Spring naar bijdragen

Zondag 12 augustus 2012


Rae

Aanbevolen berichten

Goede morgen frummels,

de nacht van 12 op 13 augustus is het hoogtepunt van de perseïden, een meteorietenzwerm waar de aarde elk jaar doorheen zoeft. Dat betekent dat er gemiddeld 100 vallende sterren per uur zullen zijn, zo'n 1,6 vallende sterren per minuut. Sommigen zijn zwakjes en amper zichtbaar, anderen zijn zo helder (= bolides) dat het lichtspoor tot een minuut erna nog zichtbaar is.

Hoe neem je vallende sterren waar? Kies gewoon een plaats waar je redelijk veel zicht hebt op de nachtelijke hemel en met liefst niet al te veel lichtpollutie. Oefen geduld. Elke minuut zijn er wel een paar, maar je moet uiteraard het geluk hebben net in de goede richting te kijken. Ik heb ondertussen honderden vallende sterren gezien, maar het blijft een sensatie om het waar te nemen.

Vallende sterren zijn als kleine diamantjes die je zintuigen schoonheid bezorgen.

Goede morgen iedereen,

Rae

Shine On You Crazy Diamond

PS: ik heb geen verstand van koffie, dus de volgende is de klos :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 235
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goede morgen luitjes.

Koffie staat door te lopen en het water voor de thee staat op.

Klinkt goed Rae, maarru: heb je nou in de nacht van 11 op 12 augustus staan kijken, had je beter de komende nact kunnen bewaren om laat op te blijven... :D

Ik heb een poosje niets meegelezen, ga eerst maar eens even bijlezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een mens moet zich aanpassen hé Vonne. De Perseïden zijn er van zo'n 7 to 17 augustus. Hoogtepunt de volgende nacht. Neemt niet weg dat er de voorbije nacht best wat prachtige vallende sterren waren.

Ik geef toe, ik heb ze niet gezien. Ik heb me gewoon bezopen en daar ben ik wel een beetje teleurgesteld over.

Niet gemotiveerd en dan zuipen is één ding. Gemotiveerd en dan zuipen, dat is eerlijk gezegd nieuw voor me. Al is het omdat motivatie gewoon nieuw voor me is.

Rae

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Socratische Filters

In het oude Griekenland was Socrates gekend voor zijn integriteit en zijn wijsheid. Op een dag kwam Socrates een man tegen, die hem aansprak met de woorden: Weet je wat ik juist gehoord heb over een vriend van jou? Een momentje, zei Socrates. Voor je me van alles gaat vertellen over mijn vriend, wil ik jou enkele vragen stellen. Ik noem het de drie-filter-test. De man vroeg Socrates wat hij daar mee bedoelde. Socrates legde hem uit wat de drie-filter-test inhoudt.

De eerste filter gaat over waarheid. Hij vroeg de man, of hij 100% zeker wist, dat wat hij zou vertellen de waarheid was.... "Nee," zei de man "dat weet ik niet 100% zeker, ik heb het van horen zeggen..." "Ok," zei Socrates "dus je bent niet zeker of het waar is. Maar laat ik je de tweede filter vertellen. De tweede filter is die van de goedheid. Wat jij me wilt vertellen over mijn vriend. Is dat iets goeds?" Opnieuw moest de man daar negatief op antwoorden. Ok, zei Socrates, dus je wilt me iets vertellen over een vriend van mij, waarover je niet zeker weet of het waar is en het is ook geen goed nieuws. Maar laat me je vertellen over de derde filter. Is het in mijn voordeel dat ik dit nieuws hoor? Kan ik er iets mee doen dat voor mij van belang kan zijn? Niet echt, antwoordde de man beschaamd.

Nu, concludeerde Socrates, je wilt me iets vertellen over mijn vriend, waarvan je niet zeker weet of het waar is, waarvan je weet dat het negatief is en voor mij van geen belang. Waarom wil je het mij dan eigenlijk vertellen?

Dit is de reden waarom Socrates zo hoog stond aangeschreven...Het is een goede les voor iedereen. Denk na voor je spreekt. Soms worden woorden uitgesproken die schade brengen aan anderen. Als wat je gaat zeggen een ander schade kan berokkenen, denk dan nog eens na voor je de woorden effectief gaat zeggen. Het zal je in dank worden afgenomen!

:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tinus ook weer wakker. Zeker op de geur van de koffie afgekomen?

Tnx voor de dagopening meis, grappig dat bepaalde overdenkingen aan verschillende mensen worden toegeschreven...

Ik zie hier ook een zonnetje verschijnen, laten we hopen op wat meer zon dan gisteren, want om eerlijk te zijn.... die heeft hier nauwelijks door de wolken heen gepiept.

Zag dat Smikkie het boeket heeft gestuurd en dat het is aangekomen.. heel mooi.

Bor dagje naar zoon geweest en lekker met hem op pad.

Das mooi meis, hoop dat je toch van hem hebt kunnen genieten..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tina, bedankt.

ik sta op een tweesprong.

Ik blijf overtuigd dat mijn BPS therapie en bijhorend zenboeddhisme een manier kunnen tonen om mijn motivatie op te bouwen. En dat is een goede zaak.

Aan de andere kant maakt het me droevig dat ik mijn oefeningen niet kan uitvoeren in tijden van crisis, wat uiteraard onnozel is. Oefenen doe je niet in crisis, maar op elk moment van de dag. Ik heb nog een hele weg te gaan, vrees ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Yvonne, de andere kant is motivatieloos blijven zuipen tot de dood me ophaalt. Zelfs al zie ik de wereld graag, ik vind er geen plaats of doel in. Foute kant dus. Ik ga nu voor de andere kant, maar ik geef toe dat het me droevig stelt dat het me niet echt lukt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik doe dagelijks mijn oefeningen in oplettendheid, en ik merk dat het me deugd doet en me een beter mens maakt. Maar als ik bij mij echte triggers kom, mag ik nog op mijn kop gaan staan, het enigste dat ik dan nog wil is zelfvernietiging.

En dat is soms echt paradoxaal. Ik reed onlangs met de fiets en langs de baan passeerde ik een vrouw die om onbekende reden mij een heerlijke glimlach gaf. Mijn onmiddellijke reactie: zelfvernietiging. Het koste me uren om het gevoel te vergeten.

Afin, meet BPS + alcoholisme.

Rae

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Hannah1

Nou volgens Socrates hebben we dan bijna geen forum meer:Dquote>


Morgu Hannahdear, ik denk dat we dan maar moeten beginnen met het afschaffen van de pb's lijkt me :D

Rae, die andere kant zou ik dan maar als de donder niet op gaan en zelfs niet meer die richting op kijken.
En dus voortgaan met therapie en zen.
Misschien ondertussen ook eens kijken of er misschi:present:en daarnaast ook nog manieren zijn om gemotiveerd in het leven te komen staan en de zin van jouw leven te gaan voelen?
Beetje nuchter nadenken en om je heen kijken af en toe kan ook geen kwaad hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rae,

het klinkt alsof je je motivatie nog niet echt gevonden hebt. Bij mij is motivatie geen rationeel gegeven, maar eerder een gevoel. Het probleem is dat ik dus geen flauw idee heb hoe je tot motivatie komt, gezien het zich eerder onbewust afspeelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeie morgen kanjers:sun:

Dadelijk weer eens dienst.

Heb gisterenavond Exotische liefde zitten kijken voor het eerst. Was er een kerel die lingerie uit ging zoeken voor z'n a.s. bruid. Dat deed ie VOOR HAAR hoor, niet voor zichzelf. Hij wilde haar verwennen, en dacht dat zij dat wel erug mooi zou vinden. Voelen jullie hem al?;)

Een andere man was zijn bed op aan het maken. Een spiegel die aan het hoofdgedeelte van het bed was bevestigd, was hij flink aan het poetsen. Het moest er allemaal mooi en schoon uit zien. VOOR HAAR. Ja me zolen zeg. Wat kunnen mensen zichzelf voor de gek houden hé?:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...