Frodo Geplaatst 13 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2012 @Bo: lief dat je me gemist hebt, daarom krijg je van mij een extra dansje volgende keer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rosa45 Geplaatst 13 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2012 Ik heb inmiddels ook al ondervonden dat ik niet kan stoppen voor mijn kinderen, hoe graag ik dat zou willen. Dat gaat niet lukken. Ik moet stoppen omdat ik dat zelf voor mezelf wil. En aangezien ik mezelf niet zoveel waard vind is dat moeilijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rosa45 Geplaatst 13 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2012 Welkom terug Frodo:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rosa45 Geplaatst 13 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2012 Exit Rosa. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rosa45 Geplaatst 13 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2012 Fijne avond Spike! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rosa45 Geplaatst 13 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2012 Johan, ik kom regelmatig mensen tegen die in mijn ogen heel en/of klaar zijn. Zou ik me daarom minderwaardig voelen? (Rosa nog niet exit maar Heintje) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Frodo Geplaatst 13 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2012 Rosa, Drink je omdat je je minderwaardig voelt, of voel je je minderwaardig omdat je drinkt? Ik weet het, dit is een klassiek voorbeeld van de kip en het ei maar zo toepasselijk voor velen onder ons. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bo Geplaatst 13 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2012 Originally posted by: Frodo@Bo:lief dat je me gemist hebt,daarom krijg je van mij een extra dansje volgende keer. quote> Ik verheug me erop:sun:Goed om te lezen dat de vakantie geslaagd wasen grote klasse dat je het adb hieldKameleonEen maand! Dat verdient een heel pakket :musicnote::musicnote::musicnote:En een vakantie die 180 graden anders was dan vorig jaarP-r-a-c-h-t-i-g!Bol oftewel klustijger:present:Filters gelukt?Miranda:present:Na zo'n 3 weken was mijn concentratie weer op ordeHet gaat echt goedkomenZon:present:Filtert de zon weer blinkend naar binnen?Lotnei:present:, fijne vakantie!Jane:present:Pakse, heerlijk vooruitzicht met dochterlief naar TurkieLytse:present:Fijn om te lezen dat het vandaag beter gaatBor:heart:Smik:present:Geef die puber van katoen;)Made:present:Laat je weten wat het matje je opbrengt;)?Lenie:present:Balen van je pink. Kus eropGestopt:present:Las dat je al veel tips zijn toegedicht. Succes.Gwen:present:En weer gedaan met de rust;)Wel gezellig de hele fam weer thuis... en Lavendel, zomaar eigenlijk, nee niet zomaar:heart:En voor allen :present::present::present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rosa45 Geplaatst 13 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2012 Frodo, ik voel me minderwaardig omdat ik drink. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rosa45 Geplaatst 13 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2012 Bo:present:, Lief dat je voor iedereen aandacht hebt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rosa45 Geplaatst 13 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2012 Johan W. Dank voor je begrip. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 13 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2012 Hoi allemaal, heb nog niet bij gelezen Maar wilde even wat delen voor de nieuwkomers En misschien heeft de rest er ook wel wat aan Gaby, ik heb jou nog gelezen, of het was vanmorgen of gisteren laat In je onderschrift stond altijd 3 maanden nu zag ik ineens staan ZEVEN maanden :heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart: Ik hou van je. wel doorgaan op het zelfde pad hè, en mocht je toch een kruispunt krijgen of splitsing, meld je dan even hier. Ik gun je het zo, want je hebt er genoeg voor gedaan en gelaten. Toen ik me voor het eerst aanmeldde hier op het forum wist ik eigenlijk niet wat ik er mee moest. Heb aarzelend geloof ik nog Hallo ingetypt omdat ik niet wist hoe een forum werkte Ik heb mijn eerste bericht hier even opgezocht 21-01-2009 16:57 Hallo, Dames en Heren. Ook ik kom er net bij en net als casiris ook voor mij de derde dag. Het gaat tot nog toe vrij aardig zat op 2 flessen per dag ik weet niet of ik hier mag vertellen wat. Slapen wordt wat slechter, maar vind ik niet vreemd alleen nog een slaapmutsje vinden. en heb hele branderige wallen onder mijn ogen, iemand anders daar ook last van gehad? Netjes hè (wist ik ook niet meer;)) Marjo was de eerste die reageerde "AlbertRemmo, AR dan maar? Welkom!" Rapilos haar reactie was, "Albert R. Misschien houdt je wat extra vocht vast onder je ogen en hoort dit bij het ontgiftingsproces, kan me niet meer herinneren dat ik er toen last van had. Ja, en dat slechte slapen in het begin is bekend he, gaat op een gegeven moment vanzelf weer beter. Je bent goed bezig joh !! Ondertussen zit ik die dagdraad van 2009 nog eens na te lezen En ik zit te genieten. Er is 2012 niks veranderd:D Er is sinds die tijd veel gebeurd. Wat ik wilde vertellen is en wat mijn ervaring is die ik heb meegemaakt. Niet om jullie te ontmoedigen maar om juist door te zetten. Slecht slapen werd op gereageerd, kan gebeuren. Ik heb ruim 3 maanden niet of nauwelijks geslapen, maar werd `s ochtends nooit zo brak wakker als met drank op. En met drank op kon ik toch echt wel 12 of meer uur slapen. tegenwoordig slaap ik prima hoor De branderige wallen onder mijn ogen verdwenen geloof ik na een week. Jaar in jaar uit last van gehad. Zweetvoeten, niet normaal, werd minder na ongeveer een maand en heb ik nu geen last meer van 10 kilo afvallen? stoppen met alcohol, is bij mij gebeurt. Gejaagd zijn, hartkloppingen, je druk maken over dingen die er niet zijn, opgefokt de hele dag Stoppen met alcohol en het verdwijnt als sneeuw voor de zon. Als je stopt met alcohol kun je dus diverse veranderingen waarnemen Neem ze ook waar, onthoud het, dat is waar je het voor doet Je lijf en je lever (plus de rest van je organen en je huid) doe je er een heel groot plezier mee. Je kunt van alles ervaren als je gestopt bent met het overmatig gebruik van alcohol Dat is per persoon verschillend Maar kijk naar jezelf waar het toe leid Het leven (vind ik) word er niet makkelijker door Maar je aanwezigheid, qua uitstraling en gevoel zéker weten wel Ga goed en ga er voor. Ervaar het, beleef het en ga door. Borretje:heart: Soms worden mensen eerder gehaald door een hogere macht Omdat ze daar nodig waren Of omdat ze een taak volbracht hebben Pik de goeie momenten er uit en laat het verder los voor hem Love ye Oh ja, Drank en vreetbuien, drank in de ene hand en in de andere hand alles wat je maar wilt eten, vervolgens lopen snaaien of veel eten is ook niet ongewoon hoor. Dat snaaien en veel eten is ook gewoon als je stopt met je overmatig alcohol gebruik vraag me niet waar dat vandaan komt maar het is er gewoon. Thee drinken helpt, liters heb ik weggewerkt op 1 avond Liefst pittige thee, met verse gember in stukjes gesneden en dan lekker op zo`n waxinelichtje laten staan Met een rode peper er in raad ik jullie af (Spud:D:heart:) Je kunt hier met alle vragen terecht en er word echt over van alles gesproken hier. Doe je voordeel er mee, haal er uit wat belangrijk is voor je Succes allemaal en vooral hou vol:heart: En nu ga ik even lezen Maar is de draad te lang moet ik naar bed ben ik bang;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rosa45 Geplaatst 13 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2012 Johan W, ik zou ook graag veronderstellen dat ik iets heb wat ik niet heb. Dat is toch wat mensen zelfvertrouwen noemen? Of zie ik dat verkeerd? AR, dank voor het delen, slaap lekker:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Truffel Geplaatst 13 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2012 Ben ik heel? ben ik af ? Nee ik geloof het niet. Er ontbreekt nog zoveel. Een baan een mooier huis een beter gevulde bankrekening een auto voor de deur (of een fiets die niet van ellende uit elkaar valt) een nieuwe tv een ander pc een knipbeurt bij de kapper Ben ik gelukkig ?? Met al mijn beperkingen? Ja ik ben gelukkig depressief en heb een hoop dromen. En ik hoop nog lang genoeg te leven om die dromen waar te maken Goedenavond allemaal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 13 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2012 zovele geweldige postings hier weer te lezen, dank iedereen ik heb mogen ervaren voor het eerst ziekjes te zijn zonder er wijn bij te halen was weer een nieuwe ervaring, het voelde echter, intenser, het was "ik" die het meemaakte hoe gaat dat weer? het eerste jaar maak je alles zogenaamd 1 keer nuchter mee begin het te snappen het is niet gemakkelijker maar toch blijf ik het heel ok vinden AR Bo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Truffel Geplaatst 13 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2012 Hij is weer mooi AR Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rosa45 Geplaatst 13 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2012 Steunbeertje wat bedoel je met "ik ben gelukkig depressief"? Lavendel wat bedoel je met ''echter, intenser voelen dat je ziek bent"? En het ok vinden? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rosa45 Geplaatst 13 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2012 Mooi gezegd, Johan W. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 13 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2012 Bo, Je bent een ware lieverd! Albert, Dank je voor het onder de aandacht brengen, het levend houden dat het verschil zo groot is, niet makkelijk maar wel heel mooi! Lavendel Rosa, Ik voelde me ook minderwaardig toen ik dronk. Nu voel ik me vaak onzeker. Maar ik gebruik de drank niet meer om het niet te voelen. Kwetsbaar mag ik zijn en dat ben ik ook. Voor jou gun ik hetzelfde en meer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Truffel Geplaatst 13 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2012 @Rosa Precies zoals ik het zeg Ik ben gelukkig depressief. Ik ben dus nog niet genezen van depressie, maar ik kan er wel veel beter mee omgaan en dat maakt me gelukkig. Ik ben er nog lang niet, maar er is weer hoop. Alle kleine stapjes in de goede richting maken me intens gelukkig. Dan ben ik trots, omdat ik weer iets overwonnen heb. Morgen kan ik misschien wel weer niet mijn bed uit komen, snap je ..................."gelukkig depressief" Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 13 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2012 SB, "Gelukkig depressief" Ja, daar zou ik nooit opkomen, maar het klopt wel! :present: Frodo, Je bent er weer! Fijn! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rosa45 Geplaatst 13 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2012 :present:Steunbeertje , ik snap dat je gelukkig bent dat je met kleine stapjes je depressiviteit overwint, maar de term "gelukkig depressief" snap ik nog niet. Madelief Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 13 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2012 niets terug gelezen.. ik ben heel gefrustreerd naar een vriendin gegaan..lekker koffie met taart naar binnen gewerkt. 3 boeken geleend van d'r , dus nu ga ik lekker lezen en dan slapen. morgen weer vroeg dag, moet om 08.30 bij de doc zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Truffel Geplaatst 13 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2012 Slaap lekker Leen En je hand op een kussen he, anders gaat ie vannacht kloppen en doe je geen oog dicht. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 13 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2012 Originally posted by: lavendel1oeps Lenie, wat voor hond heb je?gestopt: absoluut de tip in verband met vitamine tekort bekijken, dat heeft bij mij op hele korte tijd zeer vervelende kwalen weggeholpenen als je je niet confortabel voelt bij de ene arts, ga je toch naar een andereje betaalt ze toch om jou te helpen, niet?quote> ik heb 2 bull mastiffs.en dat achterpoten trekken had ik al geprobeerd.ze kijkt me nog steeds niet aan...de boodschap is over gekomen bij d'r Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden