Spring naar bijdragen

Maandag 30 juli 2012


Yvonne

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 202
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Is dat dan niet gewoon rusteloosheid? De voortdurende drang om iets te doen? En is dat wel een slecht teken?

Daar zou ik dan graag een stukje van meekrijgen want dat heb ik totaal niet. Integendeel. Ik krijg juist helemaal niets meer gedaan momenteel.

De veelgeprezen euforie van extra energie door het nuchter blijven gaat dus blijkbaar, tot op heden in elk geval, helemaal aan mij voorbij.

Of begrijp ik het allemaal verkeerd misschien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb geen drang om iets te doen eigenlijk. Was het maar waar, dan had ik vandaag de hele poort geschilderd ipv de helft haha. Ik wil worden bezig gehouden, het absolute toppunt van luiheid.

Extra energie heb ik wel. Mèt drank was het geen poort geweest. Dat dan weer wel.

Bedoel je nu dat jij minder doet zonder drank, Dylan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, maar ook niet meer. Er is dus weinig veranderd terwijl het juist één van de redenen was om te stoppen. Maar ik merk geen verschil na drie maanden.

Voor mij voelt dat dus ook als een soort van extreme luiheid, terwijl ik juist iemand ben om aktief ergens mee bezig te zijn. Enthousiast bedoel ik eigenlijk. Een bedrijf opzetten of zo. Dat zijn de dingen die ik gewend ben maar dat kan ik momenteel helemaal niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik dwing mezelf tot aktivisme. 'k Heb een drupal boek gekocht, ga een website maken, ga voor amnesty vrijwilligen. Maar 'k moet dat dus in gang zetten met een vage tegenzin. Want eigenlijk wil ik hangen in de bank en een facebook spelletje spelen. (Niet alleen kunnen zijn? Wel terwijl ik drie balletjes in dezelfde kleur op een lijn probeer te krijgen hoor.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is ook een veel te lang verhaal om zo even te vertellen; maar wellicht zijn we om totaal verschillende redenen op eenzelfde onbegrijpelijk punt aangeland. Wie weet.

Van shit weet ik alles, maar ik wist daar doorgaans wel raad mee. Nu niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk ook niet dat alles meteen terug te voeren is op drank. Bij mij in elk geval niet, mogelijk gedeeltelijk, dat zou kunnen. Drinken zal geen positieve bijdrage geleverd hebben uiteindelijk of op het laatst.

Een beetje overdreven zou je zelfs kunnen zeggen: Ik ben bezopen miljonair geworden en nuchter alles kwijtgeraakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat denk ik zeker ook niet. Om heel eerlijk te zijn, geloof ik er niet zo meteen in dat alle gevoelens zomaar terugkomen door niet te drinken of verdwijnen door wel te drinken. Maar dan schijn ik bijna een wet te overtreden, niet?

En natuurlijk kan je al zuipende succesvol worden. Wellicht zit je hier niet omdat er geen problemen waren, denk ik. Maar ik vis niet hoor. Alleen een beetje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit hier omdat mijn "nuchtere verstand" mij vertelde dat drank mij niet uit de problemen ging helpen waarin ik verzeild ben geraakt. Ook al was niet drank daarvan de hoofdoorzaak. Dat is dus de korte versie haha. Maar ik wil er rustig wel eens over doorgaan hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de context van dit forum zou ik bijna zeggen "dat is verslavingsgedrag", maar dat denk ik niet. 'k Denk dat het gewoon brute pech is.

Geloven in het goede van de mens, om het maar eens zwaarwichtig uit te drukken, vind ik wel mooi. Cynisme is toch maar niks voor mij. Of ja, dat is het wel, als optie, maar ik hou er niet echt van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Dylan
Wel denk ik ook dat drank er de oorzaak van geweest is dat ik op een gegeven moment te fatalistisch ben gaan reageren op een en ander.quote>

Mijn ex zei me dat ik me gedroeg alsof het leven me overkwam. Bedoel je zoiets?
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zwaarwichtig of niet, maar dat is wel precies waar het om draait. Ik weiger ook nog steeds om vanuit een andere insteek te gaan leven. Wel ben ik wat voorzichtiger geworden.

Toch begin ik met mensen vertrouwen, tot ze het beschamen. En niet omgekeerd, beginnen vanuit wantrouwen. Ik kan dat nu eenmaal niet. Nooit gekund ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Jen
Mijn ex zei me dat ik me gedroeg alsof het leven me overkwam. Bedoel je zoiets?
quote>


Nee niet precies, tenminste voor mij dan. Maar voor jou: was dit altijd zo of pas toen drank mee ging spelen. Want daar kan ik me dan wel weer iets bij voorstellen. Vergelijk het met mijn fatalisme op een gegeven moment.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...