken maar ik doe het voor mezelf. Goed antwoord? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 19 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2012 En dat is dus het laatste dat je moet hebben, gewoon vertellen en delen. Je krijgt dan steun en of kritiek maar de bedoeling is te helpen. Blijf dus vooral schrijven over alles wat je meemaakt, wat je voelt en wat je vindt... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Frodo Geplaatst 19 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2012 @coco, Je bent terug? Bezinningsperiode voorbij? Fantastisch goed nieuws. En je bent niet antiek zoals Jane beweerde, hoogstens een ancien @Shoegal, Ik ga je niet quoten maar als je inderdaad jouw eigen posting op wie is wie van 13/05 herleest zal je moeten erkennen dat je toen 1 brok ellende was. En dat wil je toch niet meer meemaken denk ik? Sta terug op en samen met de steun van dit forum gaan we ervoor. Vergeet niet dat we allemaal tegen hetzelfde probleem vechten. Groeten en tot later, F. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
shoegal Geplaatst 19 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2012 Klopt Frodo. Zou het elke keer opnieuw moeten lezen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
shoegal Geplaatst 19 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2012 sterkte spud, Ik ga me wat neerleggen! Slaapwel voor nu of straks lieve mensen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rickert Geplaatst 19 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2012 @Dylan: Wat een wedstrijd zeg! Ben alleen wel bang dat het dit keer niet is 'en aan het eind winnen de Duitsers'. Als ze zo de kansen blijven missen.. 1 counter en Chelsea heeft de grote oren vast! @Shoegal, jij drinkt/dronk toch niet dagelijks? Misschien een idee om een plan op te stellen om te minderen en als je dan een keer gaat stappen het rustiger aan gaat doen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 19 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2012 Ik kan me voorstellen dat je op jouw werk niet onder invloed kan aankomen, Shoegal. Is dat een motivatie, of trek je jezelf daar niks van aan tijdens de drinkmomenten? Voor alle duidelijkheid: ik zat altijd in de categorie van mensen die het zich niet aantrok, en ben soms onder invloed gaan werken. Deze vraag is dus niet als eventuele veroordeling bedoeld, maar gewoon om te kijken of de gedachte aan het werk je kan helpen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 19 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2012 Jee Spud, Wat heftig. Fijn dat iemand je kan brengen. Veel sterkte. Soms is alleen er zijn en iemands hand vasthouden al genoeg. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
shoegal Geplaatst 19 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2012 jen, Ik sta alleen in het woonhuis dus ik kan hier wel drinken en dat deed ik ook.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 19 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2012 Johan Dat is vast ironisch bedoeld. Ik ben een minderaar en ik kan je vertellen dat matig drinken vaak nog moeilijker is dan stoppen! Het is maar dat je het weet. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
shoegal Geplaatst 19 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2012 zucht. johan, ik ga ook geen moeite meer doen om het je uit te leggen dan. Wat heeft het voor nut? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 19 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2012 Sterkte Spud:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
shoegal Geplaatst 19 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2012 Ik heb heel het weekend de nachtshiften. En het helpt me zeker en vast om minder te drinken. Hier is ook nergens drank te vinden (als ik het niet mee breng) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 19 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2012 Jongelui ik ga naar bed truste allemaal:lips: tot morgen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 19 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2012 Mensen ik ga er ook mee stoppen voor vanavond. Coco, ik vind het fijn je hier weer te lezen! Allemaal tot morgen en slaap (hopelijk) lekker. Morgen maken we er weer een mooie dag van. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rickert Geplaatst 19 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2012 Ja maar niet te geloven weer... Chelsea met de kont in de goal en Bayern maar aanvallen en aanvallen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rae Geplaatst 19 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2012 Originally posted by: niwihet gaat er eigenlijk maar net om...wil ik of wil ik niet drinken...???...moeilijker moet dat ook niet zijnquote> Ik vrees dat de mens paradoxaler in mekaar zit. Als ik mezelf als voorbeeld mag nemen. Meestal wil ik niet drinken. Dan ga ik om drank. De eerste 15 eenheden probeer ik kokhalzend binnen te houden, want ik walg nu eenmaal van alcohol. Daarna begint het te lukken om zonder walging verder te drinken tot ik lambezopen ergens neerval. Willen en niet willen. Sommige mensen willen overtuigd geen zelfmoord plegen, en toch blijven ze nog 20 jaar lang fantaseren en vrezen voor zelfmoord. Willen en niet willen opnieuw. Ik begrijp wel het AA-inzicht van willen stoppen. Maar de mens zit nu eenmaal niet zwart-wit in mekaar. Ik heb het grootste respect voor het enorm positief effect van AA op de maatschappij, Maar je kunt niet elke reflectie over alcohol beantwoorden met één of andere AA- stap. Sommige problematieken zijn nu eenmaal complexer dan de eenvoudige drang naar alcohol en ik zal maar voor de duidelijkheid mijn eigen BPS vermelden, hoewel er nog veel pathologieën zijn waar alcohol niet de hoofdrol speelt maar ernstig interfereert met het genezingsproces. Groetjes, Rae Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden