gwen Geplaatst 22 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2012 Nova, nogmaals. Ik heb echt bewondering voor je aanpak! Op deze manier geef je het ook de beste kans van slagen. Ga voor de drie maanden! Dat ene glas, waar je trek in zou hebben, is toch niet genoeg... En dat ene, eerste glas nemen we vandaag niet! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nova Geplaatst 22 juli 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 juli 2012 Dank je Gwenn. Ik heb nog geen bewondering voor mezelf, daarvoor ben ik te vaak de mist in gegaan, maar ik ben wel vol goede moed! Net de eerste Refusal genomen en deze week kan ik dus ook niet drinken. Dat voelt al als een hele overwinning. Kan me niet herrinneren wanneer ik voor het laatst een week niet gedronken heb. Dat moet zeker een jaar of 2 geleden zijn en daarvoor een jaar of 8. Ik blijf ze lekker vanaf nu elek dag slikken, een halve. Ik wil het wel eens ervaqren, drie maanden niet drinken. Jeetje, wat zou ik trots zijn! Vind t dan ook heel knap van een ieder hier die al verder dan ik is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 22 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2012 Op het moment dat ik mijn alcoholisme als een ziekte kon zien, kwam er een enorme rust over me. Nee, ik was geen slappeling, die niet eens gewoon 3 glaasjes op een avond kon drinken. Nee, het lag niet aan mijn gebrek aan wilskracht. Ik heb het gewoon toegegeven... Ja, tegenover alcohol sta ik machteloos. Ik kan alcohol niet onder controle houden. Ja, mijn leven was behoorlijk onleefbaar geworden hierdoor. Zeker ook voor mijn naasten, waar ik van houd. Dit is Stap 1 van het Twaalfstappen-programma van de AA. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nova Geplaatst 22 juli 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 juli 2012 Hallo Fibo. Dank je! Het is prettig om te weten, nu ik het idd als een ziekte zie, tot het besef te komen dat ik geen zwak mens ben. Wel een zwak voor drank. Ik ga aanstaande week naar de AA en hoop dat dat, de Refusal en het forum mijn stoppen tot een succes gaat maken. Heel stom, maar ik heb er zin in en zet mn tanden erin. Vandaag maar eens kijken wat ik ga doen, want, ik heb geen kater om weg te werken, hoef niet meer even naar bed, hoef geen plannetjes in mijn hoofd te maken over hoe en met wie ik het best kan gaan afspreken om de zon "te vieren". Jeetje! Nou, daar ga ik dan :-). jij ook succes en bedankt voor jou berichtje weer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bella Geplaatst 27 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2012 Originally posted by: NovaGoh, dus daar komen al die tintellingen in mijn lichaam vandaan! Ik heb de voortdurende angst een of andere enge ziekte te krijgen door mijn alcohol gebruik. Ik droom daar ook geregeld over. Fijn vooruitzicht dat dit over een week weg is! quote> Heb ik ook regelmatig na teveel drinken: tintelingen, speldensteekjes in handen en voeten. Na bepaalde wijnen hartkloppingen. Dat dromen herken ik ook! Laatst droomde ik nog dat een collega cirrose had gekregen door 10 jaar overmatig drinken, enz enz. Heb je nog steeds zoveel klachten en steken in de lever, of wordt het minder? Ik hoop het!lfs Bel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nova Geplaatst 3 augustus 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2012 hallo Bella, Het wordt wel minder gelukkig, maar soms voel ik de lever nog wel. Misschine inbeelding. Geen idee hoelang het duurt voordat de lever weer een beetje op adem is.. Ik ga van de week eens naar mn huisarts. Ben toch nieuwsgierig! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bella Geplaatst 4 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 4 augustus 2012 Ja kan ik me voorstellen, ben ook benieuwd voor jou! Laat je t weten? Fijn weekend1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nova Geplaatst 4 augustus 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 augustus 2012 Ja, ik zal het laten weten. Jij ook, goed weekend! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden