Minnie300 Geplaatst 24 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 24 oktober 2013 Hallo allemaal! Ik ben een student, en ik woon sinds 2 jaar op mezelf, in een studentenhuis. Sinds 2 jaar heb ik de gewoonte gehad om dagelijks te drinken. En behoorlijk. 1 of 2 glazen was nooit genoeg voor mij. En hoe langer ik dronk, hoe meer ik nodig had. Tot ik op een punt kwam dat het mijn leven beheerste. Altijd de zorgen of ik in huis had, en of ik genoeg in huis had. Het is natuurlijk de spuitgaten uitgelopen, en ik moet toegeven dat ik langerzamerhand een totaal ander mens ben geworden. Ik heb nooit echt willen stoppen. 4 dagen geleden voelde echter als een keerpunt. Het kwam min of meer uit de lucht vallen...maar het voelt nog steeds als heel definitief. Ik kan het niet uitleggen, maar ik weet gewoon zeker dat dit 't is. Dat het gaat lukken. Zelfs al gaat het ten koste van dingen, of moet ik vallen en opstaan. Voor de komende tijd(wie zal zeggen hoe lang?) Geen druppel meer. Iedereen heeft zijn eigen redenen om te stoppen denk ik. Zoals iedereen ook zijn eigen redenen heeft om het zo ver te laten komen..Mijn grootste drijfveer is, dat ik weer de persoon wil worden die ik ooit was, die persoon die ik op oude foto's zie. De persoon die er goed uitziet, de persoon die net als ieder mens is. Niet verslaafd. Ik ben 4 dagen sober. Het is moeilijk. Uren lang kan ik me vreselijk onrustig voelen. En soms ben ik uitgeput, wil ik uren lang voor me uitstaren. Over het algemeen heb ik gewoon vreselijk veel zin in alcohol, en voel ik me verdrietig, bang en alleen. Ik heb al jullie verhalen op dit forum gelezen. Hoe het is om het leven van een alcoholist te lijden(herkenbaar!) De terugvallen, de ups, de downs...Ik weet nu beter wat me te wachten staat, en ik weet dat ik niet alleen ben. Bedankt dus voor al jullie berichten en verhalen die jullie hier in de openbaarheid hebben gebracht! Blijf sterk allemaal! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 24 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 24 oktober 2013 welkom Minnie blijf op jezelf en dat keerpunt vertrouwen je bent niet echt weg geweest:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 24 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 24 oktober 2013 Hallo Minnie, Ook van mij welkom hier. Ik ben blij voor je dat je nu dit keerpunt bereikt hebt, in plaats van na een bedorven leven! Zeker omdat je nog studeert, is het belangrijk om je hersenen niet door drank af te breken. Je hebt zelf al gezien hoe een mens verandert door de drank, ook in de sociale contacten e.d. Vallen en opstaan hoort er zeker bij, maar we proberen het hier per dag te bekijken: vandaag drink ik die eerste niet! We hebben hier een virtuele huiskamer, op ditjes en datjes, de dagdraad. Daar zijn regelmatig mensen te vinden voor als je met mensen wil praten, of iets wil vragen. Vooral als je het moeilijk hebt is het fijn om steun te ontvangen. We hebben ook het dagpact, waar je jezelf op kunt zetten. Je belooft dan aan jezelf en de andere mensen van het dagpact, dat je vandaag niet zult drinken. 's Avonds vertel je hoe het gegaan is! Misschien een idee voor de dagen waarvan je weet dat het moeilijk zal gaan worden. Ik heb de internetbehandeling van Tactive gedaan. Je leert dan dingen als: waarom drink je, valkuilen, alternatieven e.d. Weet jij waarom je bent gaan drinken: ben je bijv. verlegen bij nieuwe sociale contacten; viel het op jezelf gaan wonen tegen; ben je misschien eenzaam? Ik wens je veel succes en hou vol. Mocht je struikelen, kijk dan waarom het kwam, veeg je knietjes af en ga weer verder, met frisse moed. Succes! Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ztiertje Geplaatst 25 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 25 oktober 2013 Hai Minnie . Ook ik heet je welkom . En goede adviezen heb je al gekregen zag ik , dus ik ga even op de achtergrond . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 25 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 25 oktober 2013 Hoi Goed van je om nu al te zien hoe snel het er in sluipt en hoe moeilijk het is om weer de weg terug te vinden. Je hoeft geen alcohol te drinken om echt te genieten of om erbij te horen Vergooi je leven niet...dat is het niet waard Heel veel succes Huttula Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden