Spring naar bijdragen

natuurlijk wel jammer maar misschien lukt het wel


yanky doodle

Aanbevolen berichten

Live Journaal van een alcoholist die stopt...

Zo, even een blog maken van de route vanwaar ik kwam en waar ik naartoe ga. Meer dan tien jaar lang dronk ik dagelijks meer dan zes blikjes (halve liters 50cl) per dag. Dit was een minimum...

Daarvoor dronk ik ook al regelmatig één tot twee flessen -liefst rode- wijn per dag. Hoe het zover is kunnen komen weet ik niet, misschien omdat ik het gewoon een lekkere drank vind en niet zoveer om het leven geef, zeg maar dat ik geleefd heb en nog altijd maar als ik nog een tijdje wil meegaan dan kan het waarschijnlijk niet nogmaals tien jaar op deze manier...

Daar ik vermoed wel wat slapeloze nachten en dagen tegemoet te gaan zal ik proberen om hier om de 12 uur a 24 uur een update te geven van de situatie. Ik ben al een paar keer 48uur gestopt maar dat is niet echt stoppen, we kijken uit naar de eerste 3dagen, 100uur, 5dagen, 1 week zonder de alcohol.

Ik zal pogen ook de uitbespaarde centen aan de kant te plaatsen daar ik dat als tip had gelezen, niet dat het financieel een probleem is maar dat zou het op langere termijn wel eens kunnen worden, het totaalplaatje over al die jaren is volgens mij een gigantisch bedrag die ik momenteel even niet wil narekenen (5 euro x 365 dagen neem 2000 euro per jaar x 10 jaar dat is toch 20.000 euro plus intresten) misschien kan ik beter koffie, thee of water gaan nuttigen.

Voel jullie vrij te reageren en wens me alvast succes (not that I need it).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo Yanky drie maal je bericht plaatsen is alvast een goede start ;-)

Welkom hier op deze zaterdagavond!

Je voornemen klinkt uiterst krachtig en geloofwaardig!

Ik ga je toch succes wensen dat kan je niet genoeg hebben.

Heb je ook ondersteuning van HA of een medicijn?

Onder "ditjes, datjes..." heb je een dagdraadje waar je eventueel mee kan praten of alvast lezen.

Ben benieuwd naar het vervolg van je blog!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha ja , ik zie het net, ben opzoek hoe ik er een paar kan verwijderen anders zien we door het bos de bomen niet meer, alvast eerst even de andere gebruikers hun verhaal lezen, misschien valt het nog mee of is het een wonder dat ik nog leef ?

* Neen heb enkel mijn vriendin partner, niet dat ze me voor een keuze stelt, maar ik snap ook wel dat het voor haar niet leuk moet zijn.

* Neen geen medicatie ter ondersteuning daar ik al een paar keer zo 2 dagen stopte, zonder nevenwerkingen hoop ik deze tegen dinsdag of woensdag ook niet te hebben... (als ik begin te beven bel ik de dokter of ga naar ziekenhuis op 5 mins van mijn deur)

* Heb er geen probleem mee om hiervoor uit te komen, wat gebeurd is is gebeurd, ik ga voorlopig niet naar de dokter voor een bloedtest want ik denk dat alle waarden X100 zijn tov normaal.

* Heb Schweppes (Tonic gekocht) daar ik dat graag drink, en veel water enzo, en wat theesoorten enzo...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo dag beste yanky doodle.

Ik zie dat jij erg veel op mij lijkt

dus dan zijn we hier met 2. :D

Hartelijk welkom op ons forum.

En ik zie dat je je er al thuis begint te voelen.

Je hebt uitgerekend hoeveel geld je kan besparen door niet te drinken.

Das lekker meegenomen maar als motivatie is dat alleen niet voldoende.

Je relatie, je gezondheid en nog veel meer zaken

kunnen sterk verbeteren door te stoppen.

Ik hoop je nog veel te lezen en wens je veel sterkte en succes.

Groetjes, Frodo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cowboy, best associeren met "bbq" dan zeker ipv whiskey of een sigaret (nog een andere probleem hier).

Maar eerst de alcohol, als ik dat zo lees is zelfs 3m of 3j geen lachtertje en kan je "altijd" hervallen.

** Als je verdorie verschillende winkels moet beginnen gaan, "omdat de mensen wel zouden denken", dan heb je Inderdaad een probleem !!!

** Nu er komen vriendin,

** Ja we bouwen een feestje,

** Is in reclame sla voorraadje in,

** Is niet voor ik maar voor buurman,

** Finja na jaar in jaar uit dag in dag uit, krijg ik waarschijnlijk "de stempel", om maar niet te spreken over de PMD zakken en een dagtaak aan "leeggoed verzuilen".

Overlaatst dronk ik ze nog in glazen flesjes, relatieve dure, 1 euro per stuk zo, Stond ik ze daar te tellen elke dag, 2 six-packs 12 euro. Voila in de glasbol, het kan/kon echt niet langer zo.

@Frodo,

- Ja neen geld is niet de motivatie, maar mijn werk begon er ook onder te lijden

- Maar vooral gezondheid zoals je zelf aanhaalt , dit hou je misschien nog wel x jaar vol maar vroeg of laat is het "telaat" //

- En ook mentaal ging het precies slechter en slechter (hoop dat mijn hoofd geen blijvende schade heeft want leefde precies in een alcoholpsychose) denk dat ik zelden "nuchter was"

- Laat ons zeggen dat het niet meer gaat "zoals vroeger" :-) Etentje met glaasje wijn werd al vlug een excuus om eens te gaan eten ; Ben/was gewoon een "slaaf" van de drank... Word nu wel verslaafd aan frisdrank maar denk dat dat net ietsje gezonder is :)

- En af en toe was ik 100% mijzelf niet, sta je buren of wildvreemden uit te schelden etc, of sluit je je op en zit je daar met je biertje, dat is "ook geen leven".

- Ben benieuwd naar uur 72 + (kan dan beginnen tellen in dagen :-) maandag eens kijken voor die vitamine E

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Yanky

Ik hoop dat dit forum je net zoveel steun biedt

als dat het mij geeft

Naast de steun vind ik hier vooral

erkenning en herkenning

Lavendel gaf al aan

dat we geregeld op de dagdraad

ditjes&datjes vertoeven

Zien we je daar?

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Yanky Doodle,

Goed dat je stopt, ik heb dat op de 11e gedaan. Wanneer ben jij precies gestopt? Geld besparen is leuk toch, doe het in een apart potje en je vindt gegarandeerd wel iets leuks waar je jezelf blij mee kunt maken.

Volgens mij heeft iedereen succes nodig als hij iets moedigs of moeilijks doet, zelfs jij.

Dus: succes!

(had mijn berichtje in een lege draad gezet, dus dan maar even hier...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Yankee,

Ook van mij welkom hier, zoals ik al op de dagdraad zei.

Ik heb indertijd de internetcursus van Tactive gedaan en daar heb ik veel aan gehad. Vooral wat inzicht betreft, valkuilen, hoe manoeuvreer je jezelf in de positie dat je kán drinken, wat kan ik er voor alternatief gedrag tegenover stellen enz. enz.

Ik wens je veel succes en doorzettingsvermogen. Als je het moeilijk krijgt kom dan naar de dagdraad, dan proberen we je te helpen. Trek gaat over, dus het is een kwestie van uitzitten!

We nemen het hier dag voor dag. Vandaag nemen we de eerste niet! Mocht je struikelen sta dan vooral de volgende dag weer op!

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze ook eens hier plaatsen :

Ben gewoon onder de indruk dat er zoveel mensen zoveel drinken/dronken, dacht bijna dat ik een medisch wonder was !

- Hier ook teveel ruzie en dan kwets je mensen die het infeite totaal niet verdienen en er zelfs niks mee te maken hebben.

- Er sneuvelen ook nogal wat dingen de laatste 24maanden

- De auto zijn batterij is leeg simpelweg omdat ik zelden lang genoeg nuchter ben om terug onder de promille grens te komen (gelukkig heb ik nog dat verstand)

- Financieel daalt de boel ipv stijgen (ondanks arbeid) dusja de lijst gaat door en door

- Wie weet trekt mijn lever het nog 20 maar voor zelfde maar 5 of 10 jaar mee (kenners zeggen dat aan dit tempo ik binnen de 10 jaar zal mogen blij zijn dat ik dat uberhaubt haal) wat ik op zich geen probleem vind maarja dan sta je daar waarschijnlijk met net iets te jonge kinderen om te kunnen denken of zeggen voila "het is aan jullie".

- Ik zou graag nog "iets" overhouden van de jaren dat ik "workaholic" & "alcoholic" was (dagen van 20uur waren mij niet vreemd, zeg maar weken van 140 uur en dat jarenlang).

** Denk dat ik dus totaal gekraakt ben op een gegeven moment.

Feitelijk kompenseerde de 3 liter koffie nog ergens goed de 3 liter bier maarja een mens kan niet zo verder blijven leven hé. Allez ja dat kan wel maar de vraag is hoelang.

- En als ik sociaal drink dan moet ik nog thuisgeraken ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Frodo
Hallo dag beste yanky doodle.

Ik zie dat jij erg veel op mij lijkt
dus dan zijn we hier met 2. :D

Hartelijk welkom op ons forum.
En ik zie dat je je er al thuis begint te voelen.

Je hebt uitgerekend hoeveel geld je kan besparen door niet te drinken.
Das lekker meegenomen maar als motivatie is dat alleen niet voldoende.
Je relatie, je gezondheid en nog veel meer zaken
kunnen sterk verbeteren door te stoppen.

Ik hoop je nog veel te lezen en wens je veel sterkte en succes.

Groetjes, Frodo.quote>


scenario A : Ben een mens van extremen, vroeger was ik extreem lui en had dus tijd zat om te drinken; rare woordspeling.

scenario B : oen had ik de droomjob, nog op zelfstandige basis erbij ook, dus geen sociale controle, op de duur had ik zoveel gewerkt dat ik dacht wat moet ik ermee, en voila, ik zat terug in scenario a.

Ik zit nog altijd met de zaak die infeite langzaam maar zeker kapot gaan aan sociale bijdragen en de vraag is maar of ik in mijn situatie niet beter gewoon eens een jaar "aan mijzelf werk" maarja dan krijg ik werkaanbiedingen voor jobs die totaal niet bij me passen of moet je trajecten doorlopen om je toch maar bezig te houden.

Ben geen zo'n sociaal mens ook infeite, allez ja toch wel maar alles steekt nogal snel tegen, snel kan zijn 7 jaar.

Werken is werken, of het nu straat leggen is of rekken aanvullen of zeggen hoe het moet, ben in alles goed. Geen dokter of tandarts of rechter ofzo die diplomas heb ik niet , elk zijn specialiteit. Laat ons zo zeggen dat ik werk zie.

En als de boel hier overkop gaat wil ik ook wel iets dat "nuttig is" voor de maatschappij, nuja misschien is alle werk wel ergens "nuttig" anders zou het geen werk zijn ofzo maar vele jobs kan iedereen natuurlijk wel, misschien moet ik "somelier" worden ;-) ;-) ;-)



Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yanky, je was erg actief vannacht

en ik kom je op veel plaatsen tegen.

Ik hoop dat dat een goed teken is; je bent bezig met

lezen hoe anderen het doen en hoe jij het nu doet, en deed.

Wat me raakt in je stuk hierboven is dat je blijkbaar nog jonge kinderen hebt.

Hoe zal het zijn, niet voor je lever, maar voor je kinderen als jij doorgaat

met drinken? Het geld dat je eraan uitgeeft missen zij niet, maar je kunt er wel leuke dingen mee doen, samen met hen, en nuchter een leuke vader en voorbeeld voor hen.

Als je te weinig sober bent om auto te kunnen rijden, dan ben ik bang dat je ook niet

nuchter genoeg bent om van je kinderen te genieten, je verantwoordingen te nemen

en er gewoon voor hen te zijn. Ze hebben je nodig Yanky en jij hen ook.

Waarschijnlijk is je slaapritme nog verstoord door de drank, dit kan best een poos duren,

maar het herstelt en je gaat je steeds beter voelen dan. En met dat voelen komen ook de dingen aan de orde die je verwaarloosd hebt, practische en emotionele. wees daarop een beetje voorbereid en houd vol. Het loont. Niet makkelijk, echt niet, maar hopelijk genoeg om je, ook na een paar maanden droog, hopelijk te laten inzien dat je niet meer hoeft te drinken dan. Succes:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...