Spring naar bijdragen

Vrijdag 8 juni 2012


Jen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 220
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Luitjes,

ik heb net een mail naar Tactive gestuurd waarin ik aangeef dat ik het heel onterecht vind dat Fleur een ban heeft.

Ik begrijp er echt niets van.

Ben er van overtuigd dat zij niets verkeerds heeft gedaan.

Slechts haar vraagtekens gezet bij bepaalde dingen, maar dat mag lijkt mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moet me er mss eigenlijk niet mee bemoeien maar kan het mss zo zijn dat als je, netjes gezegd, erg fel reageert op een mailtje van taxtive, dat je dan ook al een ban krijgt?

Dus niet alleen als je op het forum zelf verder gaat met "ongewenst gedrag"?

Lenie, haal toch ff weg aub, heeft niet zo heel veel zin lijkt me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb er even helemaal geen zin meer in.

Ben er even mee weg hier.

*geschreven zin verwijderd*

Ik heb er even geen zin meer in.

Wat vind ik dit vernederend naar oprechte frummers en wat ben ik teleurgesteld...

Lui, jullie kunnen er niets aan doen.

Sorry.

Trusten voor straks :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Johan W
Hoi Rae. Hoe zit dat dan bij jou. Ik drink uit gewoonte en weet dat een paar biertjes de zorgen verdoezelen en langzaamaan worden die paar biertjes steeds meer tot je denkt dit is toch niet normaal meer. Dus of er nou redenen zijn om te drinken weet ik zo niet, maar drinken verdoezelt. En aan de andere kant kant ik zo opgetogen raken dat ik denk feestje en dat eindigt dan ook met een kater. Misschien heb ik ook wel een emotieregulatieprobleem zoals jij dat dan noemt. Ik weet dat niet.quote>


Hoi Johan,

Het probleem met de term 'emotieregulatiestoornis' is dat het nogal precies omschrijft waar het op slaat, maar dat tegelijk iedereen er zich in herkent. Vandaar allicht dat de archaïsche benaming 'borderline' blijft bestaan.

Ik drink vaak ook uit gewoonte. Dat noem ik het verslavingsgedeelte. Soms overheerst het verslavingsdrinken. Dat is: drinken omdat je je slecht voelt, omdat je je verveelt, omdat je een tegenslag hebt, omdat je geen ander plan hebt dan drinken, omdat je gekwetst bent, omdat je eenzaam bent, etc.

Ik ken ook andere mechanismen om te drinken maar die bevinden zich in de categorie van de zelfdestructie, en dat is een moeilijk en ongewenst thema op dit forum. Soms overheersen deze mechanismen en moet ik al walgend het zootje naar binnen forceren.

Beide gedragingen versterken elkaar in een vicieuze cirkel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Vonnie ik snap er nog steeds helemaal niets van. Soms krijg ik alleraardigste mailtjes van hele lieve zachtaardige tactiven, en dan ineens is er een mailtje dat daar voor mijn gevoel eigenlijk helemaal niet tussen past.

Dat zijn dan van die harde onpersoonlijke dreigende mailtjes waarmee mijn haren recht overeind staan. Daar word ik dan boos over. Maar goed ik ga bankhangen en kijk wel. doeiiiii:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Johan W
Hoi Rae. dank je voor het antwoord. Begrijp ik dan goed dat het emotiereguleringsprobleem of borderline samenhangen met wat je zegt over zelfdestructie?quote>

Niet noodzakelijk, maar in de meeste gevallen wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...