Spring naar bijdragen

Maandag 23 juli 2012

Gast Fibo

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 277
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nee hoor Har. je hebt wel gelijk maar het delen van deze soort ervaringen voor mij is belangrijk. Echt. Ook al gaat het over dieren. Belangrijk voor mij is dat ik die dingen deel anders ga ik daar s'avonds mee naar bed en blijft dat beeld van vastgebonden dieren, door mijn hoofd malen en dat triggert een beetje. Nu weet ik zeker dat dat niet gaat gebeuren.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Avond allemaal

Ik ga me maar even niet in de discussie mengen, geen zin in.

We hebben net een behoorlijk stuk met de hond gewandeld, een nieuwe visstek bekijken.

maar was niks.

Morgen een andere bekijken, weer samen met het hondje.

Hondje is nu helemaal kapot trouwens, luie muts dat het is.

Maar ja ze heeft dan ook weer heel veel nieuwe vriendjes en vriendinnetjes gemaakt :D

Nu even heerlijk met een bak koffie bij komen, de voetjes doen een beetje auw.

Maar ja dat krijg je als je hele einden op ballerina's gaat lopen.

Morgen uit voorzorg de gympen maar aan, loopt toch wat steviger :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje,

Niet verkeerd begrijpen.

Ik vind het prima als het over honden en katten gaat.

Wij hebben een hond gehad, en je zal het niet geloven maar het was de liefste en leukste hond van de hele wereld.

Hij is 19 jaar geworden.

Ik bedoel niet dat het daar niet over mag gaan maar ik wordt zo moe van de reacties als iemand hier aangeeft geen stopper maar een minderaar te zijn.

W en ik hebben bijvoorbeeld vandaag heerlijk gewandeld hier in Limburg, onder andere de "Blauwe Route" gewandeld.

Die start bij restaurant "Het Hijgend Hert"

We hebben daar wat gehapt en ik heb daarbij twee biertjes gedronken die speciaal voor hen worden gebrouwen.

En dat kan ik hier dus niet delen.

Ik ben er hartstikke trots op en mijn W geweldig blij dat ik niet meer TEVEEL drink

Maar dat kun je hier niet delen en dat is jammer, heel jammer...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O Har. daar heb ik dan zeker overheen gelezen. sorrie en inderdaad ontzettend knap. Maar weet je, ik blijf wantrouwen houden naar de minderaars (onterecht). Dat komt omdat ik het zelf nooit zou kunnen, dus kan ik ook moeilijk geloven dat een ander dat wel kan. Ook omdat bij mij de stoppen doorslaan alsik een paar pilsjes zou drinken.

Maar ook, en daar blijf ik bij, zijn er heel vaak mensen die zeggen dat het hier niet gaat om de fundamentele dingen n.l. adb. worden. Dat daar weinig over geschreven wordt.

Iedere keer denk ik, waar blijven jullie zelf dan, je kan wel blijven schreeuwen dat daar niet over gepraat wordt, maar waar blijf jezelf.

En er zijn wel meerdere mensen hier gekomen die in het begin de verslaving niet zo serieus genomen hebben. Dat komt later wel denk ik, laat eerst de mensen zich een beetje op hun gemak voelen i.p.v. gelijk er bovenop te zitten.

Dat staat niet netjes vind ik.

Maar hier is plaats voor iedereen, stopers en minderaars.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: kwispel
Originally posted by: Lenie

chagrijnig??

quote>

Lenie, ik zie geen chagrijn, wel iemand die zegt wat hij denkt. Dat is misschien niet altijd wat welkom is, maar feiten zijn nu eenmaal niet altijd leuk.quote>

bedoel het niet gemeen ofzo hoor.
ik zag het wel zo..
ik zie de dagdraad als een van alles wat draad.
er zijn zat andere draadjes waar je dieper op datgene waar je het over wilt hebben kan door gaan.
snappie??... 'k weet even niet hoe ik het anders moet uitleggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sieraad dit zal altijd zo blijven. Mensen kunnen het soms niet eens zijn met wat er geschreven wordt op het forum.

Maar niet weg gaan joh, doorzetten met waarvoor je hier komt. A.d.b. worden. Jouw persoonlijke groei, en dat is belangrijk voor je, niet wat een ander denkt. en het zal heus wel eens vaker botsen hoor.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

***... weer zo'n forum-teleurstelling.

Ik doe het wel alleen hoor, heb geen forum nodig en vrienden genoeg!

Maar ja, na mijn aanmelding voor behandeling, 3 DAGEN geleden, werd mij aangeraden met LOTGENOTEN contact te zoeken op het forum.

Ik was er alweer bang voor, de forum-maffia, van eeuwenlang geregistreerde gebruikers, die je zeggen wat je wel en niet mag.

En even leek het er inderdaad op dat op dit forum inderdaad zielsverwanten te vinden waren, waar ik kon uitleggen wie ik ben en wat ik wil met ADB.

Maar echt, **** zijn voor mij alweer een goede reden om dit forum vaarwel te zeggen.

*bummer*

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Johan: wat een mooi symbool. Misschien zou je zoiets zelf kunnen vlechten.

Sieraad: ik wilde me eerst niet met deze discussie bemoeien. Maar, zoals je in mijn onderschrift ziet, ben ik na 1 jaar minderen, toch gegaan voor helemaal stoppen. De discussie over stoppen en minderen komt hier gewoon van tijd tot tijd voorbij.

Er is hier geen maffia of kliek, alleen bezorgde mensen en lotgenoten.

Ik heb chronische pijn en op dagen dat het heel erg is, kon ik niet stoppen na twee glazen. Dat gebeurde maar af en toe, maar het had veel impact op mijn partner. Dat was de reden om helemaal te stoppen.

Ook ik heb de internetcursus gedaan van Tactive en dat kan je zowel als stopper als als minderaar doen. Je leert inderdaad je valkuilen zien, alternatief gedrag enz.

Ontdek gewoon wat voor jou het beste werkt en je ziet wel waar je eindigt.

Als je nu afhaakt gooi je misschien het kind met het badwater weg. Als je straks aan je programma begint en probeert de doelen te halen die je jezelf gesteld hebt, kan je steun en aanmoediging hier ontvangen. Je hoeft trouwens niet iedereen aardig te vinden!

Zet hem op hoor. Wordt alcohol de baas. Als je je houdt aan je eigen doelstellingen dan ben je ook alcohol de baas!

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zie je Sieraad,

Je probeert iets serieus aan te roeren, iets waar jij nu mee zit in verband met drankgebruik.

Maar omdat je aangeeft (nu nog) niet te willen stoppen en wel graag wil delen hoe je denkt onder controle te houden wordt je dus niet gehoord.

Nee hoor dan gaan we acuut over op reigerstront, veel interessanter natuurlijk...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Teveel

Ik geef juist aan WEL te willen stoppen. Maar het behandel-programma vraagt van mij komende tijd mijn alcohol gebruik te registreren.

Dat is ook wat ik doe.

Morgen of overmorgen krijg ik een hulpverlener toegewezen en aan de hand van mijn ingevulde data over mijn drinkgedrag, gaan we het probleem aan pakken.

Als ik nu al invul dat ik niets drink en halfdood in bed lig met een delerium, zegt de hulpverlener; "Maar je drinkt helemaal niets, wats je probleem?"

:

IK WIL MINDEREN/STOPPEN EN MIJN BEHANDELING BEGINT BINNEN 2 DAGEN EN IS DUS NOG NIET BEGONNEN OP DIT MOMENT.

AAARRrrgggghhhh Ò_õ

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...